spejdermoede soendag 9/12 KL 11

Kære spejdere og spejder forældre,

Det sidste spejdermøde inden jul finder sted på søndag, den 9/12 kl 11. Det vil sige en time senere end normalt.

Mødested for minierne: Klokken 11 i den danske kirke, rue Washington

Minierne skal lave "julehygge" med alt godt fra naturen. De må gerne tage nogle grene, kogler, sten, skaller, mos, flotte blade eller andet fra naturen med, som de synes kunne bruges til en flot juledekoration. Det vil også være godt at have en dolk med.

Mødested for junior og trop: Klokken 11 i Parc Cinquantenaire under buen 

Junior og trop skal på det traditionsrige byløb, hvor de bl.a. skal forbi julemarkedet på Place Sct. Catherine. Spejderne inddeles i mindre grupper og skal selv tage rundt med offentlige transportmidler. De skal undervejs løser de opgaver, som de får stillet på forhånd. Juniorerne bliver ledet af troppen og 'skygget' af en leder. Spejderne skal medbringe mobib kort eller penge til billetter (5 EUR). De kan også have penge med til indkøb på julemarkedet.

Mødested for klanen: Klokken 11 i den danske kirke, rue Washington

Klanen træder gerne til med en hjælpende hånd til julespejdermødet.  Mange har travlt med juleeksamener, men de, der ikke er eksamensplagede, vil gerne bage æbleskiver til trop og juniorspejderne, så de er klar, når de kommer fra byløb. Derudover skal vi planlægge Wasa Wasa og andre større aktiviteter i det nye år.

Mødested for forældre: Klokken 14 i den danske kirke, rue Washington

Vi vil gerne afslutte året med forældrene og alle spejderne, så vi inviterer til gløgg i kirken fra kl 14-15. Vi håber, at mange af jer medbringer æbleskiver og pandekager til os alle sammen.

Spejderne skal medbringe madpakke og drikkedunk, bære uniform og tørklæde og være klædt efter vejret. Husk sangbogen og tag gerne en nissehue på.

Tilmelding via denne doodle: https://doodle.com/poll/65rvp3ndaqby4y9h

Tjikkerlikker,

Spejderlederne Tarja, Anne Marie, Jesper P., Mette

bladrivning

Kære spejderforældre,

 

Der stadig er "ledige pladser" til samling af blade lørdag den 1. december 2018, jf. nedenstående doodle:

 

https://doodle.com/poll/qmhmraebnxgegxf7

 

OBS: yngre spejdere IKKE bliver underholdt, vi opfordrer forældrene til at deltage sammen med deres yngre børn.

 

Og husk lige riverne😊

 

Tjikkerlikker,

Spejderlederne

Spejderne på julemarkedet

Kære spejdere og spejderforældre,

På julemarkedet i morgen lørdag er der også en spejderstand, hvor spejderne kan snitte et træsværd, lave et smykke samt bage snobrød og skumfiduser over bål. Det koster ikke noget for spejderne.

Spejderstanden er ikke et egentligt spejdermøde. Du kan deltage i ca. en time, når det passer dig i tidsrummet kl. 10.00 til +- 15.30, hvor vi pakker 'lejren' sammen igen.

Husk din spejderdolk hvis du vil snitte, og kom gerne i uniform og/eller med spejdertørklædet.

Vi ses på julemarkedet i morgen lørdag
Spejderlederne

Blade i kirkens have

Kære alle,

 

Nu er det igen blevet tid til at samle blade i kirkens have. 

 

HVORFOR: Fordi spejderne får delvis huslejefritagelse for brug af kirkens kælderrum, hvis vi indsamler bladene. Og fordi det er en klassisk spejderaktivitet at gøre noget for og med andre. 

 

HVORNÅRLørdag den 1. december 2018 mellem 10.00 og 14.00!

 

Det er meget vigtigt, at der er så mange som muligt, der melder sig (både forældre og de ældre spejdere) – for jo flere vi er, desto hurtigere går det! Alle spejdere kan naturligvis også komme. 

 

Tilmelding via nedenstående doodle, hvor der er to mulige tidspunkter du/I kan tilmelde dig/jer som bladsamlere.

 

https://doodle.com/poll/qmhmraebnxgegxf7

 

HUSK: Handsker, river og andre haveredskaber, der kan bruges til opsamling af blade 😃

 

På gensyn,

Spejderlederne

Nyt fra spejderlivet

Kære spejdere og spejderforældre,

Dette er en sammelmail med informationer om fire forskellige ting:

1. Spejdermøde for mini, junior og trop næste søndag 18/11
2. Fællesaktion med spejderforældre lørdag den 1/12
3. Sommerlejren 2019
4. Nyt program og ny lederinformation på bloggen 

1. Der er spejdermøde næste søndag, den 18/11, for alle (undtagen klanen, som har et helt specielt program). Mini-, junior-, og tropsspejdere mødes kl 10 ved den skandinaviske skole i Waterloo. Det bliver en dag med de bedste spejderudfordringer, så husk at være klædt på til vejret (også hvis det er koldt og vådt) og husk at have en god madpakke og en fyldt drikkedunk med. Uniform, tørklæde, sangbog, kniv, knobreb og kompas er standardudstyr og skal selvfølgelig være der. Vi slutter som sædvanlig kl 14. 
Tilmelding sker på denne doodle: https://doodle.com/poll/n5xwaqme3m2vcanb

2. Som en del af det danske samfund samler vi i år nedfaldne blade i kirkens have lørdag den 1. December. Det vil vi gerne have hjælp til fra jer spejderforældre. Der vil komme mere information, men i bedes allerede nu sætte kryds i kalenderen. Jo flere i er, jo bedre er det. Vi har brug for jer i højst et par timer. 

3. Vores Sommerlejr 2019 finder sted fra 3. til 10. August. Det handler denne gang om søspejd, da vi skal være på Thurøbund Spejdercenter i det sydfynske øhav. Forhåndstilmeldingen er stadig åben, men pladserne er ved at være fyldt op. Der er mere information på spejderbloggen: http://de-danske-spejdere-i-bruxelles.blogspot.com/2018/10/tilmelding-til-sommerlejren-2019.html

4. Vi har opdateret vores program for denne sæson. I kan finde information om alle vores arrangementer og de ansvarlige ledere. Skulle i have spørgsmål til aktiviteterne kan i kontakte lederne.  Det nye program ligger på bloggen, foroven til højre. For nemhedens skyld er der et link her: https://drive.google.com/file/d/1oY_e2UFRxmVFbery3nYSYoier71mIEHT/view

Derudover har vi opdateret vores oversigt over bestyrelsen og spejderledere. Den nye version er naturligvis også at finde på bloggen foroven til højre, linket er her: https://drive.google.com/file/d/1_7vgGNHMDryrePXl7gEbDXP1EPKtfyL-/view

I øvrigt kan alle vores mails og informationer genfindes på bloggenhttp://de-danske-spejdere-i-bruxelles.blogspot.com

Tjikkerlikker,
Spejderlederne

Tilmelding til sommerlejren 2019

Tilmelding til sommerlejren 2019

 

Kære 3. års minispejdere, juniorspejdere, tropsspejdere, klanspejdere, tidligere spejdere og spejderledere

Nu er tiden igen kommet til at tilmelde sig årets bedste spejdersommerlejr, som i 2019 finder sted i uge 32, dvs fra 3. til 10. august. I år tager vi på Thurøbund Spejdercenter i Danmark.

Thurøbund Spejdercenter tilbyder en helt unik spejderoplevelse da centret er specialiseret i sejlads, og dermed udfordrer spejderne på en anderledes måde. Aktiviteter er tilrettelagt så hverken spejdere eller ledere behøver at have kendskab til at sejle i forvejen. Centrets dygtige medarbejdere instruerer og hjælper til med sejladsen og kan tage en tur på vandet med os.

Der vil være to sejladsperioder per dag som centermedarbejderne står for. De vil instruere i sejlads, så spejderne får rig mulighed for at komme på vandet i optimistjoller, robåde, kanoer eller sejlbåde. Der er også mulighed for at arrangere kano-hejk rundt om Thurø og sejl-hejk i det Sydfynske øhav. Udover sejladsaktiviteter er der mulighed for en række af naturaktiviteter, udflugter og almindeligt lejrliv.

Turen vil koste ca. €400 som omfatter alle aktiviteter samt overnatning og forplejning på stedet. Spejderne skal selv fragte sig til lejren eller til Odense station. Der vil komme mere detaljerede oplysninger senere.

Det er vigtigt at tilmelde sig tidligt, så vi er sikre på at få vores reservation. Du skal derfor tilmelde dig senest 5. november på vores doodle: https://doodle.com/poll/perkpasbfdqxyxr7

Du skal også betale et depositum på € 100 per barn til konto: BE04 3630 9133 4331 senest den 5. november med indikation af barnets navn. Den resterende betaling vil blive indkrævet tidligt 2019.

Vi skal kende spejdernes fødselsdato: Skriv det ind i kommentar feltet.

Vi får helt sikkert også brug for nogle "tanter", som vil med på lejren. I må gerne angive i doodlen, om i er interesserede i at være "tante" på turen. Hvis I som "tante" kun har mulighed for at deltage i en kortere periode end hele ugen, bedes I skrive det som kommentar. En (delvis) selvfinansiering kan blive nødvendig, hvis der er mange tanter. Vi vender tilbage til de interesserede, når vi ved mere.

Flere informationer kan fås hos sommerlejrgruppen: Mette, Christian, Serge, Anne Marie, Jesper, Trine, Leif.

 

Tjikkerlikker,

Spejderlederne

TAK og fotos fra jubilaeumslejren

Kaere spejdere, spejderforaeldre, og venner af de danske spejdere i bruxelles,

Vi vil gerne takke alle for deres indsats og deltagelse i vores store Jubilaeumslejr som fandt sted i sidste weekend. Det var en fantasktisk oplevelse for os som spejderledere at opleve en saa massiv opbakning og tilslutning til vores aktiviteter. Vi er glade og stolte over at kunne samle saa mange mennesker omkring spejderideen paa dansk.

Vi vil gerne opfordre alle jer, der kom, saa, og tog billeder, til at dele jeres billerder. Dertil har vores specialist Serge givet os dette link, som kan bruges til at oploade fotos:  

https://photos.google.com/share/AF1QipNyAHQGvclStLsUbUiXix79KCMv9Kkk1w9RAs56zBtUwQzaVKw0yB97R829BP10iA?key=aVA0dHN6NnpUdjUtWWxMR1lWeE5QNVBMR2xEZTVn

 

Skulle nogen (imod forventning) have tekniske problemer er vi naturligvis parate med raad og daad.


Tjikkerlikker

Spejderlederne



JUBILÆUMSSPEJDERLEJR WEEKENDEN 6/10 kl 12 - 7/10 kl 12

Kære spejdere og spejderforældre,

Sæsonens første lejr finder sted i weekenden lørdag 6/10 til søndag 7/10. Vi starter og slutter kl 12. Vi skal være på Roosendael, 5 Rozendaal, 2860 Sint-Katelijne-Waver.

Som vi har skrevet til jer vil vi gerne fejre, at de danske spejdere i Bruxelles blev grundlagt 25 år tidligere, og vi har derfor planlagt en stor lejr med mange aktiviteter. Alle er velkomne, både nye og gamle spejdere og spejderforældre og spejdersøskende.

Tilmelding til jubilæumslejren skal gøres på denne doodle: https://doodle.com/poll/ez8r4kgawb4nchzh

Vi beder om tilmelding til lejren inden fredag den 28. september, da vi skal bestille mad nok til alle senest den dag. Eventuelle allergier skal noteres i kommentarfeltet på doodlen. 

Det koster 45€ for Spejdere (og deres søskende under 18 år) og 60€ for alle os andre. Da vi allerede nu har udgifter til lejren, bedes i overføre penge for deltagelsen til jubilæumskontoen BE04 3630 9133 4331 i denne uge. 

Alle spejdere skal møde op i uniform og tørklæde, og selvfølgelig have sangbog, knobsreb, lille notesbog, blyant, og dolk med.  For nye spejdere har vi sammensat en opstartspakke med tørklæde, sangbog og mærker som kan købes lørdag hos Mette for 25€, skulle i ikke have nået det allerede. 

Trop og klan skal sove i telt, så de skal huske liggeunderlag, varm sovepose, hovedpude, varmt tøj, tandbørste og et lille håndklæde. Juniorspejderne som vil sove i telt skal så have det samme med. Alle andre sover indendørs og skal have en mindre varm sovepose med, og lagen, hovedpudebetræk, varmt tøj, tandbørste og lille håndklæde. 

Vores program vil starte med fælles velkomst og telt- og værelsesfordeling kl 12. Derefter er der frokost i spisesalen. Vi har en stor jubilæumsceremoni kl 14 efterfulgt af spejderaktiviteter for alle. 

Festmiddagen med helstegt gris og lam over bål, salater og brød starter kl 18. Aftenens program efter middagen starter med lejrbål (udendørs). Derefter er der livekoncert med CROSSTOWN i pejsesalen efterfulgt af en dj. 

Søndag spiser vi morgenmad ved 8-tiden og rydder værelserne, inden vi sender spejderne på udendørsaktiviteter. Vi afholder den stiftende generalforsamling for Sankt Georgsgilderne i Belgien søndag formiddag. 

Vi afslutter med fællessang, så alle kan tage hjem kl 12. 

Mere information kan findes på den specielle jubilæumsblog https://25th-ddsib.blogspot.com/

Spørgsmål om jubilæumslejren kan stilles til Kim, Flemming, Claus, Mette, Christian, Serge, Iver, og Trine. 

Tjikkerlilkker,

Spejderlederne

Ændring: spejder d. 23/9 slutter kl 13:30

Kære spejdere og spejderforældre,

Vi er blevet opmærksomme på en aktivitet for og med børn i den danske kirke på søndag. Det vil vi gerne støtte op om.

Den børnevenlige gudstjeneste starter kl 14:00, og vi er derfor blevet enige om at slutte vores spejdermøde kl 13:30. Starttidspunket har vi ikke lavet om på, det forbliver kl 10:00.

Tjikkerlikker,
Spejderlederne

Spejdermoede SOENDAG 23/9 kl 10-14

Kære spejdere og spejderforældre,

Efter en fin opstart vil De danske spejdere i Bruxelles mødes igen på søndag den 23. september på parkeringspladsen ved Hippodrome, Dreve du Compte i Uccle; gps koordinaterne er 50.794071, 4.401061. Mødet starter kl 10 og slutter kl 14.

Vi beder om tilmelding til opstartsmødet på denne doodle: https://doodle.com/poll/ndsimde3xaiq4t43 helst inden fredag den 21. september.

Alle spejdere skal møde op i uniform og tørklæde, og huske at have en god madpakke med og en fyldt drikkedunk og selvfølgelig sangbog, knobsreb, lille notesbog, blyant, dolk, og kompas. For nye spejdere har vi sammensat en opstartspakke med tørklæde, sangbog og mærker som kan købes på søndag for 25€, skulle i ikke have nået det allerede.

Vores program vil starte med fælles velkomst kl 10. Derefter er der individuelt program i grupperne. Minierne skal udforske skoven og se om de nye minier kan gå fem kilometer, hvilket vil give dem det første mærke til uniformen. Desuden skal der snittes med kniv efter de nye minier er blevet introduceret til hvordan man håndterer en kniv og hvad der skal til for at få knivmærket. Juniorerne skal færdiggøre knivmærke for dem som stadig mangler. Alle bedes medbringe dolk. Derudover begynder vi at forberede spejderne på orienteringsmærke, så vi skal øve kortlæsning. Alle bedes medbring papir, blyant, og hvis muligt også kompas. Troppen skal øve videre på de mest brugte knob, og på orienteringsløb i skoven. Derudover skal troppen planlægge aktiviteter til den store Jubilæumslejr som bliver næste spejderaktivitet. Gode og kreative ideer er meget velkomne. Klanen skal lave sin egen frokost og forberede jubilæumsarrangementet i oktober, samt genopfriske gode spejderfærdigheder omkring signalering og morse. Så husk kompasset, papir og blyant.

Vi afslutter med fællessang, så alle kan blive hentet kl 14.

Spørgsmål om opstarten kan stilles til spejderlederne Antonio, Anne Marie, Flemming og Mette.

Og nu til noget helt andet:

Vi vil gerne allerede nu gøre alle opmærksom på vores store jubilæumslejr, som finder sted i den første weekend i oktober. Vi vil gerne fejre, at de danske spejdere i Bruxelles blev grundlagt 25 år tidligere og har derfor planlagt en stor lejr med mange aktiviteter. Alle er velkomne, både nye og gamle spejdere og spejderforældre og spejdersøskende. Mere information kan findes på den specielle jubilæumsblog https://25th-ddsib.blogspot.com/

Tilmelding til jubilæumslejren skal gøres på denne doodle: https://doodle.com/poll/ez8r4kgawb4nchzh

Spørgsmål om jubilæumslejren kan stilles til Kim, Flemming og Claus.

Tjikkerlilkker,

Spejderlederne

spejderopstart soendag 9. september og jubilaeumslejr 6. og 7. oktober

Kære spejdere og spejderforældre,

De danske spejdere i Bruxelles er tilbage efter sommeren og starter op for minispejdere, juniorer, trops- og klanspejdere på søndag den 9. september ved den skandinaviske skole i Waterloo (Scandinavian School of Brussels, Square d'Argenteuil 5, 1410 Waterloo).  Vi håber at se nye og gense kendte spejdere og spejderledere til mødet, der starter kl 10 og slutter kl 14.

Vi beder om tilmelding til opstartsmødet på denne doodle: https://doodle.com/poll/frzacnvz5vb29pbv helst inden torsdag den 6. september.

Alle spejdere skal møde op i uniform og tørklæde, og huske at have en god madpakke med og en fyldt drikkedunk og selvfølgelig sangbog, knobsreb, lille notesbog, blyant, dolk, og gerne kompas. For nye spejdere har vi sammensat en opstartspakke som kan købes på søndag for 25€.

Vores program vil starte med fælles velkomst kl 10. Der vil blive optagelse af de nye og oprykning af "gamle" spejdere til den passende gruppe (mini: 1.-3. primærklasse på Europaskolen; junior: 4. primær – 1. sekundær; trop: 2. – 4. sekundær; klan: 5. – 7. sekundær).  Derefter vil vi lave forskellige spejderaktiviteter i grupperne. Vi afslutter med fællessang, så alle kan blive hentet kl 14.

Spørgsmål om opstarten kan stilles til spejderlederne Thomas, Anne Marie, Trine og Mette.

Og nu til noget helt andet:

Vi vil gerne allerede nu gøre alle opmærksom på vores store jubilæumslejr, som finder sted i den første weekend i oktober. Vi vil gerne fejre, at de danske spejdere i Bruxelles blev grundlagt 25 år tidligere og har derfor planlagt en stor lejr med mange aktiviteter. Alle er velkomne, både nye og gamle spejdere og spejderforældre og spejdersøskende. Mere information kan findes på den specielle jubilæumsblog https://25th-ddsib.blogspot.com/

Tilmelding til jubilæumslejren skal gøres på denne doodle: https://doodle.com/poll/ez8r4kgawb4nchzh

Spørgsmål om jubilæumslejren kan stilles til Kim, Flemming og Claus.

Tjikkerlilkker,

Spejderlederne

Sommerlejrhjemkomst

Kære spejderforældre,

Vi er ved at pakke sommerlejren sammen. Det har været en fantastisk uge og flere spejdere har givet udtryk for, at tiden er gået meget hurtigt. Vi håber, at alle, der har villet det, har fulgt med i vores fotos på facebook og på Bodensee bloggen.

Vi har ændret på hjemkomsttidspunktet: vi kører herfra kl 11, lørdag den 14. juli. Vi regner med at være i Bryssel mellem kl 7 og kl 8, men melder os på Facebook, når vi nærmer os.

Vi får brug for stærke arme til at bære vores udstyr ned i kælderen. Vi håber på, at i kommer for at hjælpe til.

Tjikkerlikker fra
Spejderledere og Tanter

Bodensee 2018


Kære spejdere og spejder forældre,
Follow us during our summer camp in Bodensee there.

Sommerlejren 2018

Kære spejdere og spejder forældre,

Vi er næsten færdige med planlægningen af årets sommerlejr. Der er enkelte forandringer i forhold til det, vi har meldt ud ind til videre.

Vi havde en ambition om at gøre turen endnu billigere, end den var de tidligere år. Men vores pris på 300€ holder desværre ikke. Vi er nødt til at sætte prisen op til 350€ for at kunne gennemføre nogle aktiviteter uden for lejren. Det betyder, at vi har brug for at i overfører 50€ mere til konto BE92 3631 4493 5723, BIC BBRUBE BB, inden den torsdag 28. juni.

Desuden har vi tænkt igen og besluttet, at vi ikke vil satse på, at mini- og juniorspejdere cykler rundt. Det har vist sig, at for mange af dem ikke har nok erfaring på cykel. Vi vil i stedet for vandre, og bruge offentlig transport i form af busser, toge og Bodenseeskibe. Mini- og junior spejdere skal derfor IKKE have en cykelhjelm med.

Skulle i have spørgsmål inden afgang, er i velkomne til at ringe til os, vores telefonnumre er opført i brochuren.

Tjikkerlikker,

Spejderlederne Anne Marie, Christian, Marie, Mette, Serge, Trine

Sankt Hans i kirken

Kære spejdere og spejderforældre,

Som i nok allerede ved, er der et stort Sankt Hans arrangement i haven ved Den Danske Kirke i Bruxelles på lørdag, den 23. juni. Traditionen tro er det os, De Danske Spejdere i Bruxelles, der står for heksen og bålet og senere også for snobrød bagt over bålets gløder.

Det bliver tropsspejdernes opgave at lave bålet og heksen. Dertil mødes vi på lørdag kl 12.00 i kirkens have. Alle skal have noget tøj med, som vi kan bruge til at klæde heksen på. Det skal altså være noget tøj, der gerne må gå op i røg og damp.   

Vi får også brug for dej til snobrød og tager med glæde imod bidrag.  

Vi vil gerne gøre Spejderne synlige ved Sankt Hansfesten og opfordrer jer alle til at møde op i uniform og med tørklæde. Det har i mange år været en vigtig del af festen, at kommende spejdere let kan snakke med dem, der allerede er i gang med spejderlivet. Derfor giver det god mening at være let genkendelig.

Tilmelding på denne doodle: https://doodle.com/poll/7z9bdckqyra28f5c

Tjikkerlikker fra Spejderlederne

Sidste info om kanoturen

Kære alle

 

Lige en hurtig opsummering til weekendens familie-kano-kajak-tur!

 

HUSK BETALING: Betaling overføres til følgende konto: BE17 3631 3430 4321 med tydelig angivelse af navn/navne – senest fredag, Valdemarsdag 2018!

 

Kajak/Kano tur inklusiv togbillet: 25 Euro pr. person eller hund (hvis hunden altså "tager en plads")

Spisning lørdag aften: 15 Euro pr. person

Overnatning på campingplads og morgenmad søndag morgen: 10 Euro pr. person

(Ex: deltager du/I i det hele, er prisen 50 Euro per person. Kun kajaktur, så er prisen 25 Euro)

 

HVOR: Anseremme på parkeringspladsen lige ved siden af Place Baudouin 1er n°2, 5500 Dinant

 

HVORNÅR: kl. 10.30 (toget går kl. 11.19, men der skal uddeles billetter, gåtid til stationen mv. – alt tager tid😊)

 

FROKOST: Den har I med hjemmefra – og vi finder et sted, hvor vi kan spise den!

 

HUSK OGSÅ: uniform og spejdertørklæde, eftermiddagssnack til ungerne (vi spiser først kl. 19.30), drikkevarer til maden, klaphatte til fodboldkampen, tørt tøj til efter kanoturen, håndklæde,  – og selvfølgelig telt, sovepose, liggeunderlag, toiletsager, varmt tøj og andre ting, der kan være med til at gøre turen hyggelig!!!

 

SPØRGSMÅL i sidste øjeblik: Ring evt. til Marie-Louise på 0471819032 – og hun kan måske hjælpe dig/jer!

 

Hilsner 

Spejderlederne

Familieweekend i kano 16.-17. juni 2018

Kære Spejdere og spejderfamilier,

Her er detaljerne vedrørende kajakturen den kommende weekend (16. - 17. juni 2018).

Vi mødes i Anseremme på parkeringspladsen lige ved siden af Place Baudouin 1er n°2, 5500 Dinant kl. 10:30 og rejser derfra med toget og ikke bus, som tidligere informeret. Togbilletterne deles ud på perronen af en af spejderlederne og toget forlader perronen i Anseremme kl.11:19. Husk, at i skal selv sørge for frokost, lidt eftermiddags snacks og drikkevarer. Vi stiger af toget i Gendron og går ned til floden for at spise og derefter stige på kajakene og kanoerne. Sejlturen varer cirka 2,5 timer tilbage til Anseremme. Jer, som har skrevet jer på til spisning lørdag aften og evt. overnatning, kører eller går de cirka 2 km til campingpladsen. Adressen på campingpladsen er Pont-à-Lesse 31, 5500 Dinant. Spisning lørdag aften kl.19:30 er stegt pattegris. Husk, i skal selv medbringe tallerkner, bestik, krus og drikkevarer. Til jer, som vil se VM fodbold, er der allokeret et rum og lejet storskærm til det. Søndag morgen er der morgenmad til jer som overnatter. Vi skal have forladt campingpladsen inden kl.12:00 søndag middag.

Pris
Kajak/Kano tur inklusiv togbillet: 25,- Euro pr. person eller hund
Spisning lørdag aften: 15,- Euro pr. person
Overnatning på campingplads og morgenmad søndag morgen: 10,-Euro pr. person

En normal weekendtur med spejderne koster 45,- Euro, men da kajak/kano aktiviteten er relativt dyrt er vi nødt til at opkræve 50,- Euro for denne weekend.
Betaling for turen (hvad i har tilmeldt på forhånd) bedes indbetales på følgende konto BE17 3631 3430 4321 så hurtigt som muligt og med tydelig angivelse af navn/navne.

Vi glæder os at se jer til en hyggelig weekend.
Hilsen
Marie-Louise (Maloni1901@hotmail.com)
Serge (serge.cordon@ing.be)
Thomas (thomashaahr@hotmail.com)
Iver (imh@mathisen-hansen.dk)

Sommerlejr 2018

Kære spejdere og spejder forældre,


Som nogle af jer allerede har set på vores facebook side, finder vores Sommerlejr 2018 for klan, trop, junior og 3. års minispejdere sted. Vi er i stand til at gennemføre lejren i år takket være Lone, Mogens og Lars, som har indvilget i at deltage som "tanter".

Vi har forberedt en brochure med vigtige informationer. Linket til den blev delt på facebook i fredags og kommer her igen: https://drive.google.com/open?id=1nQYgzzqjo66da1RnRc4P26LbJKWlv3sK

Der er tre ting, som vi gerne vil have jer til at kigge på allerede nu.


  1. Betaling! Prisen for sommerlejren er 300€ som alle skal være overført til konto BE92 3631 4493 5723, BIC BBRUBE BB, inden den 15. juni.

  2. Opdatering af doodlen: vi skal bruge fødselsdato og højde på alle deltagerne, da vi planlægger at leje cykler. Vi vil helst have dem i den rigtige størrelse. De skal bestilles på forhånd, så det er vigtigt, at vi ved, hvad vi har brug for så hurtigt som muligt. Det er denne doodle, der skal bruges: https://doodle.com/poll/97guw8nrpf5iv39e

  3. Vaccination: Vi anbefaler vaccine mod tægeoverførte sygdomme. Vær opmærksom på, at vaccinen gives i to omgange, med 2-3 uger imellem. Begge portioner skal være givet, for at den virker. Det er også godt at have stivkrampevaccinationen i orden. Vi anbefaler, at i snakker med jeres egen læge om detaljerne.


Slutendeligt har vi opdaget, at vores brochure ikke angiver den helt rigtige adresse på den danske kirke her i Bruxelles, som jo er vores mødested ved afgang og hjemkomst: Kirken ligger på Rue Washington 27-29.


Tjikkerlikker,


Spejderlederne Anne Marie, Christian, Marie, Mette, Serge, Trine




KANOTUR - HUSK TILMELDING IDAG

De Danske Spejdere i Bruxelles arrangerer hvert andet år den meget efterspurgte kano-/kajaktur, camping og fællesspisning for spejdere, forældre og søskende m.v. Det er en fantastisk oplevelse for små og store, med et roligt vandløb, som ikke volder vanskeligheder.

I år finder turen sted i weekenden den 16.-17. juni 2018 på samme sted som for fire år siden. Forrige år var vandstanden på Lessen for høj, men det forhindrede ikke at vi havde en oplevelsesrig weekend, hvor vi i stedet kørte i draisiner på skinner.

Kajakturen finder sted lørdag den 16. juni, hvor vi tager bussen fra Anseremme til Gendron og derefter sejler i cirka 2,5 time med kajak fra Gendron og tilbage til Anseremme. Frokost skal I selv sørge for og overnatningen finder sted i egne medbragte telte på den sædvanlige campingplads i nærheden. Om aften er der bestilt fælles spisning. Til jer som helst ikke vil gå glip af VM fodbold landskampen (DK-Peru), som netop spilles den lørdag aften, arbejder vi på at der skal være mulighed for at se kampen. Arrangementet slutter efter fælles morgenmad og oprydning søndag formiddag.

Spejderlederne booker kanoer/kajakker, campingplads og bestiller mad til lørdag aften og søndag morgen. I skal selv medbringe telt og andet campingudstyr (f.eks. stole og campingbord). I kan læse mere om kajakturen på hjemmesiden: http://www.dinant-evasion.be/ (f.eks. aldersgrænse for mindre børn) og om campingpladsen på hjemmesiden: http://www.villatoile.be/en/camping/.

For at kunne sikre booking af kajakker/kanoer, togbillet, plads på campingpladsen, fællesspisning lørdag aften og indkøb til søndag morgen, skal vi gerne have et nøjagtig antal deltagere. Vi er derfor nødt til at have jeres tilmeldninger inden den 28. maj på følgende Doodle link: https://doodle.com/poll/h3k7mvxk7h5xnx9m

DET ER VIGTIGT, AT I TILMELDER JER INDEN DEN 28. MAJ!

Der udkommer en meddelelse om tider og priser senere.

Vi vil gøre opmærksom på at de deltagende spejderledere vil ikke have mulighed for at overvåge alle spejderbørn under sejladsen. Derfor er vi nødt til at kræve at forældrene eller en anden voksen, som forældrene har overdraget ansvaret til, tager ansvar for deres barn/børn. Hvis der tilmeldes et barn uden medfølgende ansvarlige voksen, skal en af de nedenstående spejderleder kontaktes.

Vi glæder os at se jer til en hyggelig weekend.
Hilsen
Marie-Louise (Maloni1901@hotmail.com)
Serge (serge.cordon@ing.be)
Thomas (thomashaahr@hotmail.com)
Iver (imh@mathisen-hansen.dk)

SPEJDER denne weekend

På søndag holder vi som varslet SPEJDERmøde.


Det bliver til cykelspejd for junior, trop og klan. Få pumpet og smurt cyklen, og husk at tage en cykelhjelm med.


Minierne skal øve færdigheder ved bålet. 


Alle skal have madpakke og masser af vand med, og check påklædning til vejret; solcreme vil nok være en god ide!


Vi mødes alle kl 10.00 på den Skandinaviske Skole og afslutter samme sted kl 14.00


Adressen er: Square d'Argenteuil 5, i 1410 Waterloo.


Tilmelding paa doodle: https://doodle.com/poll/gam5g3rnn4syv3df



Spejderhilsen,


Lederne Christian, Anne Marie, Jesper og Kim

 


AENDRING af planer for spejderne 26.-27. maj

Kaere spejdere og spejderforaeldre,

Vi havde planlagt en weekendtur den 26.-27. maj. Den bliver vi desvaerre noedt til at aflyse. Det goer vi, da vi ikke forventer nok deltagere til turen paa grund af Europaskolens 60 aars jubilaeumsfest, som finder sted loerdag den 26. maj.

Til gengaeld vil vi gerne moedes soendag den 27. maj til saedvanlig tid kl 10:

- Minierne moedes ved den skandinaviske skole i Waterloo for at taende baal og lave snobroed.

- Juniorer, trops- og klanspejdere moedes til en cykeldag langs kanalen fra Bruxelles til Charleroi

Der vil komme en saerskilt mail i loebet af pinsen med detaljerede informationer. 


Tjikkerlikker
Spejderlederne


Familieweekend i kano 16.-17. juni 2018 [Vigtig: Husk tilmelding inden den 28. maj]

Kære alle

De Danske Spejdere i Bruxelles arrangerer hvert andet år den meget efterspurgte kano-/kajaktur, camping og fællesspisning for spejdere, forældre og søskende m.v. Det er en fantastisk oplevelse for små og store, med et roligt vandløb, som ikke volder vanskeligheder.

I år finder turen sted i weekenden den 16.-17. juni 2018 på samme sted som for fire år siden. Forrige år var vandstanden på Lessen for høj, men det forhindrede ikke at vi havde en oplevelsesrig weekend, hvor vi i stedet kørte i draisiner på skinner.

Kajakturen finder sted lørdag den 16. juni, hvor vi tager bussen fra Anseremme til Gendron og derefter sejler i cirka 2,5 time med kajak fra Gendron og tilbage til Anseremme. Frokost skal I selv sørge for og overnatningen finder sted i egne medbragte telte på den sædvanlige campingplads i nærheden. Om aften er der bestilt fælles spisning. Til jer som helst ikke vil gå glip af VM fodbold landskampen (DK-Peru), som netop spilles den lørdag aften, arbejder vi på at der skal være mulighed for at se kampen. Arrangementet slutter efter fælles morgenmad og oprydning søndag formiddag.

Spejderlederne booker kanoer/kajakker, campingplads og bestiller mad til lørdag aften og søndag morgen. I skal selv medbringe telt og andet campingudstyr (f.eks. stole og campingbord). I kan læse mere om kajakturen på hjemmesiden: http://www.dinant-evasion.be/ (f.eks. aldersgrænse for mindre børn) og om campingpladsen på hjemmesiden: http://www.villatoile.be/en/camping/.

For at kunne sikre booking af kajakker/kanoer, togbillet, plads på campingpladsen, fællesspisning lørdag aften og indkøb til søndag morgen, skal vi gerne have et nøjagtig antal deltagere. Vi er derfor nødt til at have jeres tilmeldninger inden den 28. maj på følgende Doodle link: https://doodle.com/poll/h3k7mvxk7h5xnx9m

DET ER VIGTIGT, AT I TILMELDER JER INDEN DEN 28. MAJ!

Der udkommer en meddelelse om tider og priser senere.

Vi vil gøre opmærksom på at de deltagende spejderledere vil ikke have mulighed for at overvåge alle spejderbørn under sejladsen. Derfor er vi nødt til at kræve at forældrene eller en anden voksen, som forældrene har overdraget ansvaret til, tager ansvar for deres barn/børn. Hvis der tilmeldes et barn uden medfølgende ansvarlige voksen, skal en af de nedenstående spejderleder kontaktes.

Vi glæder os at se jer til en hyggelig weekend.
Hilsen
Marie-Louise (Maloni1901@hotmail.com)
Serge (serge.cordon@ing.be)
Thomas (thomashaahr@hotmail.com)
Iver (imh@mathisen-hansen.dk)