Spejdermøde og bladsamling i den danske kirke søndag den 11/12 kl. 10-14

 

Kære spejdere og spejderforældre,


Det sidste spejdermøde inden jul finder sted på søndag den 11/12 kl 10-14.

Alle spejderne skal som sædvanligt medbringe madpakke og drikkedunk, bære uniform og tørklæde

og være klædt efter vejret. Husk sangbog, en kop og tag gerne en nissehue på. Dolken skal blive

hjemme denne gang.

Mødested for alle er i den danske kirke, rue Washington 27-29 kl. 10. Vi slutter senest kl. 14, hvor

der skal være gudstjeneste i kirken med luciaoptog.

Spejdermødet kombineres med bladsamling i den danske kirkes have for spejderforældre. Vi samler

blade i kirken, da spejderne får delvis huslejefritagelse for brug af kirkens kælderrum, hvis vi

indsamler bladene. Og fordi det er en klassisk spejderaktivitet at gøre noget for og med andre. Det

er meget vigtigt, at der er så mange forældre som muligt– for jo flere vi er, desto hurtigere går det!

Så husk at skrive jer op til gratis motion i vores strawpoll. Man bliver så længe man kan og kan også

vælge at komme senere, lidt hjælp er bedre end ingenting. Vi regner med jer. Husk at medbringe

havehandsker og evt. en rive, hvis man har sådan en.

Familiespejdere deltager i bladrivningen i den danske kirke og når de har hjulpet med at samle blade,

går de indenfor og deltager i julehyggen. Husk en saks til juleklip.

Som det er traditionen på årets sidste spejderaktivitet, så er aktivitetsrummet i kirkens kælder fyldt

med mini-spejder-nisser, der sørger for at de hårdtarbejdende bladsamlere, samt de urbane juniorer

og hvem der ellers er til stede, kan få en forsmag på julehygge. Der vil være forskelligartet julerier,

som julemusik, julehistorier, julebag etc. Kl. 13 skulle vi gerne være klar med varm kakao, boller og

kage til spejdere, ledere, tanter og forældre.

Juniorerne skal på det traditionsrige byløb, hvor de bl.a. skal forbi julemarkedet på Place Sct.

Catherine. Spejderne inddeles i mindre grupper og skal selv tage rundt med offentlige

transportmidler. De skal undervejs løse de opgaver, som de får stillet på forhånd. Juniorerne bliver

'skygget' af en leder. Spejderne skal medbringe mobib kort eller penge til billetter (ca. 5 EUR) samt lidt lommepenge.

Troppen skal på et spændende byløb. De skal også medbringe et mobib kort.

Tilmelding for spejdere og forældre via denne Strawpoll: https://strawpoll.com/polls/X3nk6MN9LyE


Tjikkerlikker,

Spejderlederne

Spejdermøde søndag den 13. november kl. 13-17

 

Næste spejdermøde finder sted i den danske kirke, Rue Washington 27, søndag den 13. november kl. 13-17 for hele gruppen.

Minierne fortsætter med Nørd- og Stifinder-aktiviteterne og skal huske kompas.

Juniorerne får mulighed for at arbejde i skind og lave en lille ting til bæltet. Vi tænder måske også et bål, og så skal I gerne medbringe knobtov.

Trop/klan kaster sig over etablering af vores nye raftegård i kirkens have, så vi fremover kan have rafter stående klar til brug. Herudover skal vi have rejst vores tipi til kirkens julemarked den efterfølgende weekend – og så skal der uddeles velfortjente ’5 km Baglæns’-mærker J

Tilmelding senest torsdag den 10. november

Obs! Forældrene må meget gerne fortælle os, hvor længe deres børn har været spejdere, så de kan få årsstjerner. Indmeldelsesblanketter modtages også stadig gerne.

Tjikkerlikker,
Spejderlederne

Light up The Forest

 Denne årlige internationale familiebegivenhed finder sted i De Kluis lørdag den 12. november fra kl.

17:00. Det er de engelske spejdere i Bruxelles, der står for den.

Så kom frisk til en lille gåtur med hjemmelavede lanterner, lege, BBQ og lejrbål i De Kluis 1, 3051

Sint-Joris-Weert.

Tilmelding og betaling (12,50€ per person inkl. mad) direkte til arrangørerne senest den 7. november

via: https://www.1stbrussels.be/Links/Event?EventId=15508.

Vi ses med hele familien til lysfest i efterårsskoven!

Spejderlederne

Spejdermøde søndag d. 16/10

Kære spejdere og spejderforældre

Minier, juniorer og trop/klan mødes søndag den 16. oktober kl. 10 på parkeringspladsen Parking des enfants noyés (https://goo.gl/maps/Bg4zzQnMmx1UwtpF8). Efter en kort fælles velkomst deler vi os ud i henholdsvis mini, junior og trop og laver forskellige spejderaktiviteter. Efter fælles afslutning er der afhentning kl. 14 på parkeringspladsen.

Tilmelding sker via denne Strawpoll, hvor man angiver gren og fulde navn på hver deltager. 

Tilmeldingsfrist: Torsdag den 13. oktober.

Husk som altid uniform inklusive sangbog og dolk, tøj og sko efter vejret samt madpakke og drikkelse. Juniorerne må meget gerne tage knobbånd med. Minierne må gerne tage et kompas med.

 

Spejderhilsner

 

Spejderlederne

Hyttetur til De Kluis – 24. til 25. september 2022

 
Kære spejdere og forældre


Planlægningen af den kommende hyttetur til De Kluis har været undervejs en tid. Hermed invitation:

Vi mødes i De Kluis,  Kluis 1, 3051 St.-Joris-Weert  (50.79910857542069, 4.666036452595202) lørdag den 24. september kl. 12, hvor vi starter dagen med at spise medbragte madpakker, inden vi kaster
os over grenenes forskellige aktiviteter i området.

Juniorerne går blandt andet videre med kniv, sav, økse og morse. Trop og klan skal blandt andet
træne navigation og sørge for madlavningen til hele gruppen lørdag aften😊.  Det bliver også til en kanotur for troppen om søndagen. Lørdag aften vil der være fælles bålhygge.

Vi slutter af lidt senere end vanligt for en weekendtur, nemlig søndag kl. 14, hvor spejderne kan
hentes på førnævnte adresse. Der er således frokost med i programmet om søndagen.

Turen koster 35 EUR per deltager, dog 55 EUR for trop/klan medregnet kanoturen. Medbring
venligst beløbet ved ankomsten i en kuvert med spejderens navn på.

Tilmelding sker via denne Strawpoll, hvor man angiver gren og fulde navn på hver deltager. Obs!
Tilmeldingsfrist allerede nu på torsdag.
Skriv en kommentar på strawpoll’en eller send os en
besked, hvis der er noget, vi skal være opmærksomme på, som f.eks. allergi, medicin osv.

Er man mor eller far til en ny mini og vil gerne med på turen, kan man melde sig til som tante/onkel. Der er dog et begrænset antal sengepladser, så man må indstille sig på muligvis at måtte medbringe et liggeunderlag.

Medbring:

  • Kuvert med navn og deltagerbeløb
  • Fuld uniform med sangbog og så vidt muligt dolk og knobtov, samt for trop/klan gerne kompas
  • Madpakke og drikkedunk til lørdag frokost
  • Sovepose, lagen, hovedpude
  • Tandbørste, tandpasta, lille håndklæde
  • Varmt tøj – det bliver koldt om aftenen
  • Regntøj
  • Sko/støvler, der kan holde fugten ude
  • Viskestykke
  • Nattøj
  • Lommelygte
  • Udfyldt tilmeldingsblanket for spejderåret 2022/2023. Husk herunder at aftale med jeres spejder, om der må tages billeder af dem til vores Facebook-side. Et nej tak er naturligvis helt okay. Skriv desuden gerne på tilmeldingsblanketten (eller fortæl os), hvor mange år jeres spejder har været med i Det Danske Spejderkorps, hos os og/ eller i Danmark, så vi kan komme i gang med at uddele årsstjerner.

Vi glæder os til at se nye som gamle spejdere til en hyggelig hyttetur!

Spejderhilsner

Rikke L, Torben og Lars

Opstartsmøde 11. September

 

Kære spejdere – nye som ”gamle”

Så er tiden kommet til sæsonens første møde, hvilket som sædvanlig indebærer oprykning for dem, der skal rykke til eller begynde i en ny gren.  

Hele gruppen mødes søndag den 11. september kl. 10 ved den skandinaviske skole i Waterloo (50.7174884, 4.4286966). Her vil vi efter fælles start med information og oprykning, fordele os på området i de respektive grene: familiespejdere, minier, juniorer og trop/klan, for at lære hinanden at kende og lave spændende aktiviteter sammen. Efter fælles afslutning er der afhentning kl. 14.

Husk som altid uniform inklusive sangbog og dolk, tøj efter vejret samt madpakke og drikkelse.

Nye spejdere kan købe en startpakke med tørklæde, sangbog, divisions- og gruppemærke for 25 € i kontanter. Man er også velkommen til at kigge med i første omgang.

Vi ser frem til en sæson fuld af nye og velkendte aktiviteter, fællesskab, sang og højt humør!

Tjikkerlikker,
Spejderlederne