FØRSTEHJÆLPSLØB 🏃 🩹 🚑 ! Lørdag 7/12

Alle spejdere mødes i Den Danske Kirke kl. 10:00 og har fælles samling. Bagefter skal vi på førstehjælpsløb rundt i kirken og deres have, hvor der er forskellige aktiviteter, der handler om førstehjælp. Familie- og minispejdere følges sammen på et løb med aktiviteter, der passer til deres alder og niveau og med god tid til at lege indimellem. Junior- og tropspejdere har hver deres løb med lidt anderledes aktiviteter.

Ca. kl. 13:00 er løbet færdigt, og alle spejdere samt forældre hjælper hinanden med at samle blade i kirkens have 🍂 Når alle blade er samlet sammen holder vi fælles afslutning med kaffe og varm kakao, så rammerne er sat til ønske hinanden en rigtig god Jul og et godt Nytår.

Husk en stor madpakke, tøj der passer til vejret og arbejdshandsker/løvrive.

*Da vi sidste år oplevede at budskabet om en hjælpende hånd til bladrivningen ikke nåede helt ud, vil vi gerne benytte lejligheden til at påminde om at spejderne er 100% afhængig af frivillige forældres indsats som leder, bestyrelsesmedlem, til kørsel, men også til bladrivning og meget andet. Dette falder også i tråd med spejdernes ånd om at ´gøre en god gerning. Og så er det en fin lejlighed til at møde andre forældre og være sammen med sine børn på!

Tilmeld jer venligst på Strawpoll, og tak på forhånd for at prioritere dette i jeres travle kalendere.
Venlig hilsen,
Lederne & Bestyrelsen

Julemarked 23.-24. nov. 2024

Kære ledere, spejdere og spejderforældre

Traditionen tro sørger spejderne for bål og snobrødshygge til årets julemarked i kirken. Til det har vi brug for hjælp til at holde øje med snobrødsbagerne.

I er velkomne til at booke jer ind på en vagt enten lørdag eller søndag. Optimalt er der to personer på hver vagt. Junior- og tropsspejdere må meget gerne melde sig, så der ikke kun står ledere og forældre. Vi vil også bede jer skrive i kommentarfeltet, hvis I tager snobrødsdej med (ca. en skål pr. vagt).


StrawPoll – Snobrødsvagtplan til julemarkedet den 23.-24. nov. 2024:  https://strawpoll.com/QrgewLxVryp

Spejdermøder søndag den 10/11

Så er der igen spejdermøder for alle spejdere. Familiespejderne mødes i Bois de la Cambre. Mini, Junior og trop mødes i kirken.

 

Familiespejderne mødes denne gang i Bois de la Cambre. kl. 10 på parkeringspladsen ved Jeux D'Hiver/Brasserie de la Patinoire.

Vi krydser fingre for at det flotte og tørre efterårsvejr fortsætter. Vi starter mødet med en sangleg/sang, så husk at øve på en eller flere sange med jeres barn/børn, så vi har meget at vælge imellem. Derefter skal vi på et lille løb med forskellige aktiviteter. Vi kommer også omkring parkens legepladser på turen. Vi slutter af med frokost på legepladsen ved Jeux D'Hiver/Brasserie de la Patinoire.

Klæd jer godt varmt på, og husk; tørklæde, sangbog, madpakke, drikkedunk og evt. lidt varmt at drikke.  I må meget gerne give besked til Kirstine, om I kommer, så vi ved, hvor mange vi bliver. 

 

Mini, Junior og Trop mødes i Kirken (rue Washington 27-29) kl 10, hvor der vil forskellige aktiviteter. Hoved aktiviteten for Junior og Trop vil være næste led i førstehjælps kurset som startede på sidste tur.

Husk madpakke

Vi afslutter ved 14 tiden.

Mvh

Spejderlederne

Hyttetur til De Kluis

Kære Junior og Trop Spejder

Årets efterårstur til De Kluis er planlagt til weekenden 12-13 oktober. Vi mødes lørdag klokken 12:00 ved spejdercentret i De kluis og slutter samme sted søndag klokken 12:00. Der vil dog være førstehjælp for Trop søndag efter mødet, hvorfor de først slutter klokken 14:00.
 
Adressen er: Spejdercentret De Kluis 1, 3051 St.-Joris-Weert (syd for Leuven).
 
I år har vi slået os sammen med Luxemburg spejderne, så temaet vil være kulturudveksling, og skabe nye venskaber. Der vil dog også være sædvanlige spejderaktiviteter samt førstehjælpskursus.
 
Vi har i år booket os ind i hytten, så det bliver noget mere komfortabelt end det plejer.
 
Huskeliste
 
  • Spejderuniform
  • Indendørssko
  • Påklædning efter vejret; varm trøje og jakke, gode støvler, (evt. regntøj).
  • Lagen, sovepose, pudebetræk
  • Tandbørste, håndklæde m.m.
  • Tallerken, bestik, krus og et viskestykke
  • Dolk og lommelygte
  • Madpakke og drikke til frokosten om lørdagen
 
Pak gerne det hele i en rygsæk.
 
Tilmeldingen sker her via Strawpoll https://strawpoll.com/YVyPvOWPBgN
 
Prisen er 45€, som skal indbetales på spejderkontoen på forhånd.
BE70 3631 7113 5625

Førstehjælpskurset er et forløb der vil kører over mange møder, hvor det første vil være på denne tur.  

Vi glæder os til at se jer
 
Mvh
 
Spejderlederne

Førstehjælp for juniorer og trop

Nu tager vi snart hul på førstehjælpsmærkerne - første gang er allerede på De Kluis den 12.-13. oktober!

I løbet af efterår/vinter har vi førstehjælpskursus den:
  • 12.-13. oktober
  • 10. november
  • 7 december 
Juniorer kan tage mærket Førstehjælp 3 (https://dds.dk/maerke/forstehjaelp-3) og troppen kan tage  førstehjælp 4 (https://dds.dk/maerke/forstehjaelp-4) hvis man kommer til alle møderne med førstehjælp i efterår/vinter. Det er store mærker hvor vi skal igennem en hel del, og prisen for hele forløbet og mærket er 40€/spejder.

TILMELDING: Send 40€ med dit navn på overførslen til vores konto BE70 3631 7113 5625 OG skriv til mig (på Facebook eller på kkjaergaard@pm.me) at du har meldt dig til senest 30. september.

Vi holder naturligvis også førstehjælp for de altid parate mini- og familiespejdere - info følger senere.
Og hvis man er forhindret og ikke kan deltage i alle møderne i efterår/vinter holder vi en opsamling i foråret, hvor man kan få det sidste på plads så man kan få sit førstehjælpsmærke.

Tjikkerlikkker

Kristian, mini-leder og læge

Opstartsmøde

Kære alle nye som gamle spejdere, søndag den 15/9 mødes vi til opstartsmøde.

 
De forskellige grene vil sige farvel og velkommen til de spejdere der rykker videre. Og der vil blive brugt 
tid på at tage godt imod nye spejdere samt vi vil kaste os ud i diverse leg og spejdersysler.
 
Husk at medbringe fuld uniform, madpakke og ellers tøj der passer til vejret, vi vil være udenfor.
Vi mødes på den Skandinaviske skole den 15/9 fra kl 10 til 14.
 
Tjikkerlikker,
Spejderlederne

Næste sæson

Kære spejdere og med-forældre,

Efter et fantastisk spejderår med bl.a. vinterbivuak, international Camporee, pinsetur i Dinant og sommerlejr i Ardennerne til juli står en ny og spændende sæson snart for døren!

Udover vores sædvanlige aktiviteter som vandreture, Camporee og weekendlejre planlægger vi i 2024-2025 en førstehjælpskampagne, en hike med friluftsmadlavning, sommerlejr i Nordbelgien, og nye spændende mærker! Og endelig har vi nogle særlige aktiviteter på bedding udelukkende til de større spejdere, med fokus på lederskab og at kunne klare sig selv, og en separat weekend-tur.

   Tent in winter at night    Red and white first aid kit    Steel mug by campfire

For at planlægge aktiviteterne bedst muligt vil vi gerne bede jer indbetale årskontingentet på 140 euro på BE70 3631 7113 5625 (med spejderens for- og efternavn samt 2024-2025 i besked-feltet), senest d.1. september 2024. Tusind tak for rettidig indbetaling så vi ikke skal sende rykkere ud.

Vi vil gerne benytte lejligheden til at sige en kæmpe tak jer alle for en dejlig sæson i 2023-2024, især til de forældre der har hjulpet til som ledere, med kagebagning, at undervise i mærker, mm. Det ville ikke fungere uden jer! Hvis nogle af jer gerne vil bidrage til aktiviteter, kender en fed hytte, gerne vil med på en weekendtur, eller har gode forslag, så ring eller skriv endelig til os. …..Og nævn os også gerne til ny-tilflyttere til Bruxelles!

Du kan scanne vores kontaktliste og se datoer for spejdermøder i 2024-2025 på http://de-danske-spejdere-i-bruxelles.blogspot.com.

Vi glæder os til at se jer og jeres skønne unger til mange gode fælles spejder-oplevelser i løbet af sæsonen som starter med oprykningsmøde 15.september 2024 kl. 10-14 (se detaljer i bloggen). Her byder vi også velkommen til fire nye ledere som starter til september.

I ønskes alle have en rigtig god sommer i mellemtiden.

Tjikkerlikker,

Bestyrelse og ledere

Kanotur til Dinant

Kære spejdere 

Den traditionelle kanotur finder sted i pinsen, lørdag den 18. til mandag den 20. maj 2024.

Alle vi spejderledere vil gerne sige et stort tak for i år med denne forlængede weekend til de spejdere som ikke skal med på sommerlejreren. Vi vil have masser af klassiske aktiviteter på programmet. Vi håber at se rigtig mange af jer!

Lørdag skal vi prøve kræfter med diverse spejderaktiviteter, og søndag bliver det til et kærkomment gensyn med floden Lesse, hvor vi skal sejle i kajak (Gendron-Anseremme, 12 km) – minierne med ledere i kajakken., og herudover bliver der selvfølgelig lejrliv og øvrige spejderaktiviteter for alle.

Ankomst: Lørdag kl. 12.00.

StedPrairie de Pont à Lesse, Pont à Lesse 5500 Anseremme Namur

Afhentning: Mandag kl. 14.00 samme sted.

Vi sover i telt på lejrpladsen ved floden, og alle skal huske:

·         Spejderuniform

·         Sovepose, liggeunderlag, nattøj

·         Påklædning efter vejret, gode vandre- eller kondisko

·         Til kajakturen er det en god ide med solcreme + solhat og/eller regntøj, evt. badetøj (under tøjet) og vandresandaler, da man kan blive lidt våd undervejs, samt skiftetøj til bagefter

·         Tandbørste, håndklæde m.v.

·         Tallerken, bestik, krus

·         Viskestykke

·         Dolk

·         Madpakke og drikkedunk til lørdag (dunken skal også med i kajakken, gerne i en lille rygsæk)

·        75€ i kuvert med spejderens navn på (Prisen er inklusiv kanoturen)

Tilmelding senest fredag den 3. maj.

Vel mødt til en skøn pinsetur i det grønne! J

Tjikkerlikker,
Spejderlederne

Camporee (20. - 21. april 2024) opdatering

Kære alle tilmeldte til den internationale Camporee 2024.

Som lovet kommer her med yderlig information.

De internationale spejdere i og omkring Bruxelles består af spejdere som os, expatspejdere fra forskellige lande. Som traditionen byder, er næste weekend, weekenden hvor de internationale spejdere mødes på tværs til den internationale Camporee i De Kluis.

TEMA: Fruitited nations Fruitited nations is a union of three countries; Nose Tongia, Voteland and Randomia. The three countries are very different, but share a passion for fruits and music. The three countries have gathered in De Kluis to celebrate Young People’s Day As the tradition bids, they spend the first day preparing the celebration, the evening singing songs and the next morning celebrating young people.

Alle spejdere skal tilhøre et land og vi har derfor tildelt jer følgende nationalitet.

Nose Tongia (PINK) Ingrid Riis, Ellinor Villads Pitsinos, Cordon Charlotte

Voteland  (RAINBOW) Silja Pitsinos Ea Sunne Frisk, Marion Chaucheprat, Maja Forslund 

Randomia (WHITE WITH BLACK DOTS) Zoe Taylor, Victor Foreman, Helene Balsby, Victor Bravo

Ud for hvert land står nævnt en farve og i skal iklæde jer noget synligt med denne farve. Det kan være en kasket, t-shirt, armbånd....

Af de mere praktiske oplysninger, så skal vi sove i telt og lave mad over Trangia, så medbring bestik og tallerkener,viskestykke, sovepose, liggeunderlag, samt tøj der passer til temperaturen og vejret.

Da vi ca. regner med at samle 200 spejdere, vil det af trafikale grunde være bedst at ankomme/afrejse til/fra De kluis med offentligt transport. Der er derfor fælles afgang fra Perron 3, Gare du Nord Lørdag den 20. kl 9:25. ( t/r weekend billetter kan købes online til 9,80 EUR) Vi mødes på perron 3 kl 9:15 (med billet) Vi står af på station SINT-JORIS-WEERT, hvor vi går i samlet flok til De Kluis ca. 1.5km.

Husk derfor at pakke praktisk. Hjemturen, vil også foregå med tog og forventet ankomst til Gare du Nord er 15:38. I skal også medbringe en konvolut med navn, tlf til kontaktperson og 25 EUR, som skal afleveres til Lars.

Sommerlejr 2024 i Ardennerne

Kære 3. års minispejdere, juniorspejdere, tropsspejdere og tidligere spejdere og spejderledere.


Nu er tiden kommet til at tilmelde sig årets bedste spejdersommerlejr, som i 2024 finder sted i uge 28, fra mandag den 8. juli kl 10 til den 12. juli kl 12. Vi vender tilbage med de endelige tider senere, men der bliver fælles afgang om formiddagen den 8. juli fra Den Danske kirke i Bruxelles.


I år skal vi udforske området nær Château de Logne i Ardennerne. Programmet for turen er ikke færdigt endnu, men vi kan allerede røbe at der skal sejles kayak på floden Ourthe, se og høre om ørne og selvfølgelig skal vi besøge og opleve den gamle borg Château de Logne.


Kayak sur l'OurtheFauconnerieCircum Castellum


Der vil også blive tid til at hygge og lege, samt forædle sine færdigheder inden for diverse mærker, så som Bålkok, Trangia Champ, Stifinder og hvis vejrt tillader det Stjernekigger.

Endeligt program, samt pakkeliste vil udkomme senere.


Turen vil koste € 300, som omfatter alle aktiviteter samt overnatning og forplejning på stedet.


Turen vil blive gennemført i tilfælde af otte eller flere deltagende spejdere. I tilfælde af aflysning af turen vil depositummet på 150 Euro blive tilbagebetalt.


Vi har lavet en forhåndsreservation på stedet, men skal snart vælge aktiviteter og det er vigtigt at være hurtigt ud. Du skal derfor tilmelde dig senest den 30. april på vores strawpoll: https://strawpoll.com/6QnMObbOlZe


Du skal også betale et depositum på € 150 per barn til konto: BE70 3631 7113 5625 senest den 30. april med indikation af barnets navn. Den resterende betaling vil blive indkrævet ca. én måned inden sommerlejren.


Vi har tradition for at have nogle "tanter" med. I år har vi et ekstra behov for voksne, som kan være med på hele lejren og er klar til at hjælpe til. 

 

Tjikkerlikker,

Rikke N, Bolette, Mads & Lars

Camporee (20. - 21. april 2024)

 

Kære juniorer og tropspejdere

Årets Camporee løber af stablen i weekenden d. 20. til 21. April.


Tid og sted

Camporee'en afholdes som sædvanlig på Spejdercentret De Kluis 1, 3051 St.-Joris-Weert (syd for Leuven).

Vi mødes kl 10:00 i De Kluis og slutter søndag ved 14 tiden.

Husk at have madpakke og drikke med til frokosten lørdag, alle de andre måltider t.o.m. frokosten søndag bliver lavet i De Kluis.

 

Pris og tilmelding

Deltagerprisen er 40€, som bedes medbragt ved ankomsten.

Tilmelding senest torsdag d. 21. marts via følgende link:

 https://strawpoll.com/DwyoD16penA

 

Vi sover i telt, og alle skal huske:

· Spejderuniform

· En varm sovepose, liggeunderlag 

· Påklædning efter vejret; varm trøje og jakke, gode støvler, (evt. regntøj)

· Tandbørste, håndklæde m.m.

· Tallerken, bestik, krus og et viskestykke

· Dolk og kompas

· Madpakke og drikke til frokosten om lørdagen

Pak gerne det hele i en rygsæk.

Vi glæder os til at se jer til Camporee 2024


Mvh

Spejderlederne

Spejdermøde 17. marts 2024 i Sint-Genesius-Rode

Kære spejdere.

På Søndag d. 17 marts holder vi spejdermødet hos Mads (spejderleder for mini og far til Ellinor og Kornelia).

 

Adressen er Lindenlaan 15, 1640 Sint-Genesius-Rode.

Mødet er fra klokken 10 til 14.

 

Vi mødes hos Mads, da han har fået lov at få brændet fra et træ der er faldet hos naboen. Vi skal bruge træet til at træne økse og lave brænde til de fremtidige spejderture.

 

Hvis vi for bugt med hele træet, har naboen lovet et bidrag til spejderkassen. Så lad dette være en udfordring :-)

 

Trop og Junior

Bruger de første timer på og træne økse og slæbe træ ud. Efterfølgende vil der være aktiviteter i skoven.

 

Minier skal færdiggøre knivbeviset og efterfølgende lave bål og snobrød.

Mikroerne kommer også (10:00 til ca. 12:00) og træner bålfærdigheder

 

Husk madpakke og praktisk tøj.

 

Huset ligger inde ad en lang indkørsel. Af praktiske årsager bedes i parkerer ude på vejen.

 

Mvh

De danske spejdere i Bruxelles

Skal du med på vores sommerlejr?

Så er det blevet tid til forhåndstilmelding til årets sommerlejr. I år tager vi til det skønne

Ardennerne fra mandag den 8. til fredag den 12. juli. Planen er at vi tager toget fra Bruxelles i

samlet flok til byen Sy, hvorfra vi går langs floden Ourthe (3km) til hytten Les Lognards. (nogle

af jer har allerede vært der før). I løbet af ugen vil vi udforske det smukke område, lave

spejdergerninger, samt hygge os med mad, leg og spil. Nærmere program vil følge senere, men

inden den 24. februar har vi brug for jeres tilkendegivelse, så planlægningen rigtigt kan

sættes i gang.

Vi vil forsøge at holde os inden for et budget på 300 EUR/spejder, men det er selvfølgelig

afhængigt af hvor mange vi kommer afsted.

Da vi i år er meget få ledere, vil det være en nødvendighed, for at turen kan blive til virkelighed,

at der er nogle tanter og onkler (forældre) som gerne vil tilbringe hele eller en del af ugen,

sammen med de unge mennesker.


Forhåndstilmelding senest 24.februar via mail til mrlarsmadsen@gmail.com, hvor du indikerer

  • Emne: DDSIB Lognards
  • fulde navn på deltager(e), og
  • om deltager(e) er mini, junior, trop-klan, tante eller leder.

Vi bruger først-til-mølle princippet hvis der er flere interesserede end vi har kapacitet til.

Vi håber at se så mange af jer som muligt!

Spejderlederne

Indbydelse til grupperådsmøde/spejdernes generalforsamling/forældremøde

 Kære spejderforældre, ledere samt spejdere der er fyldt 15 år,


Vi afholder vores årlige generalforsamling og forældremøde søndag d. 25.februar kl 16.00 i Præstegården, og I er allesammen hjerteligt inviteret til at mødes med spejderledere og bestyrelsen for at høre hvad vi har lavet med vores dejlige unger i 2023, og hvad vi går og pønser på i 2024 og lidt fremefter. Vi skal også stemme til nogle af bestyrelsesposterne, og så fortæller vi hvad vi bruger kontingentet I betaler til.

Kom og vær med, så byder vi på en kop kaffe.

Tilmelding via strawpollen https://strawpoll.com/B2ZBEq33QgJ

Dagsordenen er vedhæftet, og regnskabet bliver uploadet på http://de-danske-spejdere-i-bruxelles.blogspot.com ca. en uge før mødet. Hvis I har nogle forslag så send dem til annemettejensenforeman@gmail.com senest d.11.februar.

Dørene åbnes kl.15.55 så vi kan starte kl.16.00.

Spejderhilsner på vegne af bestyrelsen,
Anne-Mette Jensen Foreman
 
 
 

Dagsorden for Generalforsamlingen

1. Valg af dirigent og referent
2. Formandens beretning for 2023
3. Fremlæggelse af regnskabet for 2023
4. Beslutninger om gruppens fremtid:
    a. Aktivitetsplanen for resten af sæson 2023-2024
    b. Foreløbige ideer til 2024-2025
    c. Fremlæggelse og vedtagelse af budget for 2024 inkl. kontingentfastsættelse
    d. Hvervelse af nye ledere og ledertræning
    e. Forældres kontaktinformationer ifm lejre
5. Behandling af indkomne forslag
6. Valg til bestyrelsen
    a. Formand: Anne-Mette Jensen Foreman (på valg)
    b. Gruppeledere: Lars Madsen (genopstiller)
    c. Kasserer: Rasmus Riis (ikke på valg)
    d. Forældrerepræsentanter:
            Lotte Taylor (ikke på valg)
            Lene Bager (på valg)
    e. Spejderrepræsentanter:
            Spejderrepræsentant: (ny repræsentant søges)
    f. Øvrige medlemmer:
            Kim Vetting (genopstiller)
            Torben Forslund (genopstiller)
7. Valg af Revisor (og evt revisorsuppleant)

8. Eventuelt

Vinter bivuak

Kære Mini, Junior og Tropspejdere


Er I klar på at sove udendørs?

Lørdag den 3. februar kl 12 til søndag den 4. kl 13 er der spejdertur til De Brink (Bosbergen 1, 2200 Herentals), hvor vi vil bygge og sove i bivuak eller shelter. Vi vil være udenfor hele turen, det er derfor vigtigt at medbringe varmt tøj. (se huskelisten) Udover læren om at holde sig varm vil spejderne også hjælpe til med mad over trangiasæt og hvem ved? Måske nogle endda vil gøre sig fortjent til Trangia champ mærket.

Udover madpakke, som skal medbringes til lørdag frokost, vil vi sørge for at der er mad og varme drikke til og med søndag middag.

Tilmelding foregår som sædvanlig på strawpoll. https://strawpoll.com/Qrgeb2WLLZp

Medbring det gode humør og forbered jer mentalt på at skulle sove udendørs.

Spejderhilsner
Torben & Lars

PS. De Brink ligger på den anden side af Antwerpen så det kan måske være smart med lidt samkørsel.

PPS. Vi gør opmærksom på at arrangementet efter denne tur er søndag den 17. marts Se aktivitetskalender https://drive.google.com/file/d/1LwuCDQ7VkQvyhO75DNgCnpIhZNqBMyQI/view
 

Huskeliste

Vigtige dele da alle sover uden for;
  • En varm sovepose. Hvis soveposen har en raiting, er det kun komfort værdien der tæller. Denne værdi er målt med langt undertøj og sokker. 
  • Evt. fleeceinderpose
  • Liggeunderlag (hvis man har to, tag to med)
  • Varmt tæppe
  • Langt undertøj (uld er at foretrække)
  • Pyjamas
  • Strømper
  • Tykke strømper
  • Hue og handsker
  • Halstørklæde eller tube
  • Fleecetrøje
  • Vinterjakke
  • Evt. overtræksbukser
  • Drikkedunk
  • Vinterstøvler el. vandrestøvler
  • Lommelygter eller pandelamper
  • Mobil telefon til evt. natløb.


øvrige dele;
  • Tandbørste
  • Spejderuniform, sangbog, tørklæde
  • Dolk
  • Madpakke til frokost lørdag
  • Konvolut med barn/børns navn +30EUR/ pers + Kontakt tlf. nr.

Familievandretur

 

Kære spejdere og spejderforældre

Årets første spejdermøde finder sted på søndag den 21. januar i Groenendael for både familie, mini, junior og trop. Vi mødes kl. 10 ved parkeringspladsen ved koordinaterne (50.7658659, 4.4352187).

Efter en fælles velkomst vil der være mulighed for at gå forskellige ruter gennem skoven med henblik på at opnå de tilhørende mærker. Familiespejderne går 3 km, mens minierne går 5 km. [For de øvrige vil der være mulighed for 5, 10 eller 15.] Spejderne vil blive ledsaget af en leder men skal som udgangspunkt selv kunne finde vej ud fra ruter optegnet på kort. Der vil også være forskellige spejderaktiviteter undervejs. 

Sluttidspunktet er som udgangspunkt kl 14, men da ruterne er af forskellig længde, vil der ikke være en fælles afsked. Der kan der være nogle forældre der må påregne lidt ventetid efter kl 14.

Alle spejderne skal som sædvanligt medbringe madpakke og drikkedunk, bære uniform og tørklæde og være klædt efter vejret. Spejderne bedes derudover medbringe kompas. Spejdere, som har en mobiltelefon med GPS, må også gerne medbringe den.

Tilmeldingsfristen er på torsdag den 18.januar. på dette link https://strawpoll.com/DwyoDzz6onA

Vi glæder os til en god start på det nye år i skoven.

 

Den næste tur vil være den traditionsrige vinterbivuak som kommer allerede i wekenden 3-4 februar.

 

Spejderhilsner

Spejderlederene