FØRSTEHJÆLPSLØB 🏃 🩹 🚑 ! Lørdag 7/12

Alle spejdere mødes i Den Danske Kirke kl. 10:00 og har fælles samling. Bagefter skal vi på førstehjælpsløb rundt i kirken og deres have, hvor der er forskellige aktiviteter, der handler om førstehjælp. Familie- og minispejdere følges sammen på et løb med aktiviteter, der passer til deres alder og niveau og med god tid til at lege indimellem. Junior- og tropspejdere har hver deres løb med lidt anderledes aktiviteter.

Ca. kl. 13:00 er løbet færdigt, og alle spejdere samt forældre hjælper hinanden med at samle blade i kirkens have 🍂 Når alle blade er samlet sammen holder vi fælles afslutning med kaffe og varm kakao, så rammerne er sat til ønske hinanden en rigtig god Jul og et godt Nytår.

Husk en stor madpakke, tøj der passer til vejret og arbejdshandsker/løvrive.

*Da vi sidste år oplevede at budskabet om en hjælpende hånd til bladrivningen ikke nåede helt ud, vil vi gerne benytte lejligheden til at påminde om at spejderne er 100% afhængig af frivillige forældres indsats som leder, bestyrelsesmedlem, til kørsel, men også til bladrivning og meget andet. Dette falder også i tråd med spejdernes ånd om at ´gøre en god gerning. Og så er det en fin lejlighed til at møde andre forældre og være sammen med sine børn på!

Tilmeld jer venligst på Strawpoll, og tak på forhånd for at prioritere dette i jeres travle kalendere.
Venlig hilsen,
Lederne & Bestyrelsen

Julemarked 23.-24. nov. 2024

Kære ledere, spejdere og spejderforældre

Traditionen tro sørger spejderne for bål og snobrødshygge til årets julemarked i kirken. Til det har vi brug for hjælp til at holde øje med snobrødsbagerne.

I er velkomne til at booke jer ind på en vagt enten lørdag eller søndag. Optimalt er der to personer på hver vagt. Junior- og tropsspejdere må meget gerne melde sig, så der ikke kun står ledere og forældre. Vi vil også bede jer skrive i kommentarfeltet, hvis I tager snobrødsdej med (ca. en skål pr. vagt).


StrawPoll – Snobrødsvagtplan til julemarkedet den 23.-24. nov. 2024:  https://strawpoll.com/QrgewLxVryp

Spejdermøder søndag den 10/11

Så er der igen spejdermøder for alle spejdere. Familiespejderne mødes i Bois de la Cambre. Mini, Junior og trop mødes i kirken.

 

Familiespejderne mødes denne gang i Bois de la Cambre. kl. 10 på parkeringspladsen ved Jeux D'Hiver/Brasserie de la Patinoire.

Vi krydser fingre for at det flotte og tørre efterårsvejr fortsætter. Vi starter mødet med en sangleg/sang, så husk at øve på en eller flere sange med jeres barn/børn, så vi har meget at vælge imellem. Derefter skal vi på et lille løb med forskellige aktiviteter. Vi kommer også omkring parkens legepladser på turen. Vi slutter af med frokost på legepladsen ved Jeux D'Hiver/Brasserie de la Patinoire.

Klæd jer godt varmt på, og husk; tørklæde, sangbog, madpakke, drikkedunk og evt. lidt varmt at drikke.  I må meget gerne give besked til Kirstine, om I kommer, så vi ved, hvor mange vi bliver. 

 

Mini, Junior og Trop mødes i Kirken (rue Washington 27-29) kl 10, hvor der vil forskellige aktiviteter. Hoved aktiviteten for Junior og Trop vil være næste led i førstehjælps kurset som startede på sidste tur.

Husk madpakke

Vi afslutter ved 14 tiden.

Mvh

Spejderlederne

Hyttetur til De Kluis

Kære Junior og Trop Spejder

Årets efterårstur til De Kluis er planlagt til weekenden 12-13 oktober. Vi mødes lørdag klokken 12:00 ved spejdercentret i De kluis og slutter samme sted søndag klokken 12:00. Der vil dog være førstehjælp for Trop søndag efter mødet, hvorfor de først slutter klokken 14:00.
 
Adressen er: Spejdercentret De Kluis 1, 3051 St.-Joris-Weert (syd for Leuven).
 
I år har vi slået os sammen med Luxemburg spejderne, så temaet vil være kulturudveksling, og skabe nye venskaber. Der vil dog også være sædvanlige spejderaktiviteter samt førstehjælpskursus.
 
Vi har i år booket os ind i hytten, så det bliver noget mere komfortabelt end det plejer.
 
Huskeliste
 
  • Spejderuniform
  • Indendørssko
  • Påklædning efter vejret; varm trøje og jakke, gode støvler, (evt. regntøj).
  • Lagen, sovepose, pudebetræk
  • Tandbørste, håndklæde m.m.
  • Tallerken, bestik, krus og et viskestykke
  • Dolk og lommelygte
  • Madpakke og drikke til frokosten om lørdagen
 
Pak gerne det hele i en rygsæk.
 
Tilmeldingen sker her via Strawpoll https://strawpoll.com/YVyPvOWPBgN
 
Prisen er 45€, som skal indbetales på spejderkontoen på forhånd.
BE70 3631 7113 5625

Førstehjælpskurset er et forløb der vil kører over mange møder, hvor det første vil være på denne tur.  

Vi glæder os til at se jer
 
Mvh
 
Spejderlederne

Førstehjælp for juniorer og trop

Nu tager vi snart hul på førstehjælpsmærkerne - første gang er allerede på De Kluis den 12.-13. oktober!

I løbet af efterår/vinter har vi førstehjælpskursus den:
  • 12.-13. oktober
  • 10. november
  • 7 december 
Juniorer kan tage mærket Førstehjælp 3 (https://dds.dk/maerke/forstehjaelp-3) og troppen kan tage  førstehjælp 4 (https://dds.dk/maerke/forstehjaelp-4) hvis man kommer til alle møderne med førstehjælp i efterår/vinter. Det er store mærker hvor vi skal igennem en hel del, og prisen for hele forløbet og mærket er 40€/spejder.

TILMELDING: Send 40€ med dit navn på overførslen til vores konto BE70 3631 7113 5625 OG skriv til mig (på Facebook eller på kkjaergaard@pm.me) at du har meldt dig til senest 30. september.

Vi holder naturligvis også førstehjælp for de altid parate mini- og familiespejdere - info følger senere.
Og hvis man er forhindret og ikke kan deltage i alle møderne i efterår/vinter holder vi en opsamling i foråret, hvor man kan få det sidste på plads så man kan få sit førstehjælpsmærke.

Tjikkerlikkker

Kristian, mini-leder og læge

Opstartsmøde

Kære alle nye som gamle spejdere, søndag den 15/9 mødes vi til opstartsmøde.

 
De forskellige grene vil sige farvel og velkommen til de spejdere der rykker videre. Og der vil blive brugt 
tid på at tage godt imod nye spejdere samt vi vil kaste os ud i diverse leg og spejdersysler.
 
Husk at medbringe fuld uniform, madpakke og ellers tøj der passer til vejret, vi vil være udenfor.
Vi mødes på den Skandinaviske skole den 15/9 fra kl 10 til 14.
 
Tjikkerlikker,
Spejderlederne

Næste sæson

Kære spejdere og med-forældre,

Efter et fantastisk spejderår med bl.a. vinterbivuak, international Camporee, pinsetur i Dinant og sommerlejr i Ardennerne til juli står en ny og spændende sæson snart for døren!

Udover vores sædvanlige aktiviteter som vandreture, Camporee og weekendlejre planlægger vi i 2024-2025 en førstehjælpskampagne, en hike med friluftsmadlavning, sommerlejr i Nordbelgien, og nye spændende mærker! Og endelig har vi nogle særlige aktiviteter på bedding udelukkende til de større spejdere, med fokus på lederskab og at kunne klare sig selv, og en separat weekend-tur.

   Tent in winter at night    Red and white first aid kit    Steel mug by campfire

For at planlægge aktiviteterne bedst muligt vil vi gerne bede jer indbetale årskontingentet på 140 euro på BE70 3631 7113 5625 (med spejderens for- og efternavn samt 2024-2025 i besked-feltet), senest d.1. september 2024. Tusind tak for rettidig indbetaling så vi ikke skal sende rykkere ud.

Vi vil gerne benytte lejligheden til at sige en kæmpe tak jer alle for en dejlig sæson i 2023-2024, især til de forældre der har hjulpet til som ledere, med kagebagning, at undervise i mærker, mm. Det ville ikke fungere uden jer! Hvis nogle af jer gerne vil bidrage til aktiviteter, kender en fed hytte, gerne vil med på en weekendtur, eller har gode forslag, så ring eller skriv endelig til os. …..Og nævn os også gerne til ny-tilflyttere til Bruxelles!

Du kan scanne vores kontaktliste og se datoer for spejdermøder i 2024-2025 på http://de-danske-spejdere-i-bruxelles.blogspot.com.

Vi glæder os til at se jer og jeres skønne unger til mange gode fælles spejder-oplevelser i løbet af sæsonen som starter med oprykningsmøde 15.september 2024 kl. 10-14 (se detaljer i bloggen). Her byder vi også velkommen til fire nye ledere som starter til september.

I ønskes alle have en rigtig god sommer i mellemtiden.

Tjikkerlikker,

Bestyrelse og ledere