Endelig tilmelding til Spejdernes Lejr 2022

 

Kære spejdere, ledere og forældre

Så er tiden kommet for endelig tilmelding til dette års sommerlejr: Spejdernes Lejr 2022 i Danmark fra 23. til 31. juli. Efter lang tid i pandemiens skygge glæder vi os meget til at komme ud og være sammen om denne store oplevelse!

Genlæs vores information om Spejdernes Lejr 2022

Endelig tilmelding

Endelig tilmelding foregår ved at skrive fulde navn på alle deltagere i denne PollUnit (svarende til doodle): Spejdernes Lejr 2022 – endelig tilmelding (også selvom man havde skrevet sig på forhåndstilmeldingen!) samt indbetale €400 til Konto: Danish Scouts in Brussels, IBAN : BE36 3635 6057 6881 og BIC/SWIFT code: BBRUBEBB senest tirsdag den 26. april 2022. (Se evt. guiden til PollUnit nedenfor). Tilmeldingen er bindende, da vi hæfter for antal tilmeldte til Spejdernes Lejr.

Oplysninger til os

Brug gerne kommentarfeltet i PollUnit’en eller skriv direkte til rikke@lovgren.dk, hvis der er særlige forhold, vi skal være opmærksomme på, eksempelvis brug af medicin, eller hvis en deltager er vegetar eller allergisk. Dette skal vi oplyse på forhånd til Spejdernes Lejr, så det er vigtigt for os at få besked samtidig med din tilmelding. Skriv også gerne, hvis I har brug for/kan tilbyde samkørsel til lejren, for eksempel fra Roskilde eller København.

Deltagerpris

Prisen per spejder er €400 og inkluderer deltagelse på hele lejren, aktiviteter, forplejning, lejrarmbånd, lejrmærke, pladsleje, brænde, mindst to store lejrbål, infrastruktur (toiletfaciliteter, vand, el, lejrhospital m.v.) samt transport af vores grej og spejderledernes deltagelse.

Som vanligt er tredjeårs-minier velkommen på vores sommerlejr (dvs. dem, der går i P3 og rykker op til juniorerne efter sommerferien 2022). Vi har også brug for nogle tanter/onkler til at hjælpe med maden og andet – med gratis deltagelse. Hvis der er flere, der ønsker at deltage som tanter/onkler end der er brug for, vil der skulle betales for omkostninger. Vær opmærksom på, at alle deltagende voksne på forhånd skal have en børneattest. Det hjælper vi med.

Når lejren nærmer sig, vil der komme mere detaljeret information om programmet samt praktiske forhold som transport, pakkeliste osv.

Vi glæder os til en fantastisk sommerlejr med jer! J

Tjikkerlikker fra SL-udvalget,
Mette, Lars og Rikke

Guide til tilmelding via PollUnit:

1. Følg linket til PollUnit som angivet i invitationen.
2. Tryk på knappen: Enter now.
3. Skriv deltagerens navn.
4. Tryk på knappen: Proceed as guest.
5. Sæt flueben ud for deltagerens navn og den relevante kategori (Mini, Junior osv.)
(Fortryd et flueben ved at klikke på skraldespanden ud for navnet).
6. (Skal du tilmelde flere, trykker du på New participant og følger guiden igen).

Cykeltur

Så ta´r vi cyklerne frem - tramper afsted - udi det åbne land.
Ja vi tar cyklerne frem så kom hvis du vil med
..................


Desværre er der ikke altid cykelstier i det åbne land i Bruxelles, så istedet cykler vi udi den grønne skov
    
Vi mødes søndag den 27.03.2022 kl. 10 hvor I kan sætte cykler og spejdere af ved plænen (Google maps
koordinater 50.79187735741981, 4.4032302809798685) ikke langt fra parkeringspladsen ”Parking des
enfants noyés”. Efter en kort fælles velkomst deler vi os ud i henholdsvis mini, junior og trop, hvor vi
cykler så langt vi kan.
 

Vi er tilbage kl. 14.00 og samles som sædvanlig ved plænen, hvor vi holder fælles samling inden vi
afslutter.
Så tag cyklen og cykelhjelmen frem, smør kæden og pump dækkene og mød frisk til en cykeltur i det
grønne.
Husk mad og drikke samt påklædning der passer til vejret.

Tilmelding via PollUnit senest torsdag 24.03 inden midnat

Obs! Doodle tilbyder ikke længere den opsætning, vi har brug for til tilmelding. Vi forsøger os derfor
med en anden app kaldet PollUnit. Se miniguiden nedenfor og lad os endelig vide, hvis du oplever
problemer med tilmeldingen. (Skriv til rikke@lovgren.dk).

Tilmelding via PollUnit:
1. Følg linket til PollUnit som angivet i invitationen.
2. Tryk på knappen: Enter name.
3. Skriv deltagerens navn.
4. Tryk på knappen: Proceed as guest.
5. Sæt flueben ud for deltagerens navn og den relevante kategori (Mini, Junior osv.)
(Fortryd et flueben ved at klikke på skraldespanden ud for navnet).
6. (Skal du tilmelde flere, trykker du igen på New participant og følger guiden igen).


Tjikkerlikker,
Spejderlederne

Weekendtur til Ardennerne

Den 12.-13. marts går turen til Ardennerne, nærmere bestemt til Domaine de Palogne. Minier, juniorer og trop mødes kl. 12 på Rue de Palogne 19 og spiser de medbragte madpakker, hvorefter vi skal udforske området med diverse spejderaktiviteter.

Denne gang overnatter vi indendørs, og troppen vil stå i køkkenet lørdag aften.

Husk: madpakke og drikkedunk, sovepose, lagen, tøj til vejret og selvfølgelig spejderuniform.

Pris: 35€, afregning i kontanter ved ankomsten.

Afhentning samme sted søndag kl. 13.

Tilmelding og afmelding via Doodle.

Mange gode spejderhilsner,

Francis, Thomas B, Torben

Ny dato ! Invitation til forældremøde/grupperådsmøde

 Kære forældre og spejdere

Kom med til forældremøde/grupperådsmøde for De Danske Spejdere i Bruxelles mandag den 28. februar kl 20 i den danske kirkes lokaler, Rue Washington, 1050 Ixelles.

Det bliver en hyggelig aften om at være med som spejder hos os, og du kan deltage i beslutninger om gruppens fremtid, gennemgang af regnskabet for 2021 og vedtagelse af budgettet for 2022 (udleveres). Der er også valg til bestyrelsen, og her vil vi især gerne opfordre fædre til at stille op for at få en mere ligelig kønsfordeling. Skriv gerne til formand Mette Quinn senest den 10. februar, hvis du er interesseret.

Se dagsordenen nedenfor.

Vi byder også på kaffe og kage.

Med spejderhilsen,
lederne og bestyrelsen

 

Dagsorden

 

  1. Valg af dirigent og referent
  2. Beretning for 2021
  3. Fremlæggelse af regnskabet for 2021
  4. Beslutninger om gruppens fremtid som led i visionen:
    1. Vedtagelse af Visionen for 2021/2022
    2. Aktivitetsplanen for resten af sæson 2021/2022
    3. Fremlæggelse og vedtagelse af budget for 2022, inkl. kontingentfastsættelse
  5. Behandling af indkomne forslag
  6. Valg til bestyrelsen
    1. Formand: Mette Koefoed Quinn (på valg)
    2. Gruppeledere: Sara Skærlund og Thomas Bardram (på valg)
    3. Kasserer: Lene Bager (ikke på valg)
    4. Medlemsregistrant: Anne Just (ikke på valg)
    5. Forældrerepræsentanter: Nina Jørgensen og Anne Mette Jensen Foreman (ikke på valg)
    6. Spejderrepræsentant: Siri Bardram (ikke på valg)
    7. Øvrige medlemmer: Kim Vetting (på valg)
  7. Valg af Revisor og revisorsuppleant

Eventuelt

Invitation til forældremøde/grupperådsmøde

 

Kære forældre og spejdere

Kom med til forældremøde/grupperådsmøde for De Danske Spejdere i Bruxelles onsdag mandag den 16 28. februar kl 20 i den danske kirkes lokaler, Rue Washington, 1050 Ixelles.

Det bliver en hyggelig aften om at være med som spejder hos os, og du kan deltage i beslutninger om gruppens fremtid, gennemgang af regnskabet for 2021 og vedtagelse af budgettet for 2022 (udleveres). Der er også valg til bestyrelsen, og her vil vi især gerne opfordre fædre til at stille op for at få en mere ligelig kønsfordeling. Skriv gerne til formand Mette Quinn senest den 10. februar, hvis du er interesseret.

Se dagsordenen nedenfor.

Vi byder også på kaffe og kage.

Med spejderhilsen,
lederne og bestyrelsen

 

Dagsorden

 

  1. Valg af dirigent og referent
  2. Beretning for 2021
  3. Fremlæggelse af regnskabet for 2021
  4. Beslutninger om gruppens fremtid som led i visionen:
    1. Vedtagelse af Visionen for 2021/2022
    2. Aktivitetsplanen for resten af sæson 2021/2022
    3. Fremlæggelse og vedtagelse af budget for 2022, inkl. kontingentfastsættelse
  5. Behandling af indkomne forslag
  6. Valg til bestyrelsen
    1. Formand: Mette Koefoed Quinn (på valg)
    2. Gruppeledere: Sara Skærlund og Thomas Bardram (på valg)
    3. Kasserer: Lene Bager (ikke på valg)
    4. Medlemsregistrant: Anne Just (ikke på valg)
    5. Forældrerepræsentanter: Nina Jørgensen og Anne Mette Jensen Foreman (ikke på valg)
    6. Spejderrepræsentant: Siri Bardram (ikke på valg)
    7. Øvrige medlemmer: Kim Vetting (på valg)
  7. Valg af Revisor og revisorsuppleant

Eventuelt


Spejdermøde i De Kluis



Kære spejdere

Vi mødes næste gang søndag den 6. februar 2022 kl. 10-14 (10-13 for familiespejderne) ved:

De Kluis, 3051 Sint Joris Weert.
Google Maps: QMX8+M7 Oud-Heverlee.

Her har vi nemlig mulighed for at tænde bål.

(Obs! Den planlagte vinterbivuaktur weekenden den 5.-6. februar er udskudt til foråret, da vi med de nuværende høje smittetal ikke må overnatte. Se venligst den opdaterede aktivitetsplan 2021-22 på bloggen).

Familiespejderne skal gå på opdagelse i skoven og prøve nogle af de faste aktiviteter på aktivitetsstandende. Husk madpakken.

Minierne skal lave mad over bål og derudover øve sig på knivmærket. Så husk spisegrej, men glem madpakken.

Juniorerne skal have fokus på at tænde bål – endda med brænde/grene/kviste fra den våde skov. Mon det er muligt? Det indbyder også til at gå videre med både kniv-/økse- og savmærkerne. Derudover skal vi øve pionerarbejde med stedets rafter. Får vi gang i bålet, skal vi selvfølgelig bruge det til noget varmt og spiseligt. Husk dog madpakke – og en kop.

Trop-/klanspejderne skal også lave mad over bål samt lidt opsamling omkring mærker, så alle er på samme niveau hvad angår 1. hjælp, dolk, økse, bål, etc. Så husk spisegrej, men glem madpakken.

Alle spejdere skal som vanligt huske uniform, tørklæde, sangbog, knobreb (hvis man har), dolk, drikkedunk og selvfølgelig varmt/vandtæt tøj og sko efter vejret.

Tilmelding senest torsdag den 3/2: Doodle | De Danske Spejdere i Bryssel 6. Februar 10-14

Vel mødt!

På vegne af spejderlederne,
Kim, Lars, Tarja og Thomas B.

Familievandretur – Opdatering

 

Kære spejdere og forældre,

 

Godt nytår til alle. Vi håber, at I er kommet godt ind i 2022.

Traditionen tro holder vi en familie-vandretur for alle spejdere på det første spejdermøde i januar. I år er der ingen begrænsninger for udendørs arrangementer så vi opfordrer alle til at møde op.  

Meld jer venligst til (og fra) via doodlen med fulde navn på alle deltagere:

Vi skal vandre, søndag den 16. januar i landskabet omkring Arboretum i Tervuren. Vi mødes kl 10:00 på parkeringspladsen i Kapucijnenbos Middendreef , 3080 Tervuren, ( Hvis Jeres GPS system har det svært med den adresse, kan denne måske bruges Jezus Eiklaan 127 og så kører ca 500m længere frem)

Der vil være mulighed for at gå 10 km eller 15 km. Afslutning foregår samme sted mellem kl. 14 og 16.

Som noget nyt vil vi prøve at bruge AllTrails til navigation på turen. I kan med fordel installerer App'en på Jeres telefoner på forhånd.

Link til de to ruter: 

https://www.alltrails.com/explore/map/map-january-13-2022-3-43-pm-ef0917e?u=m

https://www.alltrails.com/explore/map/map-january-13-2022-3-00-pm-7d771e0?u=m

Da det er svært at beregne turenes varighed præcist, beder vi om et telefonnummer ved aflevering af en spejder uden forældre, så vi kan ringe jer op en halv time før vi er i mål og sikre afhentning til tiden. Vi opfordrer til samkørsel.

Alle bedes være iklædt tøj til vejret, spejdertørklæde samt gode vandresko/-støvler. Medbring venligst en god frokost, drikkevarer/-dunk, og sangbog.

 

 Med spejderhilsner,

 Susanne og Torben