SpejderjuleLØRDAG

Kære spejdere og forældre,

Denne weekend er der desværre ikke møde for troppen og klanen pga Covid-19 reglerne, men nedenunder kan du læse om det rigtig spændende program for familiespejderne, minierne samt junioerne og du kan også tilmelde dine børn til programmet via doodlen nederst på siden.

MEN – spejderne har også i år lovet at rive blade for kirken fordi vi jo bor til leje derinde meget meget billigt, og derfor har vi også lavet denne doodle for at DU som forældre kan tilmelde dig og hjælpe. Det starter kl 10 – og vi bliver ved til vi er færdige. Vi kan være max 4 personer pr. time pga Covid-19 reglerne, men vi håber meget at du kan komme og hjælpe på det tidspunkt som passer dig bedst.

https://doodle.com/poll/zgiz5fbp2kf37a5m?utm_source=poll&utm_medium=link

pft – og vel mødt til en omgang blad rivning!


Familiespejderne,  Minier og Juniorer:

Så er det blevet tid til årets sidste spejdermøde, som fortsat udelukkende samler spejderne under 12 år; familiespejderneminier og juniorer under 12 år på grund af Covid-19-restriktionerne.

Vi mødes på lørdag den 5. december kl. 10.00 ved den danske kirke i Rue Washington 27-29.

Familiespejderne udforsker Park Tenbosch og kikker på alternativt julepynt. 

Minierne bliver på kirkens område, hvor vi deler os i mindre grupper med hver en leder. Vi kaster os denne gang ud i julebagning og udførelse af julestads med et spejdertwist. Husk dolk :-) Da vi vil være meget udendørs, og holder dørenåben for god udluftning når vi er inde, bedes minierne have varmt tøj på.

Juniorerne skal afprøve deres færdigheder  et byløb i nærområdet (vi undgår offentlig transport) og afrunder ved kirken, hvor minierne byder dem på en kop varm kakao og en bid hjemmebag i haven. Juniorerne bedes medbringe kompas og knobtov.

Afhentning for alle kl. 14.00 ved kirken.

Alle bedes huske uniform, sangbog, madpakke, drikkedunk og en kop til varm kakao.

Tilmelding foregår via denne doodle senest torsdag den 3. december. Skriv venligst barnets fulde navn. Obs! Afbud meldes også via doodlen. (Klik på blyanten ud for navnet, derefter skraldespanden).

Vel mødt til juleafslutning! 

Tjikkerlikker,
Spejderlederne

Rikke L, Jesper F, Kim, Thomas B

Spejderkontingent

Kære alle,

 

Nu er det tid til betaling af spejderkontingent.

 

Prisen er 130€ per år for første barn og 120€ for de følgende.

 

Betaling skal ske til konto BE70 3631 7113 5625med tydelig angivelse af navn(e) på spejder.

 

Udover betaling skal der sendes en mail til medlemsansvarlig Anette Bjørnson anette_2101@hotmail.com med angivelse af navn og fødselsdag på den tilmeldte spejder, samt hvilken gruppe (familie, mini, junior, trop eller klan) den pågældende spejder tilmeldes.

 

Kontakt eventuelt kasserer Marie-Louise Nissen på 0471 81 90 32 maloni1901@hotmail.com


Med venlig hilsen,

De Danske Spejdere i Bruxelles

Spejdermøde 15. november

Kære spejdere og spejderforældre,

Hermed indkaldelse til spejdermøde d. 15. november udelukkende for MINIER og JUNIORER under 12 år pga. covid-19-restriktioner.  

Vi mødes kl. 10.00 på parkeringspladsen ved "Restant van de Priorijkerk van Groenendaal", Jan van Ruusbroecweg,, Duboislaan, 1560 Hoeilaart, Belgium 
Google maps https://bit.ly/3leYpor  

Herefter går minier og juniorer hver for sig, for at vi kan overholde Covid-19 reglerne. 

Vi slutter igen kl 14, hvor man kan hente børnene igen på den nævnte parkerings plads. 

Husk uniform, tørklæde, sangbog, madpakke, drikkedunk og sko og tøj efter vejret – vi er udendørs. 

Minispejderne skal ud og gå, så husk ordentlige vandresko/støvler. De skal også have en kop med. 

Juniorspejderne skal huske kompas, knobreb og kniv (især dem, der endnu ikke har knivmærke). 
Alle skal huske deres gode humør 🙂

Tilmeld dig og/eller dine børn via denne doodle: 
Tilmelding er nødvendig, og skal ske senest torsdag den 12. november klokken 18. 

Tjikkerlikker,

Spejderlederne 

(Pernille, Thomas H)

Corona og spejder lige nu

Kære spejdere og spejderforældre,

Vi bliver nødt til at aflyse vores spejderaktiviteter for spejdere, der er fyldt 12 år, i hvert fald indtil 19/11.

Vi holder fast i vores aktiviteter for familiespejd, og for minier og juniorer under 12. Men vi holder os til de regler, som de lokale, regionale og nationale autoriteter beslutter, og som gælder for os.

Det betyder at familiespejderne mødes som planlagt den 8/11. For vores møde, som er planlagt for 15/11, betyder det, at vi allerede nu kan aflyse for trop og klan. Vi vil gennemføre mødet for alle minier og for de juniorspejdere, som ikke er fyldt 12 år den dag.

Hvis der kommer nye corona-relaterede restriktioner, som betyder nye forandringer, skriver vi igen.

Vi ved ikke endnu, hvordan det ser ud efter 19/11. Derfor holder vi fast i vores program og håber at kunne have juleafslutning og samle blade i kirkens have lørdag 5/12.

Tjikkerlikker fra spejderlederne

Indkaldelse til spejdermøde d. 18. Oktober kl 10

Kære spejdere og spejderforældre,

Så indklader vi igen til spejdermøde. Denne gang d. 18. Oktober kl 10. Vi mødes på parkeringspladsen bag ved Hippodrome ( 50.793803, 4.400901 på google maps), hvorefter hver gruppe går for sig for at vi kan overholde Covid reglerne.

Der vil være forskellige aktiviter for alle grupperne så medbring dit gode humør samt en god portion energi.

Vi slutter igen kl 14 hvor man kan hente børnene igen på den nævnte parkerings plads.

Husk uniform, tørklæde, madpakke, drikkedunk og sko og tøj efter vejret – vi er udendørs.

Tilmeld dig eller dine børn via denne Doodle: https://doodle.com/poll/akgefz6s6t38ywqb

Tilmelding er nødvendig, og skal ske senest torsdag den 15. Oktober klokken 18.

Velmødt!

På vegne af spejder lederne,

Lars, Ole og Thomas

Indkaldelse for troppen og klanen til spejderlejr i De Kluis den 26.-27. september

 Kære tropsspejdere, klanspejdere og spejderforældre,

Denne besked er til troppen og klanen. Vi har planlagt en lejr for de store spejdere d. 26. og 27. September. Det er en lejr, hvor spejderne hovedsaglig skal klare sig selv, og hvor de ledere, der kommer med, holder sig i baggrunden.

Lejren vil finde sted på De Kluis ved Sint-Joris-Weert, Oud-Heverlee. Spejderne tager toget eller cykler. De sover i medbragte telte og hængekøjer, laver mad på trangia og hygger sig på bedste spejdermaner. Det betyder: ingen tolerance af rusmidler. To spejderledere vil være med på sidelinien, men planlægningen, organisationen, og gennemførelsen står spejderne selv for. Det koster 20€ at deltage, til dækning af mad og leje af lejrpladsen.

TOG GRUPPEN

Vi tager toget (IC1510) på lørdag fra Gare du Midi, hvor vi mødes kl 12:00 (toget kører fra platform 12 kl 12:12). Lederne køberne togbilletterne (retur) i forvejen så tilmeldingen er bindende. Tog turen går over Louvain (ankomst kl 12:41) hvor vi skifter til S20 som afgår kl 12:56 (platform D).

Søndag tager vi toget tilbage samme vej kl 10:49 fra Sint-Joris-Weert og ankommer på Gare du Midi kl 11:49.

Vi går fra stationen i Sint-Joris-Weert til lejrpladsen (1,5 km).

CYKEL GRUPPEN (Bemærk tidspunktet er ændret til kl. 11.00!)

Der er også en gruppe som cykler derud. De mødes foran Ecole Europeen (Waterloo gaten) kl 11:00. Der vil være en bil som samler deres bagage op. De cykler hjem igen kl 10:30 om Søndagen. Der er cirka 30 km derud.

I De Kluis vil spejderne slå lejr, dvs. sætte hængekøjer og telte op og starte et lejrbål. Der er en gruppe, som har arrangeret aktiviteter og en anden gruppe, der har arrangeret mad. Indkøb til maden vil spejderne foretage i Sint-Joris-Weert. 

Spejderne skal medbringe madpakke til Lørdag frokost, fuld uniform (incl tørklæde, kniv, kompas etc), sovepose og underlag, gerne hovedpude, tøj til vejret, tandbørste, sæbe, etc, tallerken, kop, bestik, viskestykke og drikkedunk. Spejdere, som har en hængekøje, bedes medbringe den. Det hele skal være i en rygsæk, som hver spejder selv kan bære fra stationen til lejrpladsen og tilbage. 

Der er tilmelding senest Tirsdag den 22/09 på denne doodle:

https://doodle.com/poll/d99fn75ximbyzy3h

I bedes angive hvilken transport form I agter at bruge (cykel eller tog). Skal du cykle, skal cyklen være i orden og passe til dig og turen, og du skal være en almindelig god cyklist.

Spørgsmål kan stilles til spejderlederne Jesper P, Leif, Thorsten, Thomas eller Flemming

Weekendtur for mini og junior 26.-27. september 2020

Kære spejdere og spejderforældre

 

Vi skal på sæsonens første weekendtur den 26.-27. september på Roosendael, fra lørdag kl. 12.00 til søndag kl. 12.00 som sædvanlig


Alle bedes medbringe en madpakke Og en drikkedunk med vand til lørdag. Der vil blive serveret eftermiddagssnack og aftensmad lørdag og morgenmad søndag.


Da spejdercentret har brug for at kende det endelige deltagerantal, er der tilmeldingsfrist mandag den 21. september. Tilmelding er bindende, da vi skal betale for det antal, som vi angiver. 


Tilmelding sker via Doodlenhttps://doodle.com/poll/uswy8hmymxvg89r7ndipp8bi/private?utm_campaign=poll_invitecontact_participant_invitation&utm_medium=email&utm_source=poll_transactional

Angiv venligst det fulde navn og kun et navn pr. linje. Man tilføjer en ekstra linje ved at trykke på plus.


Adressen er: Domein RoosendaelRozendaal, 2860 Sint-Katelijne-Waver. Se mere om stedet her: http://www.roosendael.be.


Vi har valgt at sove indenfor denne gang, men weekenden kommer til at byde på masser af udendørs spejderaktiviteter (i al slags vejr).


Minierne skal lave aktiviteter indenfor temaerne, som vi allerede startede i søndags; 

- Hvad er en god spejder, 

- Mere teori og øvelse til knivmærket, 

- Lær hinanden bedre at kende lege.

Derudover vil vi starte forberedelsen af cirkusmærket, som passer godt til den aldersgruppe.


Juniorerne fortsætter også med deres aktiviteter fra første møde.


Alle bedes medbringe en alderssvarende dolk med navn på, men dem som ikke har knivmærket endnu, bruger den selvfølgelig kun under en spejderleders opsyn.


Har en spejder specielle behov, for eksempel medicin, vegetar, allergier eller spiser ikke svinekød, kan I skrive til saraskaerlund@hotmail.com og oplyse om dette. Husk også at melde afbud, hvis spejderen bliver syg eller kommer i karantæne.


Prisen er 45 euro. Ved ankomst til lejren skal pengene gives til en spejderleder i lige penge, gerne i en kuvert med spejderens navn og beløb skrevet på.

 

Der bliver mulighed for at købe en startpakke og tørklæde.

 

Pakkeliste:

Sovepose, pudebetræk samt lagen og nattøj

Indendørssko, sutsko eller lign. som er nemme at komme i og ud af

Tandbørste og -pasta, sæbe, kam/børste og håndklæde

Spejderuniform og tørklæde, dolk og sangbog

En lommelygte

Påklædning efter vejret, støvler, en varm trøje, jakke, eventuelt regntøj; vi skal være udenfor hele dagen og en del om aftenen.

Vi opfordrer forældrene til at medbringe frugter eller kage til spejderne. Vi deler blandt alle. Skriv gerne en kommentar i Doodlen.

 

Med venlig hilsen,

Spejderlederne 

Torben og Sara