Sæsonstart 2015-2016 – information om de to møder i september samt fundraising

Kære spejdere og spejderforældre

Den nye sæson står for døren og vi glæder os til det første møde lørdag den 5. september fra 11-15 på den skandinaviske skole i Waterloo.  I år var der planlagt en ekstra telttur i september, men pga. sammenfaldet med bilfri søndag, ser vi os nødsaget til at ændre weekendturen 19.-20. september til et spejdermøde lørdag den 19. september fra 11-15. Som kompensation er der til gengæld noget helt særligt på programmet (læs mere neden for).

Sæsonen kulminerer med sommerlejren, hvor planen er at tage til Schweiz for at vandre i alperne. Året vil derfor være præget af vandreture som forberedelse til næste års lejr.

Spejdermødet lørdag den 5. september 11-15

Dagen starter med velkomst til nye og gamle spejdere, og oprykning fra mini til junior og junior til storspejder. Derefter er der forskellige aktiviteter frem til klokken 14:45, hvor vi samles for at synge Farvel og tak-sangen.

Spejderne skal huske uniform, tørklæde, sangbog, dolk, knobreb og kompas. Der skal også medbringes frokost og drikkevarer. Det er vigtigt altid at være påklædt efter vejret, da alle aktiviteter foregår udendørs. Tænk også på gode sko, der er vandtætte og til at løbe og gå i.

Alt udstyr kan købes i Spejdersport, som giver 10 % rabat til spejdere. Sæt venligst navn på alt, så tabte ting hurtigt finder sin ejermand. For minierne er det særligt vigtigt, at de har en alderssvarende dolk. Startpakker med tørklæder, sangbog og to mærker kan købes på dagen til 20 EUR. Medbring gerne lige penge.

Mødet varer fra 11-15. Kom i tide, så vi kan starte og slutte til tiden.

Tilmelding er obligatorisk og skal ske via denne doodle http://doodle.com/7u3dd2ttn4wuhx52 senest fredag den 4. september.

Spejdermødet lørdag den 19. september 11-15 (10:45)

Spejdermødet foregår i Adventure Parc i Wavre, hvor vi skal klatre i træer. Kom i god tid og senest 10:45, da aktiviteterne starter klokken 11. Adressen er Rue Sainte Anne 152, 1300 Wavre.

Medbring frokost og et sundt mellemmåltid. Drikkevarer må ikke medbringes, men skal købes på stedet. Udstyr lånes på stedet og sættes uden over tøjet. Husk sportssko og regnjakke, da aktiviteterne også gennemføres i regnvejr.

Spejderne skal huske uniform, tørklæde og sangbog. Dolk må ikke medbringes!

Prisen for denne aktivitet er:

16 EUR for børn på 5 og 6 år

20 EUR for børn på 7, 8 og 9 år

24 EUR for børn fra 10 år

Pengene skal betales kontant til Regin. Husk lige penge.

Tilmelding er obligatorisk og bindende. Sæt kryds i den spejder- og aldersgruppe, dit barn tilhører, så du betaler den korrekte pris. Tilmelding skal ske via denne doodle http://doodle.com/55wa3xq8gdt6wzsh frem til fredag den 4. september klokken 12. Herefter er det ikke længere muligt at tilmelde sig, så vær opmærksom på denne deadline!

Fundraising

Vi leder efter et par engagerede forældre til at hjælpe os med at fundraise. Til næste års sommerlejr skal vi bruge nye telte. De koster ca. 1000 € pr styk, og vi skal bruge mindst fem. Det har vi ikke penge til og vi vil ikke sætte kontingentet op. Vi har derfor brug for nogle få personer med erfaring i fundraising til en kampagne, som kan skaffe os de nødvendige ca. 5000 €. Første møde for fundraising gruppen er planlagt til at finde sted lørdag den 12. september kl 15.  Ring til Trine 0495150907 for mere information og tilmelding.

Spejderweekenden 3.-4. oktober kommer der information om og tilmelding til senere.

Tjikker-likker, tjikker-likker og på snarlig gensyn!

Spejderlederne



 

Weekendlejr den 7-8 juni på De Kluis

Kære alle spejdere,

Nu skal vi endelig på weekendlejr igen!
 
Minispejderne skal bo i telt, mens junior- og storspejderne bor i bivuak. Vi skal blandt mange andre ting lave mad over bål og hygge med sang og snobrød. Denne tur plejer at være årets bedste spejderlejr, sammen med sommerlejren naturligvis.
 
Vi mødes lørdag den 6. juni kl. 12.00 på De Kluis, og I skal hentes igen søndag den 7. juni kl. 12.00.

Er du storspejder, og har du tid og lyst, mødes I allerede om fredagen den 5. juni kl. 18.00. Husk at tilmelde jer i den rigtige kolonne i DoodlenVi laver noget aftensmad sammen omkring bålet - det bliver nok lidt sent, men garanteret hyggeligt!

Adressen er: De kluis, De kluis 1, 3051 St.-Joris-Weert. Se eventuelt mere her: http://www.hopper.be/jeugdverblijf/de-kluis

Du tilmelder dig på denne Doodle senest på onsdag den 3. juni, men gerne før! Prisen på 25 euro betales ved ankomst til lejren. Er der nogle forældre, som gerne vil deltage som tante på lejren, er de velkomne til at skrive sig ind på Doodlen.
 
Medbring, helst i en ryksæk:
  • Madpakke til frokost lørdag + noget at drikke i en flaske med skruelåg
  • Sovepose og liggeunderlag - ikke luftmadras
  • Eventuelt en pude
  • Toiletsager samt håndklæde
  • Nattøj - gerne noget varmt
  • Tøj efter vejrudsigten, for eksempel et sæt skiftetøj, en varm sweater, regntøj og gummistøvler/eller vandtætte støvler, solcreme, myggebalsam
  • 1 plastkrus, 1 dyb plasttallerken, kniv, gaffel, ske og viskestykke 
  • Uniform, tørklæde, bælte, dolk, sangbog
  • Lommelygte
Der modtages gerne kager og/eller frugt til snacks lørdag eftermiddag samt søndag formiddag!

Programmet for turen bliver således.

Fredag, fra kl. 18.00 - kun for storspejdere:
  • Opsætte lejr i form af telt og/eller en bivuak
  • Madlavning
  • Hygge omkring bål
  • Forberedelse af underholdning til lørdag aften
Lørdag, fra kl. 12.00:
  • Bygge bivuakker - sove i dem om natten, minierne sover i spejdernes telte
  • Opsætte telte samt tjekke alle teltene for mangler
  • De spejdere, der mangler det tager kniv-, økse- og savmærke
  • Lave heksen til Kirkens Sankt Hans bål
  • Lave mad over bål
  • Snobrød, sang og hygge omkring bålet
Søndag, til kl. 12.00:
  • Lave morgenmad over bål
  • Bryde bivuakker ned, pakke telte sammen
  • Leg og boldspil

Mange hilsener fra
Spejderlederne

Spejdervandretur med Kirken - lørdag den 30. maj


Årets spejdervandretur starter i Overijse  Lord Newcastle stutteriet (Google maps 50.781054,4.453502) for de, der er friske på at gå 30 km. Vi mødes kl 8:00. Derfra går vi en hyggelig rute igennem Hoeilaarts skove) til parkeringspladsen ved Chateau de La Hulpe. Her samles alle de der vil gå 20 km kl. 10:15 med fælles afgang kl. 10:30. Turen går forbi slottet og gennem Foret de Soigne mod Bruxelles til Hippodromen, hvor vi holder frokostpause ved parkeringspladsen Drève du Comte/Drève du Tumuli (Lac des Enfants Noyés) Google maps: 50.794055,4.401087. 

 

Vi slutter os til dem, der vil gå 10 km kl. 13:00, og der er fælles start på sidste etape kl. 13:30, hvor turen går gennem Bois de La Cambre, forbi Etangs d'Ixelles og ind til Grand Place, hvor vi regner med at være i mål kl. 16.00-16:30 til fælles afslutning med uddeling af 10, 20 og 30 km-mærker. Afhentning senest kl. 17:00. 

 

Hele familien og venner er også velkomne til at deltage på en eller flere af ruterne. Husk godt fodtøj (ikke gummistøvler, klipklapper eller sandaler), et par skiftestrømper, behageligt tøj, der er tilpasset dagens vejr samt en god madpakke, gerne med sunde snacks og rigelige drikkevarer. [Det vil være muligt at købe drikkevarer og lidt snack et sted undervejs.]

 

Vi regner med at holde et tempo på ca. 4km i timen. Der vil være ekstra kort, så man kan gå i eget tempo med familien, men det garanteres ikke at ruten er klapvognevenlig.   
Se ruten på dette link og husk at tilmelde spejdere, forældre og andre deltagere på denne doodle: http://doodle.com/qw68e6pbqgchb3gz  senest onsdag den 27. maj.

Vel mødt!
Spejderlederne

 

Informationer om den kommende cykelweekend

Kære junior- og storspejdere som deltager på cykelturen i næste weekend lørdag-søndag,

Skulle du endnu ikke have tilmeldt dig, kan det nås endnu her http://doodle.com/krt5ir8i3z89sr2q og inden kl. 17.00 mandag den 20. april. Da vi skal betale til vandrerhjemmet er tilmeldingen bindende. Det koster 40 euro at deltage, inklusiv overnatning, aftensmad samt morgenmad.

Start og slut
Vi mødes kl. 12.00 på lørdag den 25. april på stationen ved Ninove (Google map: 50.839463,4.026182). Du skal hentes det samme sted om søndagen kl. 12.00.

Din cykel
Inden turen skal du huske at få din cykel efterset, sådan at den er klar til weekenden. Da du er i voksealderen, skal sædet og styret måske justeres, sådan at du ikke får ondt i ryggen. Der skal også være tilstrækkelig luft i hjulene, og måske skal kæden have lidt olie. Lys er ikke nødvendigt. Til gengæld er det obligatorisk med en cykelhjelm, og det er godt med en cykellås.

Madpakke og lommepenge
Vi spiser frokost efter de første 10 km om lørdagen, hvorfor du skal huske en god stor madpakke og drikke. Den skal du pakke i en lille tur-rygsæk. Det er også godt med med lidt sødt til turen, hvis du løber tør for energi. Tag gerne maksimalt 5 euro med i lommepenge, så du kan købe en sodavand eller is undervejs.

Påklædning og din rygsæk
Du skal være klædt på til vejret, så check vejrudsigten på fredag. Bliver der regn, så husk regntøj, en ekstra trøje, strømper og et par ekstra bukser. Skinner solen, skal du måske bruge lidt sol-creme.

Vandrerhjemmet sørger for sengetøj m.m., så du skal ikke medbringe sovepose. Husk toiletsager og et håndklæde.

Rygsækken bliver transporteret i bil!

Vi ses på lørdag
Spejderlederne




Cykeltur for mini'erne søndag den 26. april

Kære minispejdere

Mens junior- og storspejderne er på cykelweekend, tager mini'erne også ud og cykler. Spejdermødet er flyttet til søndag pga. fest på Europaskolen lørdag.

Vi mødes søndag klokken 11 ved parkeringspladsen ved Théâtre de Poche i Bois de la Cambre (lige ved indgangen fra Av. Louise). 

Medbring cykel og cykelhjelm (gerne med pumpede dæk og smurt kæde), madpakke og drikkedunk, påklædning og sko efter vejret og selvfølgelig uniform, tørklæde og sangbog. Lad kniven blive hjemme denne gang, da den ikke må medbringes i parken.

Tilmelding sker via denne doodle, senest fredag klokken 15: http://doodle.com/qmcaqzmg3s3fdf4x

Vi ser frem til et gensyn på søndag!

Hilsner
Minispejderlederne

Reminder: Tilmeld dig den årlige cykelweekend

Kære junior- og storspejdere,
 
Husk at tilmelde dig til cykelweekenden 25-26 april her: http://doodle.com/krt5ir8i3z89sr2q
 
Den årlige cykelweekendtur går til det let kuperede terræn omkring Geraadsbergen, hvor vi overnatter på vandrehjemmet 't Schipken, der er indrettet i en gård fra 17-tallet, med gode faciliteter omkring.

Turen starter og slutter ved stationen i Ninove 50.839463,4.026182). Der er (begrænset) mulighed for at tage toget fra Brussel til Ninove.

Vandrehjemmet har sengetøj, og søger for forplejning, så alt spejderne skal have med udover uniformen, er lidt snack til turen, skiftetøj og toiletsager.

Turen er ca. 30 km første dag, noget kortere anden dag, og foregår i et tempo så alle kan være med.

Familier og pårørende er meget velkomme til at tage turen med.

Tilmelding på doodlen hurtigst muligt og senest mandag aften den 20. april, så vi har en idé om hvor mange, der deltager.

Bedste hilsner
Spejderlederene

Tilmelding til spejdernes sommerlejr 2015 senest den 30. april

Kære storspejdere, juniorspejdere og 3. års minier (3. klasse)

Se venligst invitationen til spejdernes sommerlejr 2015 og husk at tilmelde dig via Doodlen.

Er du allerede forhåndstilmeldt og dit navn er på Doodlen, så skal du finde dit navn og klikke på den lille blyant ud for dit navn og vælge om du er 3. års mini-, junior-, storspejder, leder eller tante samt hvorvidt du kommer til Hovedbanegården, Københavns lufthavn eller om du allerede er på Bornholm.

Tidligere spejdere som gerne vil deltage er mere end velkomne og skal tilmelde sig som storspejder.

Du skal huske at indbetale et depositum på 100 euro. 

Spejderhilsner fra

Spejderlederne