Reminder: Tilmelding cykeltur 30/4 og 1/5

Kære Juniorer, Trops- og klanspejdere og forældre,

Måske har du glemt at tilmelde dig til cykelturen den 30/4 og 1/5? Bare rolig, du kan nå det endnu, men sidste frist søndag 10/4.

Tilmelding på doodle her :  http://doodle.com/poll/tqxrgwnwczzwevrz

Detaljer om turen på vores hjemmeside.

Hilsen Spejderlederne



Cykelweekend for junior- og storspejdere 30/4 – 1/5

Cykelweekend for junior- og storspejdere 30/4 – 1/5

 

Kære junior- og storspejdere,

 

I weekenden den 30/4 – 1/5 tager vi på cykeltur i Østflanderen. Vi skal køre ca. 50 km i skøn (flad) natur.

 

Start og slut

Vi mødes kl. 12.00 lørdag den 30. april ved vandrehjemmet "De Valk" i Laarne, hvor vi også skal sove. Du skal hentes det samme sted om søndagen kl. 12.00.

Adressen på vandrehjemmet er:

 

De Valk

Mellestraat 18A

Laarne 9270

 

Din cykel

Inden turen skal du huske at få din cykel efterset, sådan at den er klar til weekenden. Da du er i voksealderen, skal sædet og styret måske justeres, sådan at du ikke får ondt i ryggen. Der skal også være tilstrækkelig luft i hjulene, og måske skal kæden have lidt olie. Lys er ikke nødvendigt. Til gengæld er det obligatorisk med en cykelhjelm, og det er godt med en cykellås.

 

Madpakke og lommepenge

Vi spiser frokost efter de første 10 km om lørdagen, hvorfor du skal huske en god stor madpakke og drikke. Den skal du pakke i en lille tur-rygsæk. Det er også godt med med lidt sødt til turen, hvis du løber tør for energi. Tag gerne maksimalt 5 euro med i lommepenge, så du kan købe en sodavand eller is undervejs.

 

Påklædning og din rygsæk

Du skal være klædt på til vejret, så check vejrudsigten, inden du pakker. Bliver der regn, så husk regntøj, en ekstra trøje, strømper og et par ekstra bukser. Skinner solen, skal du måske bruge lidt solcreme.

 

Tilmelding

 

Tilmelding foregår på denne doodle : http://doodle.com/poll/tqxrgwnwczzwevrz

 

senest onsdag den 6. april kl. 17. Da vi skal betale til vandrerhjemmet er tilmeldingen bindende. Det koster 40 euro at deltage, inklusiv overnatning, aftensmad samt morgenmad.

 

Du skal medbringe lagen, sovepose og hovedpudebetræk. Husk også toiletsager og et håndklæde. Vi lader bagagen stå på vandrehjemmet, så du skal ikke cykle med andet end din lille tur-rygsæk med mad og drikke og evt. regntøj og en ekstra trøje.

 

 

Vi håber at se mange af jer !

Spejderlederne

Glemte ting fra weekenturen

Kære alle

Astrid mangler et par nye sorte ski handsker, et par hjemmesko, der ligner mus og et blåt knob reb. Kontakt venligst Astrids mor Marlene, hvis du har fundet noget af førnævnte på lindholm0811@gmail.com
Signe har fået en rund bradepande med hjem. Den er aubergine farvet. Mangler du den kan Signe kontaktes på signexenia@hotmail.com

Enkelte andre glemte ting står i kirkens kælder. Dem tager vi med til næste møde.

Med venlig hilsen
Spejderlederne

Bag en kage til på mandag den 14. marts

Kære forældre,

I forbindelse med Science Symposium på Europaskolen i Uccle har spejderne fået mulighed for at sælge kager. Overskuddet går til spejderne.

Hjælp spejderne. Bag en kage til på mandag den 14. marts som dit barn kan tage med i skole. Kagen skal afleveres i Van Haut bygningen i frikvarteret 10:35. Spejderne Sophia, Elizabeth, Johanne og Raphael fra S3 vil tage imod kagerne og stå for kagesalget.

Mange tak for jeres indsats.

Med Spejderhilsen
De Danske Spejdere i Bruxelles

Indkaldelse til generalforsamling

Kære spejderforældre, spejderledere, kasserer og medlemmer af bestyrelsen samt spejdervenner,

 

Det er mig en glæde at indbyde dig til årets generalforsamling for De Danske Spejdere i Bruxelles. 

Generalforsamlingen finder sted søndag den 13. marts kl. 10.30 på Domein Roosendael, Rozendaal, B-2860 Sint-Katelijne-Waver.

 

Den foreløbige dagsorden kan findes ved at følge nedenstående link: https://drive.google.com/file/d/0B9igu8vn0KR8Rnlya0pCYloxY2s/view?usp=sharing

 

Eventuelle forslag til dagsordenen skal være undertegnede i hænde senest torsdag d. 10. marts 2016.

 

Kom til generalforsamlingen og bak op om spejderarbejdet!

 

Har du tid og lyst til at investere tid og kræfter i den danske spejderbevægelse i Bruxelles og i dine børn, så søger vi efter nye kræfter.

 

De bedste spejder-hilsner

Hanne Pindstrup


Pakkeliste til spejderweekend 12.-13. marts

Kære spejdere og spejderforældre,

den illustrerede pakkeliste (særligt til minispejderne) var desværre ikke kommet med i invitationen til næste spejderweekend.

I kan finde den her : Pakkeliste

Vi glæder os til at se jer på lørdag!

Hilsen spejderlederne

Invitation til Spejderweekend og generalforsamling 12.-13. marts

Indbydelse til weekendtur og generalforsamling

Kære spejdere og spejderforældre,

Vi skal på weekendtur den 12.-13. marts på Rosendael; lørdag kl. 12.00 til søndag kl. 12.00.

Der vil blive serveret frokost lørdag ved ankomsten – I skal derfor ikke have madpakker med.

Den årlige Generalforsamling i DDS-Belgien afholdes i Rosendael søndag kl 10:30. Vi opfordrer alle forældre til at deltage i en god diskusion om visioner og programmet for resten af året.

Adressen er:

Domein Roosendael, Rozendaal, B-2860 Sint-Katelijne-Waver. Se mere her: http://www.rosendael.be.

Weekenden kommer til at byde på masser af udendørs spejderaktiviteter (i al slags vejr), men vi sover indendørs.

Minierne skal arbejde med klar-dig-selv-mærket samt lære at tænde bål. En del af klar-dig-selv-mærket går ud på at lære selv at pakke sin taske (det er selvfølgelig en god ide, at forældrene går taskens indhold igennem med minispejderen). Derfor har vi lavet en illustreret pakkeliste som I forældre opfordres til at printe til minierne. Pakkelisten er vedhæftet.

Juniorerne skal være ude i det dejlige område omkring lejren. Der vil komme til at indgå bål, knob, lege, overraskelser og musik.

Storspejderne skal fortsat arbejde med lejr som tema, primært arbejde med besnøringer. Derudover vil storspejderne organisere underholdning til om aftenen.


Prisen er 50 EUR, som betales ved ankomst lørdag kl. 12.00.

Vi har brug for forældre, der bager kager og nogle, som medbringer frugt.

Tilmelding via denne doodle senest lørdag den 5. marts:

http://doodle.com/poll/hrw592c4bpx8ycxp

Pakkeliste: (den vedhæftede pakkeliste indeholder samme punkter men illustreret for minispejdernes)

Skiftetøj

Nattøj

Indendørs sko

Udendørs sko, der er gode at gå i (= IKKE ballerina!)

Varm trøje/jakke

Regntøj/gummistøvler hvis det ser ud til at blive vådt

Toilettaske (tandbørste og tandpasta især)

Håndklæde

Sovepose

Sovedyr - hvis der er nogen, der har brug for det

Lagen

Pudebetræk

- de sidste to ting er vigtige at huske, af hensyn til centrets puder og madrasser.

Desuden naturligvis uniform, tørklæde, sangbog, dolk, kompas, knobreb, lommelygte, drikkedunk og en lille rygsæk .



Venlig hilsen,


Spejderlederne