Spejdermøde lørdag den 17. oktober fra 11-15 ved La Hulpe

Kære spejdere og forældre


Næste spejdermøde finder sted lørdag den 17. oktober, 11:00-15:00.


Mødet finder sted i skoven omkring La Hulpe. Mødestedet er parkeringspladsen ved Drève de la Ramée (50°43'50.2"N 4°27'04.0"E): https://www.google.com/maps/place/50%C2%B043'50.2%22N+4%C2%B027'04.0%22E/@50.7306118,4.4511005,19z/data=!3m1!1e3



Vi skal alle, minier, juniorer og storspejdere, på stjerneløb. Spejderne skal være klædt på til at være ude, have godt fodtøj på og medbringe det sædvanlige til spejdermøde :

 - uniform og tørklæde

 - lille rygsæk med vand og madpakke

- dolk

- knobreb

- kompas (hvis de har et)


Tilmelding på nedenstående doodle senest onsdag den 14. oktober:

http://doodle.com/poll/dp22kak5ywq3zei2



Mange hilsner,


spejderlederne

Tag et ansvar og tag med ud og fisk på julemarkedet!

Kære alle,

Som I måske husker, er der en fiskedam på Kirkens julemarked. Den ansvarlige er desværre nødt til at melde fra og Kirken søger derfor efter en ny voksen ansvarlig samt større børn, der vil påtage sig ansvaret og/eller hjælpe til med fiskedammen dette år.

Er man med på holdet omkring fiskedammen, kan man naturligvis fiske lige så meget som man lyster :-)

Vil du høre nærmere, skal du henvende dig til Lone på denne email; Lone-Susanne.HOJEN@ec.europa.eu

Med venlig hilsen
Spejderlederne

Vigtigt information omkring den kommende weekendtur den 3-4 oktober

Kære spejdere og forældre,

Vi har måtte flytte den kommende weekends spejdertur: Den kommer til at foregå i Ardennerne på denne adresse:

            Rue de Hotton, 59

            6987 Rendeux-Bas

Den skønne farm ligger ca. 120 km syd for Bruxelles, ad E411, forbi Namur og beliggende langs Ourthe dalen og den lille landsby Rendeux. Her er 15 soveværelser, køkken, toilet og bad m.m. Du kan læse mere her: http://www.rendovive.be

Grundet den lange afstand, opfordrer vi forældrene til at aftale samkørsel!


Aktiviteter

Som allerede skrevet ud, mødes vi på farmen lørdag kl. 12.00, og I skal hentes igen samme sted søndag kl. 12.00. Vi starter med at spise jeres medbragte madpakke og drikke kl. 12.30.

Minierne skal på lagkageløb om dagen og natløb før sengetid. Medbring gerne en lille rygsæk med drikkedunk til turen.

Juniorerne skal lave halloween aktiviteter, herunder snitte græskar og lave natløb for minierne. Juniorerne skal huske halloween rekvisitter, såsom masker, sminke, paryk etc.

Storspejderne arrangerer natløb for juniorerne og for hinanden med mere. Storspejderne skal huske papir og blyant samt andet de vil benytte til natløbene.

Der er mange spejderaktiviteter på programmet, inklusiv natløb. Aktiviteterne foregår udendørs i al slags vejr. Mini- og juniorer sover indendørs, mens storspejderne sover i telt. 


Pakkeliste

Skiftetøj

  Varmt nattøj!

  Indendørs sko (sutter)

  Udendørs sko, der er gode at gå i (= IKKE ballerina!)

  Varm trøje/jakke

  Regntøj/gummistøvler

  Toilettaske (tandbørste og tandpasta især)

  Håndklæde

  Sovepose

  Storspejderne skal huske et liggeunderlag

  Sovedyr - hvis der er nogen, der har brug for det

  Lagen

  Pudebetræk

De sidste to ting er vigtige at huske af hensyn til centrets puder og madrasser.

Desuden naturligvis uniform, tørklæde, sangbog, dolk, kompas, knobreb og lommelygte. 

Vi har brug for masser af kage og frugt, som du tilmelder via Doodlen.


Pris og tilmelding 

Prisen er den samme, nemlig 35 EUR, som betales ved ankomst.

Tilmelding eller afmeldning sker på den Doodle du allerede har brugt: http://doodle.com/poll/uhctnrx6gkvvi9ic

Ny tilmeldingsfrist er torsdag kl. 18.00.


Får du brug for at kontakte lederne, kan det gøres på 0470 850359, 0479 911573 eller 0495 150907.


Husk nu at indskrive dig på vores hjemmeside her: http://de-danske-spejdere-i-bruxelles.blogspot.be

Så får du automatisk informationer om alle kommende spejderaktiviteter og fotos - gerne flere emailadresser! 

På gensyn lørdag kl. 12.00

Spejderlederne

Sommerlejr 2016 - info om tid og sted

Kære alle

Sommerlejrudvalget har efter nøje overvejelser besluttet, at vi i 2016 tager til det internationale spejdercenter i Kandersteg, Schweiz. Stedet er ud over det sædvanlige, det blev grundlagt i 1923 ud fra en ide om, at spejdere fra hele verden skulle have et sted, hvor de kunne mødes. Kandersteg giver derfor mulighed for at lave en masse spejderaktiviteter sammen med spejdere fra hele verden i særligt smukke omgivelser. De danske spejdere i Bruxelles har flere gange været på det populære lejrsted, senest i 2012. Det var bl.a. her, at vi lærte det sjove råb "Chi ke vov". Vi ved, at det bliver dyrere end de sidste par sommerlejre, og for at sænke prisen skal spejderne i løbet af vinteren i gang med forskellige fundraising aktiviteter. Der har allerede været snak om kagesalg, børnepasning og henvendelse til forskellige foreninger eller virksomheder mhp. tilskud, men der er langt flere ideer og muligheder at gå i gang med.

Lejren vil finde sted fra 2. til 9. juli, 2016, som er første uge i sommerferien både for de belgiske skoler og for Europaskolen.  Senior- og storspejdere, juniorer samt de ældste minier, der afslutter p3 til sommer kan deltage. Som udgangspunkt er prisen 400 euro per spejder inklusiv transport til/fra Bruxelles, men det er hensigten, at vi i løbet af vinteren samler penge ind, så vi kan nedsætte prisen.

De bedste spejderhilsner,
Lederne

Weekendlejr

Kære spejderforældre,


Der er spejderweekend i De Kluis på lørdag den 3. oktober kl. 12.00 til søndag den 4. oktober kl. 12.00. Adressen er: De Kluis 1, 3051 Sint-Joris-Weert


De Kluis skal vide hvor mange, der kommer. Derfor er der tilmeldingsfrist tirsdag kl. 18 (se nedenfor).


Vi starter med at spise frokost sammen lørdag kl. 12.30 .


Minierne skal på lagkageløb om dagen og natløb før sengetid. Medbring gerne en lille rygsæk med drikkedunk til turen.


Juniorerne skal lave halloween aktiviteter, herunder snitte græskar og lave natløb for minierne samt lave rafter, herunder en stridsvogn.Juniorne skal huske halloween rekvisitter, såsom masker, sminke, paryk etc.


Storspejderne skal sætte telte op, planlægge julemarkedsaktiviteter, forberede kniv-, økse- og savmærker samt vandre om søndagen. Mere info om hvor storspejdere skal hentes søndag klokken 14 følger. Storspejderne skal huske papir og blyant samt andet de vil benytte til natløbene. Storspejderne arrangerer natløb for juniorerne og for hinanden.


Der er mange spejderaktiviteter på programmet, inklusiv natløb. Aktiviteterne foregår udendørs i al slags vejr. Mini- og juniorer sover indendørs, mens storspejderne sover i telt. 


Pakkeliste – alt dette SKAL spejderne medbringe:

Skiftetøj

Nattøj

Indendørs sko

Udendørs sko, der er gode at gå i (= IKKE ballerina!)

Varm trøje/jakke

Regntøj/gummistøvler

Toilettaske (tandbørste og tandpasta især)

Håndklæde

Sovepose

Sovedyr - hvis der er nogen, der har brug for det

Lagen

Pudebetræk

- de sidste to ting er vigtige at huske af hensyn til centrets puder og madrasser.


Desuden naturligvis uniform, tørklæde, sangbog, dolk, kompas, knobreb og lommelygte.


Prisen er 35 EUR, som betales ved ankomst lørdag kl. 12.00.


Vi har brug for en del forældre, der bager kager og nogle, som medbringer frugt.


Tilmelding via denne doodle senest tirsdag klokken 18:

http://doodle.com/poll/uhctnrx6gkvvi9ic





På snarlig gensyn


Spejderlederne


Billeder fra sommerlejren på Bornholm 2015

Kære spejdere og forældre,

Nu er billederne fra sommerlejren lagt ind på vores website.

Mange tak til jer allesammen for en rigtig god sommerlejr, og god fornøjelse med billederne.

Med spejderhilsen
Lederne

Sæsonstart 2015-2016 – information om de to møder i september samt fundraising

Kære spejdere og spejderforældre

Den nye sæson står for døren og vi glæder os til det første møde lørdag den 5. september fra 11-15 på den skandinaviske skole i Waterloo.  I år var der planlagt en ekstra telttur i september, men pga. sammenfaldet med bilfri søndag, ser vi os nødsaget til at ændre weekendturen 19.-20. september til et spejdermøde lørdag den 19. september fra 11-15. Som kompensation er der til gengæld noget helt særligt på programmet (læs mere neden for).

Sæsonen kulminerer med sommerlejren, hvor planen er at tage til Schweiz for at vandre i alperne. Året vil derfor være præget af vandreture som forberedelse til næste års lejr.

Spejdermødet lørdag den 5. september 11-15

Dagen starter med velkomst til nye og gamle spejdere, og oprykning fra mini til junior og junior til storspejder. Derefter er der forskellige aktiviteter frem til klokken 14:45, hvor vi samles for at synge Farvel og tak-sangen.

Spejderne skal huske uniform, tørklæde, sangbog, dolk, knobreb og kompas. Der skal også medbringes frokost og drikkevarer. Det er vigtigt altid at være påklædt efter vejret, da alle aktiviteter foregår udendørs. Tænk også på gode sko, der er vandtætte og til at løbe og gå i.

Alt udstyr kan købes i Spejdersport, som giver 10 % rabat til spejdere. Sæt venligst navn på alt, så tabte ting hurtigt finder sin ejermand. For minierne er det særligt vigtigt, at de har en alderssvarende dolk. Startpakker med tørklæder, sangbog og to mærker kan købes på dagen til 20 EUR. Medbring gerne lige penge.

Mødet varer fra 11-15. Kom i tide, så vi kan starte og slutte til tiden.

Tilmelding er obligatorisk og skal ske via denne doodle http://doodle.com/7u3dd2ttn4wuhx52 senest fredag den 4. september.

Spejdermødet lørdag den 19. september 11-15 (10:45)

Spejdermødet foregår i Adventure Parc i Wavre, hvor vi skal klatre i træer. Kom i god tid og senest 10:45, da aktiviteterne starter klokken 11. Adressen er Rue Sainte Anne 152, 1300 Wavre.

Medbring frokost og et sundt mellemmåltid. Drikkevarer må ikke medbringes, men skal købes på stedet. Udstyr lånes på stedet og sættes uden over tøjet. Husk sportssko og regnjakke, da aktiviteterne også gennemføres i regnvejr.

Spejderne skal huske uniform, tørklæde og sangbog. Dolk må ikke medbringes!

Prisen for denne aktivitet er:

16 EUR for børn på 5 og 6 år

20 EUR for børn på 7, 8 og 9 år

24 EUR for børn fra 10 år

Pengene skal betales kontant til Regin. Husk lige penge.

Tilmelding er obligatorisk og bindende. Sæt kryds i den spejder- og aldersgruppe, dit barn tilhører, så du betaler den korrekte pris. Tilmelding skal ske via denne doodle http://doodle.com/55wa3xq8gdt6wzsh frem til fredag den 4. september klokken 12. Herefter er det ikke længere muligt at tilmelde sig, så vær opmærksom på denne deadline!

Fundraising

Vi leder efter et par engagerede forældre til at hjælpe os med at fundraise. Til næste års sommerlejr skal vi bruge nye telte. De koster ca. 1000 € pr styk, og vi skal bruge mindst fem. Det har vi ikke penge til og vi vil ikke sætte kontingentet op. Vi har derfor brug for nogle få personer med erfaring i fundraising til en kampagne, som kan skaffe os de nødvendige ca. 5000 €. Første møde for fundraising gruppen er planlagt til at finde sted lørdag den 12. september kl 15.  Ring til Trine 0495150907 for mere information og tilmelding.

Spejderweekenden 3.-4. oktober kommer der information om og tilmelding til senere.

Tjikker-likker, tjikker-likker og på snarlig gensyn!

Spejderlederne