Spejdermøde lørdag den 21. marts 11-15 i Tervuren

Kære alle

Der er spejdermøde igen på lørdag den 21. marts fra 11-15. Denne gang mødes vi lige syd for Geologi instituttet i Tervuren parken. Parkering på Pladsgaden foran instituttet, der ligger efter Jazz springvandet for enden af Leuvensesteenweg. (google maps 50.828264, 4.514792)

Mini-spejderne skal arbejde med kompas og lære afstand og retning samt lave flyvebåde, så medbring kompas og en avis.

Juniorspejderne skal arbejde med koder, så husk lommelygte.

Storspejderne skal arbejde videre med kort og kompas, så husk venligst kompasset.

Alle skal huske madpakke og drikkedunk (gerne noget varmt at drikke), tøj tilpasset vejret (regntøj og vandtætte, gode sko), knobbånd, lidt papir og en blyant/kuglepen samt kniv.

 

Tilmelding via denne doodle: http://doodle.com/dxfnxuna877xn59x

 

Vel mødt!

 

Spejderlederne

Billeder fra spejderlejren på Roosendael

Kære alle spejdere og spejdervenner,

Du kan nu finde billeder på vores website fra vores spejderlejr på Roosendael.

Mvh.
Spejderlederne

Indkaldelse til den kommende weekends spejderlejr 7. - 8. marts

Kære spejderforældre,

Der er spejderlejr på lørdag kl. 12.00 til søndag kl. 12.00 den 7. - 8. marts på Rosendael. Vi spiser frokost sammen lørdag kl. 12.30 - det er indeholdt i betalingen til spejdercentret.

Forældre er velkomne søndag klokken 10:30, hvor generalforsamlingen starter. Vi håber på stor deltagelse!

Adressen er:
Domein Roosendael, Rozendaal, B-2860 Sint-Katelijne-Waver. Se mere her: http://www.rosendael.be

Der er mange spejderaktiviteter på programmet, og naturligvis natløb. Aktiviteterne foregår udendørs i al slags vejr, men vi sover indendørs. 

Pakkeliste:
Skiftetøj
Nattøj
Indendørs sko
Udendørs sko, der er gode at gå i (= IKKE ballerina!)
Varm trøje/jakke
Regntøj/gummistøvler hvis det ser ud til at blive vådt
Toilettaske (tandbørste og tandpasta især)
Håndklæde
Sovepose
Sovedyr - hvis der er nogen, der har brug for det
Lagen
Pudebetræk
- de sidste to ting er vigtige at huske, af hensyn til centrets puder og madrasser.

Desuden naturligvis uniform, tørklæde, sangbog, dolk, kompas (også mini'erne), knobreb og lommelygte.

Prisen er 40 EUR, som betales ved ankomst lørdag kl. 12.00.

Vi har brug for forældre, der bager kager og nogle, som medbringer frugt.

Tilmelding via denne doodle senest torsdag klokken 10.00: http://doodle.com/myahbm49wpcm9yma

Vedlagt fremsendes programmet for foråret 2015. 

På snarlig gensyn

Spejderlederne

Indkaldelse til generalforsamling - De Danske Spejdere i Bruxelles

Kære spejderforældre, spejderledere, kasserer og medlemmer af bestyrelsen samt spejdervenner,

Det er mig en glæde at indbyde dig til årets generalforsamling for De Danske Spejdere i Bruxelles.

Generalforsamlingen finder sted søndag den 8. marts kl. 10.30 på Domein Roosendael, Rozendaal, B-2860 Sint-Katelijne-Waver.

Jeg vedlægger den foreløbige dagsorden.

Eventuelle forslag til dagsordenen skal være undertegnede i hænde senest søndag d. 1. marts 2015.

Kom til generalforsamlingen og bak op om spejderarbejdet!

Har du tid og lyst til at deltage som spejderleder eller i bestyrelsen, så søger vi efter nye kræfter. Michael Simonsen, vores kasserer, har meldt ud at han stopper med udgangen af denne sæson - vi søger derfor efter en ny kasserer.

De bedste spejder-hilsner

Spejdermøde lørdag den 7. februar

Kære alle

På lørdag den 7. februar fra 11-15 gennemføres stjerneløbet, som blev aflyst sidste gang.

Stjerneløbet er noget helt særligt, fordi det udføres i hold bestående af minier, juniorer og storspejdere blandet sammen.

Der er præmier til de tre hold, der klarer sig bedst.

Mødestedet er det samme som i november, nemlig i Foret de Soignes (Lac des Enfants Noyés), parkering Drève du Comte/Drève du Tumuli. Eller "cut / paste" foelgende i Google maps: 50.794055,4.401087

Husk madpakke og drikkedunk (gerne noget varmt at drikke), tøj tilpasset vejret (regntøj og vandtætte, gode sko), knobbånd, lidt papir og en blyant/kuglepen samt kniv.
Kom i god tid, da der er få parkeringspladser. Vi starter til tiden ved søen nedenfor parkeringspladsen.

Tilmelding kan ske via denne doodle: http://doodle.com/az2hp6y84itk577m
For dem, der er interesseret, er der Fastelavn på søndag i kirken. Se vedlagte invitation.
Vel mødt!

Tjikker-likker, tjikker-likker

Spejderlederne

Spejdermøde søndag den 7. december

Det er jul, de’cember, det er snart årets sidste spejdermøde, og vi glæder os!
Vi mødes på søndag den 7. december fra 11-15. Forældre er velkomne fra 14-15 til glögg og pandekager.

Alle spejderne mødes i kirken klokken 11, hvor der er fælles opstart i haven.
Hvad er på programmet?
Minierne skal øve knob og førstehjælp uden for, og bage småkager, klippe julepynt og lære at pakke en spejderweekendtaske inden for i kælderen. Spejderaktiviteterne er en del af et klar-dig-selv-mærke, som vi arbejder på over hele året.
Junior- og storspejderne skal på byløb. De sendes af sted klokken 11:30 og skal være tilbage i kirken kl. 14.00.
Medbring:
Alle spejderne skal huske uniform, tørklæde, kniv, sangbog, knobreb, madpakke og drikkedunk.
Junior- og storspejderne skal medbringe lidt lommepenge – maks. 10 euro, penge til tram/metro som indsamles ved mødets begyndelse i kirken. De spejdere, som har et buskort, skal huske at tage det med.
Påklædning:
Alle skal være klædt på efter vejret! Og gerne lag-på-lag, da vi både skal være inde og ude.
Frivillige forældre:
Mini’erne har brug for tre forældre, der vil medbringe 15-20 boller hver.
Junior- og storspejderne har brug for 3-4 forældre, der vil skygge dem på byløbet.
Alle har brug for 3-4 forældre, der vil hjælpe med at sørge for pandekager og glögg mv. til den fælles juleafslutning fra 14-15.

Tilmelding:
Man kan tilmelde sig via denne doodle: http://doodle.com/2t69wp2wqbf33y2p

Julespejderhilsner fra lederne

Spejderaktiviteter på julemarkedet lørdag den 22. november

Kære alle

Traditionen tro vil de danske spejdere i Bruxelles deltage i det årlige julemarked med aktiviteter for spejdere og andre børn og unge.
 
Vi sætter et telt op, laver bål og i løbet af dagen er der mulighed for at bage snobrød, få ansigtet malet, lave aktiviteter eller små julegaver med knob samt prøve forskellige mystiske spejderdrikke á la storspejdernes hemmelige smølfedrik, skovdrik, bladdrik osv. 
 
Storspejderne og Bjørnebanden (3. års juniorer) står for aktiviteterne sammen med lederne, så I bedes tilmelde jer på doodlen med hvilke tidsrum (et eller flere) I kan deltage. Resten af juniorerne og minier møder bare op og er med så længe, de har lyst. Tilmelding af Storspejdere og Bjørnebanden (3. års juniorer): http://doodle.com/xq6cs95448ba9bqk
 
Mht. til det praktiske har vi brug for at nogle forældre tager snobrødsdej med og andre bager kage. Vi skal også bruge snobrødspinde, som minier og juniorer kan tage med hjemmefra eller finde i skoven ved den Skandinaviske Skole og snitte til på stedet. Tilsagn om snobrødsdej og kage kan ske via denne doodle: http://doodle.com/p56mta26t74b3bx8
 
Endelig har vi lovet kirken at stille med nogle stærke ældrekræfter til at pakke lastbilerne med alt det, der skal stilles op og sælges torsdag aften kl. 17 og med at tømme dem igen lrdag kl. 19:30. Begge dele foregår i kirken. Der er ingen doodle om dette, men send venligst en mail til Claus på: Claus@Kondrup.eu med navn og et nummer I kan træffes på, så koordinerer Claus. 
 
Vi takker på forhånd for snobrødsdej, kage og ikke mindst, den hjælpende hånd i kirken både torsdag og lørdag.

 
De bedste spejderhilsner
 
Spejderjulemarkedsudvalget