Kontakt os

Aktivitetsplan for spejderåret

Organisation

Generalforsamling og regnskab

** REMINDER **Spejder kontingent

Nu er det tid til betaling af spejderkontingent.

Prisen er 130€ per år for første barn og 120€ for de følgende.

Betaling skal ske til konto BE70 3631 7113 5625 med tydelig angivelse af navn(e) på spejder.

Udover betaling skal der sendes en mail til medlemsansvarlig Anette Bjørnson anette­_2101@hotmail.com med angivelse af navn og fødselsdag på den tilmeldte spejder, samt hvilken gruppe den pågældende spejder tilmeldes.

Kontakt eventuelt kasserer Marie-Louise Nissen på 0471 81 90 32 maloni1901@hotmail.com

Med venlig hilsen
De Danske Spejdere i Bruxelles

årets sidste spejderaktiviteter

Kære spejdere og spejderforældre,

 

Det er tid til årets sidste spejderaktiviteter. I år har vi valgt at gøre noget forskelligt for mini- og juniorspejdere, som mødes søndag den 8/12 og for trops- og klanspejdere, som mødes fredag den 6/12. Detaljerne kommer her:

 

Minispejdere: For mini'erne står den på masser af julehygge søndag den 8/12 fra kl 10.00-14.00 i den danske kirke, Rue Washington 27-29 i Ixelles. Vi skal bage pebernødder og andre julesmåkager som vi, juniorerne, og de hårdt arbejdende forældre kan nyde bagefter. Der bliver også tid til at øve nogle julesange og høre/fortælle en julehistorie under bagningen. Til sidst spiller vi pakkeleg. Alle skal derfor medbringe en lille ting (til maks. 5 Euro). Det må gerne være noget hjemmelavet. Alle skal også medbringe drikkedunk og madpakke. Svar på nedenstående doodle om dit barn kan komme senest torsdag 5/12 (af hensyn til indkøb) og giv os gerne besked på forhånd, hvis der skulle være nogle allergier at tage hensyn til.

 

Juniorspejdere: Juniorerne skal på byløb søndag 8/12, hvor vi mødes kl 09.45 ved springvandet i park 50naire, tæt på Merode, GPS koordinater: 50.8399268, 4.3956105. Vi har valgt at mødes et kvarter tidligere end normalt saa forældre med både juniorer og minier efterfølgende kan nå at aflevere deres minier kl 10 i kirken og hjælpe med at samle blade. Juniorspejdere skal huske metrokort, kompas og madpakke (og ingen kniv denne gang, da vi er i byen). Vi afslutter med julehygge i den danske kirke sammen med minierne. 

 

Trops- og klan spejdere: Troppen og klanen skal noget helt andet på et helt andet tidspunkt. Vi mødes fredag den 6/12 kl 19.00 ved Rue Corrège 19a. Det er tæt på Rond Point Schuman og Rue Franklin. Vi skal på byløb med de tjekkiske og slovakiske spejdere BRUSK, som har inviteret os med på deres årlige aftentur rundt i Bruxelles. Det bliver en tur med mange udfordringer, som dukker op undervejs. Troppen og Klanen skal have lidt mad med og vand i en drikkedunk. Der er afhentning igen ca kl 23.00 ved Rue Corrège. 

 

Alle spejdere skal som altid komme i uniform og med tørklæde og i øvrigt være klædt på til vejret.

 

Tilmelding helst straks og gerne ONSDAG men senest TORSDAG kl 16:00 på denne doodle som er til alle fire grupper.

https://doodle.com/poll/r274ay9i3kivs5yu

 

Juletjikkerlikker fra spejderlederne,

Sara, Thomas, Mette, Trine

Indkaldelse til at rive blade i Kirkens have

Kære forældre og spejderledere,

Forældre og spejderledere mødes søndag den 8. december i Den Danske Kirke for at rive og samle bladene fra træerne i haven. Det er en af de måder, spejderne siger tak for lån af Kirkens lokaler og have.

Der bliver to hold, et hold fra kl. 10-12.00 og et andet hold fra 12-14.00. Skriv dig ind på denne Doodle: https://doodle.com/poll/rii2zgptfi2vd29k

Kan din ryg ikke holde til arbejdet, kan du i stedet bidrage med en kage, varme boller og kaffe.

Har du en løvrive og/eller en blæser må du gerne tage den med, og eventuelt et par arbejdshandsker. Bladene kommer vi ned i plastikposer.

Den søndag er spejdernes juleafslutning i Kirken også på programmet. Der kommer en særskilt mail med information og tilmelding ud omkring den aktivitet på et senere tidspunkt.

Med venlig hilsen
Spejderlederne

Spejder kontingent

Kære alle,
 
Nu er det tid til betaling af spejderkontingent.
 
Prisen er 130€ per år for første barn og 120€ for de følgende.
 
Betaling skal ske til konto BE70 3631 7113 5625 med tydelig angivelse af navn(e) på spejder.
 
Udover betaling skal der sendes en mail til medlemsansvarlig Anette Bjørnson anette­_2101@hotmail.com med angivelse af navn og fødselsdag på den tilmeldte spejder, samt hvilken gruppe den pågældende spejder tilmeldes.
 
Kontakt eventuelt kasserer Marie-Louise Nissen på 0471 81 90 32 maloni1901@hotmail.com

Med venlig hilsen
De Danske Spejdere i Bruxelles

Spejdernes deltagelse på julemarkedet

Kære spejdere,

Også dette år bakker spejderne op omkring julemarkedet, som finder sted i den kommende weekend lørdag kl. 10 - 16.00 samt søndag kl. 10 - 18.00 i Den Danske Kirke. Ja, i år foregår julemarkedet over to dage!

Spejderne sætter det store cirkustelt op i Kirkens have og laver et lejrbål, som vi bager snobrød på. Vi tilbyder også at hjælpe med at bære indkøbsposerne, når de besøgende skal finde tilbage til bilerne, som er parkeret rundt omkring i kvarteret.

Vi skal sikre os, at der er spejdere tilstede under hele julemarkedet. Derfor skal I skrive jer ind på denne Doodle: https://doodle.com/poll/cdpf5yxs5pewa3r5

Husk jeres spejderuniform samt dolk, så I kan snitte en god snobrødspind.


Vi ses på julemarkedet i den kommende weekend.

Med venlig hilsen
Spejderlederne


Spejderlejr 16-17 november

Kære spejdere og spejderforældre 

Vi er kommet til årets sidste spejderlejr, som finder sted fra lørdag den 16. november kl. 12.00 til søndag den 17. november kl. 12.00 i Bastogne. Adressen er Rue de Marche 146, 6600 Bastogne

Der er tilmelding senest torsdag den 14. november 2019 på denne doodle: https://doodle.com/poll/hza35xw63cg2ztff
Det koster 35 € at deltage, som bedes medbragt i kontanter i en kuvert med navn på.

Det bliver en usædvanlig spejderlejr med et jagttema, hvis ellers jægerne har heldet med sig skal vi skinde og partere et rådyr og et vildsvin om lørdagen. Om aftenen skal vi have et festmåltid af vildtkød. Søndag formiddag kommer der en gruppe falkonerer, som demonstrerer falkejagt for os. Det bliver et stramt program, så det er vigtigt, at alle kommer til tiden. Bemærk, at Bastogne ligger ca. 145 km fra Bruxelles. 

Alle skal medbringe:
- Fuld uniform inkl. tørklæde, dolk og sangbog
- Sovepose
- Lagen
- Evt. lille hovedpude
- Lommelygte
- Rigtigt tøj til vejret (kig på vejrudsigten, vi kommer til at være ude det meste af tiden)
- Gode sko/støvler
- Tandbørste og tandpasta
- Sæbe og et lille håndklæde

Juniorerne skal derudover medbringe:
- Et stykke pap i A4 størrelse
- Et 4,5 volts batteri
- En lommelygtepære

Alle skal derudover medbringe frokost til lørdag. Da vi ikke serverer frokost om søndagen, vil vi som altid være taknemmelige, hvis der er en venlig spejderforældre eller flere, som vil bage en kage til spejderne, som kan spise søndag formiddag

Tjikkerlikker

Spejderlederne Mette, Jesper, Torben og Christian

SEPJDERLEJR i kommende weekend 5-6/10 for ALLE

Kære spejdere og spejderforældre

 

Det er blevet tid til efterårets første spejderlejr for minier og juniorer, mens det for trop og klan allerede er anden gang!. Den finder sted i førstkommende weekend fra lørdag den 5. oktober kl. 12.00 til søndag den 6. oktober kl. 12.00 ved Ossenberg, Witteweg 30, Bekkevoort.

 

Der er tilmelding senest torsdag 3. oktober på denne doodle: https://doodle.com/poll/wk6zzii75h5df3xm 

Det koster 30 € at deltage. 

 

Det bliver en helt klassisk spejderlejr, hvor vi er ude hele tiden. Alle skal sove i telt. Vi skal lave mad over bål, og så bliver der selvfølgelig lejrbål og sang. Minierne skal desuden have gang i smaa lege og afproeve pusteroer. Trop og Klan skal forberede sig til at tage dramamærket, så de skal lave stå for underholdningen til lejrbålet. Kom med gode ideer, rekvisitter og evt. udklædning, og tal gerne sammen om det i løbet af ugen, vi forventer at det bliver uforglemmeligt. J

 

Alle skal medbringe: 

- Fuld uniform incl tørklæde, kompas, dolk, knobsreb, blyant og lommebog, sangbog

- sovepose

- liggeunderlag 

- evt. lille hovedpude

- lommelygte

- rigtigt tøj til vejret (kig på vejrudsigten)

- gode sko/støvler til skov og lejrliv

- tandbørste, tandpasta

- sæbe og et lille håndklæde

- spisegrej (skål eller tallerken, drikkekop i hård plast eller metal, bestik, viskestykke)

 

Alle skal også have en madpakke med til frokosten lørdag og masser af vand i en drikkedunk, der kan fyldes op igen. 

 

Da vi ikke serverer frokost om søndagen, vil vi som altid være dybt taknemmelige, hvis der var en spejderforældre eller tre, som vil bage kage til spejderne, så de kan få lidt at spise søndag formiddag, så de ikke kommer alt for sultne hjem. 

 

Tjikkerlikker,

 

Spejderlederne Mette, Trine, Jesper og Christian

mini- og juniorspejder moede LOERDAG 21/9 kl 10-14

Kære spejdere og spejderforældre,

 

Denne besked er til mini- og juniorspejdere: Vores andet mini- og juniorspejdermøde finder sted lørdag d. 21. september kl 10:00-14:00.

 

Alle spejderne skal medbringe tørklæde, uniform, sangbog, og dolk (hvis de har en), samt madpakke og drikkedunk. Husk at være klædt på til vejret.

 

Mini'erne skal fortsætte deres arbejde i huleboer-patruljerne. Juniorerne skal forberede sig på det værste - nemlig uheld. Det kan være en, der kommer galt afsted med sin kniv/økse/sav, brænder sig på bålet, eller falder slemt. Vi skal finde ud af, hvad man skal og ikke skal gøre. Og hvad kan man gøre, hvis uheldet sker ude i naturen. Vi skal også fortsætte med at planlægge den næste spejderlejr. Husk nu, ikke flere englehop hvad natløb angår ;-)

 

Der er tilmelding senest fredag 20/9 på denne doodle: https://doodle.com/poll/v9w5gzz3rihz9rhe

 

Mødested for alle er på parkeringspladsen ved Park Schavey mellem Holleken og Alsemberg. Brug venligst GPS koordinaterne 50°45'48.5"N 4°20'18.5"E – den kan findes på google maps på https://goo.gl/maps/DrX5zV28YyvxAqdt9. Skriv gerne til Anne Marie Hammer ammhammer@gmail.com hvis I mangler kørelejlighed, så prøver hun at matche jer med nogen, som har bil.

 

Der vil være mulighed for at købe opstartspakke til €25 inden og efter mødet.

 

Tjikkerlikker!

 

Spejderlederne

Spejderlejr for trop og klan

Kære spejdere og spejderforældre,

Denne besked er til troppen og klanen. Vi har nemlig planlagt en lejr for og frem for alt med dem i kommende weekend. Det er en lejr, hvor spejderne hovedsaglig skal klare sig selv og hvor de ledere, der kommer med, holder sig i baggrunden.

Lejren vil finde sted på De Kluis ved Sint-Joris-Weert, Oud-Heverlee. Spejderne tager toget, sover i medbragte telte og hængekøjer, laver mad på trangia og hygger sig på bedste spejdermaner. Det betyder: ingen tolerance af rusmidler. To spejderledere vil være med på sidelinien, men planlægningen, organisationen, og gennemførelsen står spejderne selv for. Det koster 20€ at deltage, til dækning af mad og leje af lejrpladsen.

Vi tager toget på lørdag fra stationen Vivier d'Oie kl 12:25 til place Luxembourg, hvor vi skifter til toget til Ottignies med afgang kl 12:56. I Ottignies skifter vi til toget til Sint-Joris-Weert med afgang kl 13:22 og ankomst kl 13:47. Der er altså tre muligheder for at stå på.  

Spejderne skal sørge for at have købt en returbillet til toget, inden de stiger ombord.

Søndag tager vi toget tilbage samme vej kl 11:11 fra Sint-Joris-Weert og ankommer til Ottignies kl 11:38, derfra afgang mod Place Luxembourg kl 11:45 med ankomst kl 12:04 og afgang til Vivier d'Oie kl 12:24 med ankomst kl. 12:36.

Vi går fra stationen i Sint-Joris-Weert til lejrpladsen. Der vil spejderne slå lejr, dvs sætte hængekøjer og telte op og starte et lejrbål. Der er en gruppe, der har arrangeret aktiviteter og en anden gruppe, der har arrangeret mad. Indkøb til maden vil spejderne foretage i Sint-Joris-Weert.

Spejderne skal medbringe fuld uniform (incl tørklæde, kniv, kompas etc), sovepose og underlag, gerne hovedpude, tøj til vejret, tandbørste, sæbe, etc, tallerken, kop, bestik, viskestykke, drikkedunk og en god madpakke til lørdag. Spejdere, som har en trangia, en hængekøje eller et lille telt bedes medbringe det. Da der ikke er adgang til spejdertelte skal vi have samlet nok teltpladser til dem, der ikke kan sove i hængekøje. Det hele skal være i en rygsæk, som hver spejder selv kan bære fra stationen til lejrpladsen og tilbage. 

Der er tilmelding senest fredag 13/9 på denne doodle: https://doodle.com/poll/2nfd9bv7pxk3vrd2

I bedes angive hvilken togstation i vil bruge til på- og afstigning. Skulle i have eget telt, trangia, hængekøje etc. med, kan i notere det som kommentar til tilmeldingen, og gerne angive antal pladser i teltet.  

Spørgsmål kan stilles til spejderlederne Mette, Jesper P, Leif og Trine eller til formanden Flemming.

Tjikkerlikker,

Spejderlederne

tid til spejder igen

Kære spejdere og spejderforældre,

 

De danske spejdere i Bruxelles er tilbage efter sommeren og starter op for minispejdere, juniorer, trops- og klanspejdere på søndag den 8. september på parkeringspladsen bagved Hippodromen i foret de Soignes. Adressen er Drève du Caporal, 1180 Bruxelles (50°47'38.6"N 4°24'03.7"E)

 

Vi håber at se nye og gense kendte spejdere og spejderledere til mødet, der starter kl 10 og slutter kl 14. Vi beder om tilmelding til opstartsmødet helst inden torsdag den 5. september på denne doodle: https://doodle.com/poll/98e5nxtp3d8b8a5f.

 

Alle spejdere skal møde op i uniform og tørklæde, og huske at have en god madpakke med og en fyldt drikkedunk og selvfølgelig sangbog, knobsreb, lille notesbog, blyant, dolk, og gerne kompas. For nye spejdere har vi sammensat en opstartspakke som kan købes på søndag for 25€.

 

Vores program vil starte med fælles velkomst kl 10. Der vil blive optagelse af de nye og oprykning af "gamle" spejdere til den passende gruppe. Derefter vil vi lave forskellige spejderaktiviteter i grupperne. Vi afslutter med fællessang, så alle kan blive hentet kl 14.

 

Vi har fire grupper, som hver især dækker tre skoleår med udgangspunkt i Europaskolernes system med 1.-5. primær efterfulgt af 1.-7. sekundær. For spejdere, der er fyldt 6 år og som ikke går på Europaskolen, finder lederne den rigtige placering.

·         mini: 1.  3. primær;

·         junior: 4. primær – 1. sekundær;

·         trop: 2. – 4. sekundær;

·         klan: 5. – 7. sekundær.

 

Spørgsmål om opstarten kan stilles til spejderlederne Jesper F, Rikke, Trine, Mette, Christian og Flemming.

 

Tjikkerlikker,

Spejderlederne

 

 

Sommerbivuak 15-16/6

Kære spejdere og spejderforældre,

Så er det tid til den sidste spejderlejr inden sommerferien. Den finder sted i kommende weekend fra lørdag 15/6 kl 12 til søndag 16/6 kl 12 ved De Kluis, Sint Joris Weert. (Kode til google Maps: QMX8+M7 Oud-Heverlee)

Der er tilmelding senest torsdag 13/6 på denne doodle: https://doodle.com/poll/snr93adzz5256ifi
Det koster 45 € at deltage. 

Det bliver en helt klassisk spejderlejr, hvor vi er ude hele tiden. Alle skal sove i bivuak, som vi selv bygger. Vi skal lave mad over bål og i øvrigt øve os på knob og besnøringer. Der bliver lejrbål og sang og masser af ture igennem skoven. 

Alle skal derfor medbringe: 
- Fuld uniform incl tørklæde, kompas, dolk, knobsreb, blyant og lommebog, sangbog
- sovepose
- liggeunderlag 
- lille hovedpude
- lommelygte
- rigtigt tøj til vejret (kig på vejrudsigten)
- gode sko til skov og lejrliv
- tandbørste, tandpasta
- sæbe og et lille håndklæde
- spisegrej (skål eller tallerken og drikkekop i hård plast eller metal, bestik, viskestykke)

Alle skal også have en madpakke med til frokosten lørdag og masser af vand i en drikkedunk, der kan fyldes op igen. 

Tjikkerlikker,

Spejderlederne Thomas, Leif, Flemming

SOMMERLEJREN 2019

Kære spejdere og spejder forældre,

Som i ved, finder Sommerlejren 2019 for klan, trop, junior og 3. års minispejdere sted i Danmark.

Vi har, som i de tidligere år, forberedt en brochure med vigtige informationer. Den kan findes her: https://drive.google.com/file/d/1SBs3RwVHzPdmlwHlQ3huBJIHI-KDC0Co/view?usp=sharing

Der er to ting, som vi gerne vil have jer til at kigge på allerede nu:

  1. Betaling! Prisen for sommerlejren er 350€. Hele beløbet skal være overført senest 16. juni på konto nr BE04 3630 9133 4331

  2. TING, VI BØR VIDE/KONTAKTADRESSER! Sidste side i brochuren er et ark, som vi beder jer om at fylde ud og give til os, helst inden 16. juni

Tjikkerlikker,

Spejderlederne Anne Marie, Christian, Jesper, Jesper, Kai, Leif, Marie, Marie-Louise, Mette, Serge, Sonny og Torben

2019 Camboree, 18-19/5 ved De Kluis

Kære juniorspejdere, tropsspejdere og klanspejdere,

Den tredje Camporee finder sted i weekenden d. 18. - 19. maj.

Både den første Camporee, der fandt sted i 2017, og sidste års Camporee var en succes og det bliver den også i år. Samværet med de andre deltagende expat spejdernationer har været positivt og lærerigt for alle. Selv for de yngste spejdere har sammenspillet med spejdere fra andre nationer med et andet modersmål været positivt og derfor er minimum deltageralderen fra i år sænket til omkring de 9 år. Det betyder, at alle juniorspejdere kan deltage i Camporee'n, ikke kun Bjørnebanden.

De andre deltagende spejdere er fra Storbritannien, USA, Italien, Spanien, Polen, Slovakiet, Tjekkiet, Finland og Sverige. I år får vi også et talstærkt besøg af de danske grønne spejdere fra Luxembourg.

Camporee'n afholdes igen på spejdercentret De Kluis 1, 3051 St.-Joris-Weert (Syd for Leuven), fra lørdag den 18. maj kl. 10:00 til søndag den 19. maj kl. 14:00. Bemærk den tidligere start og senere afslutning end på almindelige weekendture. Da nogle af lederne overnatter fra fredag for at forberede lejren, kan Klanen deltage fra fredag aften.

Deltagerpris: 45€

Tilmelding på doodlen senest mandag d. 13. maj https://doodle.com/poll/sy56qgewqh6ai5h3

Vi sover i telt og alle skal huske:

  • Uniform og tørklæde, sangbog

  • Sovepose, liggeunderlag

  • Påklædning efter vejret; varm trøje og jakke, gode støvler

  • Tandbørste, håndklæde m.m.

  • Tallerken, bestik og krus

  • Dolk, kompas

  • Madpakke og drikke til frokosten om lørdagen

Pak gerne jeres grej i en rygsæk.

Vi glæder os at se jer til Camporee 2019 Scouting Together

Med venlig hilsen,

Spejderlederne

Anne Marie, Christian, Flemming, Iver

Sidste info inden spejderteltlejren i weekenden 30-31/3

Kære spejdere og spejderforældre,

Vores tur til De Kluis er lige om lidt og vi glæder os. Der er dog lige tre ting:

Husk cykelhjelmen til dem, der cykler! Gerne også en gul vest eller lignende. 

Madpakken til i morgen skal være i en madkasse, så den kan bruges igen på søndag til de madpakker vi laver inden hjemturen. Der vil ikke være andre muligheder for at pakke maden ind. En drikkedunk, der kan fyldes op igen, er også nødvendig. 

Vi går over til sommertid midt under lejren. Afhentningstidspunkterne forbliver de samme (for minier kl 12 ved De Kluis, for cykelspejdere ca kl 11 ved Groenendaal station og ca kl 12 ved kirken).

Tjikkerlikker fra spejderlederne,

Tarja, Torben, Thomas, Jesper F., Serge, Leif, Mette og Trine


Fwd: spejderteltlejr i weekenden 30-31/3

Kære spejdere og spejderforældre,

Årets første teltspejderlejr finder som annonceret sted i førstkommende weekend ved De Kluis i 3051 Sint-Joris-Weert. Det koster 45 € at være med. 

Tilmeldingsfristen var søndag 24/3 men er forlænget med en dag til mandag 25/3 kl 16.00. 

Tilmelding er vigtig, da vi køber både aftensmad og morgenmad på De Kluis og skal meddele på forhånd, hvor mange vi er. Tilmelding her: https://doodle.com/poll/98b7ktvy9pkzg2hd

Tjikkerlikker fra spejderlederne,

Tarja, Torben, Thomas, Jesper F., Serge, Leif, Mette og Trine


spejderteltlejr i weekenden 30-31/3

Kære spejdere og spejderforældre,

Årets første teltspejderlejr finder sted lørdag 30/3 – søndag 31/3 ved De Kluis i 3051 Sint-Joris-Weert; den koster 45 €, tilmelding senest søndag 24/3 her: https://doodle.com/poll/98b7ktvy9pkzg2hd

På lejren skal minierne lære at slå telte op og pille dem ned igen. De skal også starte på at tage knivmærke og bålmærke. For junior, trop og klan bliver teltlejren kombineret med årets cykelspejd. For alle bliver der lejrbål med sang og observationstur i nattemørket.

På grund af de forskellige aktiviteter er der tre forskellige mødesteder:

  • Minierne mødes direkte på lejren lørdag kl 12.00 og forældrene skal altsåre dem i bil til De Kluis og hente dem der igen søndag kl 12.00.

  • Alle andre spejdere (og eventuelle tanter) cykler til De Kluis lørdag og hjem igen søndag. Her er der to muligheder:

    • den lange tur på over 30 km hver vej starter lørdag kl 12.00 ved den Danske Kirke, rue Washington 27, med forventet tilbagekomst søndag kl 12.00;

    • den noget kortere tur på ca 20 km hver vej starter lørdag kl 13.00 ved Groenendaal station med forventet tilbagekomst søndag kl 11.00.

Alle skal have en varm sovepose og et ordenligt liggeunderlag med, da vi skal sove i telt. Hovedpude og bamse kan også være rart. Husk også tandbørste og sæbe og et lille håndklæde. Alle skal naturligvis have uniform og tørklæde på, og dolk, sangbog og en lille notesbog med. Regntøj kan blive nødvendigt, det vil være en god ide at kigge på vejrudsigten på forhånd.

Alle (også minierne) skal have en god stor madpakke og drikkedunk med til om lørdagen. Skulle nogen have kage med til os alle, bliver vi ekstraglade.

For dem, der cykler, organiserer vi transport af grej fra mødestedet til lejren om lørdagen og tilbage igen om søndagen. De skal dog have madpakken og drikkedunken med på cyklen. Husk også lappegrej og en luftpumpe, der passer til cyklens ventiler.

Tjikkerlikker fra spejderlederne,

Tarja, Torben, Thomas, Jesper F., Serge, Leif, Mette og Trine


Vandretur søndag 17 marts kl 10

HUSK vores vandretur med start og slut ved stationen Groenendaal (til google Maps: QC8X+HG Hoeilaart). 

Turen er for spejdere og deres familier og vi er ude på 10 eller 20 km igennem skoven. Vi starter kl 10.00 og regner med, at alle er tilbage senest kl 15.00. Husk at have en madpakke og drikkedunk med, gode vandresko og regntøj vil også være nyttigt. Spejdere kommer naturligvis i uniform og har en sangbog i lommen. 


Tjikkerlikker
Spejderlederne

Spejdervandring denne weekend

Kære spejdere og spejderforældre,


Vi har planlagt vandringer til spejderne på søndag. Minier skal ud på en 10-km tur, resten skal ud på en 20-km tur. Vi belønner gennemførelse med vandremærker, der viser distancen. Tilmelding på denne doodle, så vi ved, hvem der kommer: https://doodle.com/poll/hncbgshs79ertuxn

Vi starter alle sammen kl 10.00 ved Groenendaal togstation. Der vil blive uddelt Vinterbivuakmærker fra vores vinterlejr, før vi starter og vandremærker bagefter. Vi regner med at være tilbage ved stationen senest kl 14.00. 

Alle spejdere skal naturligvis komme i uniform med tørklæde og huske sangbog. Desuden er det vigtigt, at alle har vejrrigtigt tøj på (husk regntøj) og gode solide vandresko. Vejrudsigten siger lige nu 5-10 grader og nogen regn. 

Alle skal også huske en stor dejlig frokostmadpakke og en drikkedunk med vand. 

Tjikkerlikker fra Vandregruppen

Thomas, Christian, Anne Marie, Leif, Trine og Mette

Vigtig info om weekendens lejr

Kære spejdere og spejderforældre,


Denne meddelelse er til alle jer, der skal med på vinterlejr i weekenden. Den komplementerer den første besked med pakkelisten. Vi vil gerne sikre, at alle 50 tilmeldte får en supergod oplevelse. 

Derfor skal alle spejdere, også minispejderne, huske et liggeunderlag og en pude og en sovepose. Minierne sover indenfor, de andre sover udenfor, men alle får brug for et underlag. 

Desuden er det vigtigt, at alle har varmt tøj med (skitøj er super) og regntøj. Vejrudsigten ligger på 5-10 grader og nogen regn og vi skal være ude. 

Alle skal også huske en stor dejlig frokostmadpakke til lørdag. Og skulle forældre komme med kage til os bliver vi extraglade. 

Husk også, at der er generalforsamling på søndag fra kl 10:30!

Tjikkerlikker fra Vinterlejrgruppen

Thomas, Tarja, Christian, Anne Marie, Leif, Trine og Mette

Sidste udkald SOMMERLEJREN 2019

Kære spejdere og spejderforældre,

Det er nu sidste udkald til sommerlejren. Vi har 56 tilmeldinger og det er fantastisk. Vi har faktisk også plads til lidt flere spejdere, hvis nogen er interesserede. I bedes skrive jer ind på vores doodle:  https://doodle.com/poll/perkpasbfdqxyxr7

Det ville være godt, hvis vi også havde den første betaling på 100 Euro for alle spejderne. Desværre har vi kun modtaget betaling fra under 30 af dem der er forhåndstilmeldte. Vi skal betale forskud på lejrpladsen i næste ugen så i bedes checke og lave en hurtig overførsel på 100 Euro til konto BE04 3630 9133 4331 pr tilmeldte spejder.

Vi er heldige i år at have så mange ledere, der kommer med på turen, at vi strengt taget ikke har brug for tanter. Dog har vi brug for en eller flere hjælpere til at køre en varevogn med udstyr fra Bruxelles til Thurø fredag den 2. august og tilbage igen lørdag den 10. august. (Der er ikke brug for stort kørekort, et almindeligt kørekort er tilstrækkeligt.) Hvem kan hjælpe os? Kontakt Anne Marie, Christian, Jesper, Leif, eller Mette for mere information og/eller tilsagn!

Tjikkerlikker fra Sommerlejrgruppen

 

Anne Marie Hammer, ammhammer@gmail.com, +32 473 181 231

Christian Sanning, christian@dalgaardsanning.dk, +45 40 53 45 83

Leif-Hein Jørgensen, Leif-Hein.Jorgensen@ec.europa.eu, +32 477 412 854 eller +32 460 755 860

Jesper Steen Pedersen, jsp_dk@yahoo.com, +32 474 934 471

Mette Koefoed Quinn, mette.quinn@ec.europa.eu, +32 460 791 241

besked kun til TROPSSPEJDERE

Kære tropsspejdere,

Vi holder et specielt tropsspejdermøde søndag den 3. februar, fra 10.30 -13.00. 

Vi mødes paa Avenue Kersbeek 78, i 1190 Bruxelles (Forest). Vi skal kigge på jeres udstyr til at være ude i vinterkulden i et døgn, bestemme trangiamad og få styr på de nødvendige knob og besnøringer til at bygge en bivuak. Endelig skal vi sammen finde på aktiviteter til resten af året. 

Så kom med det, i har tænkt jer at tage med på vores lejr den 9.-10. februar (sovepose, liggeunderlag, inderpose, uldsokker etc) og jeres bedste ideer til fremtidige aktiviteter.

Tilmelding på doodlen senest fredag, 1. februar  https://doodle.com/poll/zmyaawe9u74zi75u

Tjikkerlikker fra spejderlederne
Flemming, Jesper, Leif, Trine

Vinterspejdertur 9-10/2

Kære spejdere og spejderforældre 

På årets første weekendtur den 9.-10. februar skal spejderne som noget nyt sove udenfor om vinteren. Alle juniorer, tropsspejdere og klan, samt de mini'er, som måtte have lyst skal sove i bivuak. (Mini'er som ikke har lyst til at sove ude kan overnatte indendørs.) Gennemførelse vil udløse mærket VINTERBIVY! 

Det er derfor vigtigt, at der til denne tur medbringes en varm sovepose og helst et tykt selvoppusteligt liggeunderlag. Vi kan i øvrigt anbefale alle at læse gode råd om at sove ude her. Hvis I har et selvoppusteligt liggeunderlag, så husk at lade det ligge oppustet hjemme i mindst en uge op til turen, og først pakke det sammen, som noget af det sidste inden afgang til spejderturen, da det forøger isoleringsevnen, når liggeunderlaget skal bruges.

Vi skal være ude hele tiden uanset vejret, så det er derudover vigtigt, at spejderne medbringer varm påklædning og varmt fodtøj og evt. regntøj, hvis vejrudsigten giver anledning til det. 

Pak helst tingene i en rygsæk eller i en blød taske.

Turen går til De Brink, Bosbergen 1, 2200 Herenstals. I kan læse mere her. Som altid starter weekendturen kl. 12.00 om lørdagen og slutter igen kl. 12.00 om søndagen. 

Prisen er EUR 45, og er inklusiv aftensmad lørdag og morgenmad søndag. Spejderne bedes medbringe en madpakke til frokosten lørdag. Ved ankomst til lejren skal pengene gives til en spejderleder i lige penge, gerne i en kuvert med spejderens navn og beløb skrevet på.

Da spejdercentret har brug for at kende det endelige deltagerantal, er der tilmeldingsfrist 28. januar 2019 kl. 20.00. Tilmelding er bindende, da vi skal betale for det antal vi angiver! Tilmelding sker via Doodlen: https://doodle.com/poll/pzep8tf9uuquv3vi

Vi opfordrer forældrene til at medbringe frugter eller kage til spejderne. Vi deler blandt alle. Skriv gerne en kommentar i Doodlen.

Den årlige generalforsamling i DDS-Bruxelles afholdes på De Brink om søndagen kl 10:30. Vi opfordrer alle forældre til at deltage i en god diskussion om visioner og programmet for resten af året. Kør hjemmefra lidt tidligere, når du alligevel skal hente din spejder! Du finder dagsordenen ved at følge dette link. Forslag til behandling kan sendes til vores formand på denne adresse: kim@vetting.dk.

Pakkeliste:
Varm sovepose
Liggeunderlag - gerne selvoppusteligt
Skiftetøj
Varmt undertøj
Evt. regntøj
Varmt overtøj
Gode støvler
Uniform
Tørklæde
Sangbog
Skiftetøj
Tandbørste
Tandpasta
Håndklæde
Tallerken
Bestik
Krus
Viskestykke
Madpakke til frokosten lørdag
Drikkedunk
Evt. chaufferettes (kan fås i Decathlon se link)
Evt. sovebamse

Med venlig hilsen,

Spejderlederne (Torben, Christian, Trine, Mette og Kim)

Husk dit bidrag til Den Danske Kirke i Bruxelles

Kære spejdere og forældre,

Jeg sender denne opfordring til jer alle, da Den Danske Kirke i Bruxelles er en vigtig base for os spejdere, som vi bruger meget flittigt. Ikke kun til vore samlinger men også til opbevaring, møder med de andre spejderorganisationer i Belgien, ledermøder og kurser m.m. Vi møder altid stor villighed fra kirkens personale til at få arrangementer på plads, så vi vil meget gerne gøre vores til at kirken fortsat kan yde os husly og hjerterum.

Hvis du ikke allerede er medlem af kirken, så bliv det!

Det koster ikke mere end 20€ om måneder og kan evt også gøres ved at overføre din evt kirkeskat fra Danmark til Vor Frue Kirke her i Bruxelles. Man kan også overføre de 240€ på én gang til konto BE14 7360 0188 3783

Se mere på http://www.dankirke.be/om-kirken/bliv-medlem/

Vær med til at sikre gode rammer for spejderarbejdet, også i de kommende år.

Mvh

Kim Vetting

Formand

 

2019’s første spejder møde søndag 13/1 KL 10-14

Kære spejdere og spejder forældre,

Godt Nytår! Vi satser på, at det bringer mange gode spejderudfordringer :-) 

Det første spejdermøde i 2019 finder sted på søndag, den 13/1, kl 10-14. 

Mødested: kiosque du Bois de la Cambre, (gps koordinater 50.8065829, 4.3778653)

Det bliver en helt speciel dag, for Klanen har forberedt et stjerneløb for de andre spejdere.  Der bliver masser af spændende opgaver, så vi får brug for mange spejdere med vidt forskellige evner, færdigheder og viden. 

Spejderne skal derudover medbringe madpakke og drikkedunk, bære uniform og tørklæde og være klædt efter vejret. Husk sangbogen! Knobsreb, dolk, og kompas skal også med. 

Tilmelding senest fredag via denne doodle: https://doodle.com/poll/xfwe8dyp5f37ds3d 

Tjikkerlikker,

Spejderlederne Jesper F., Anne Marie, Leif, Mette