Kontakt os

Aktivitetsplan for spejderåret

Organisation

Generalforsamling og regnskab

Vinterspejdertur 9-10/2

Kære spejdere og spejderforældre 

På årets første weekendtur den 9.-10. februar skal spejderne som noget nyt sove udenfor om vinteren. Alle juniorer, tropsspejdere og klan, samt de mini'er, som måtte have lyst skal sove i bivuak. (Mini'er som ikke har lyst til at sove ude kan overnatte indendørs.) Gennemførelse vil udløse mærket VINTERBIVY! 

Det er derfor vigtigt, at der til denne tur medbringes en varm sovepose og helst et tykt selvoppusteligt liggeunderlag. Vi kan i øvrigt anbefale alle at læse gode råd om at sove ude her. Hvis I har et selvoppusteligt liggeunderlag, så husk at lade det ligge oppustet hjemme i mindst en uge op til turen, og først pakke det sammen, som noget af det sidste inden afgang til spejderturen, da det forøger isoleringsevnen, når liggeunderlaget skal bruges.

Vi skal være ude hele tiden uanset vejret, så det er derudover vigtigt, at spejderne medbringer varm påklædning og varmt fodtøj og evt. regntøj, hvis vejrudsigten giver anledning til det. 

Pak helst tingene i en rygsæk eller i en blød taske.

Turen går til De Brink, Bosbergen 1, 2200 Herenstals. I kan læse mere her. Som altid starter weekendturen kl. 12.00 om lørdagen og slutter igen kl. 12.00 om søndagen. 

Prisen er EUR 45, og er inklusiv aftensmad lørdag og morgenmad søndag. Spejderne bedes medbringe en madpakke til frokosten lørdag. Ved ankomst til lejren skal pengene gives til en spejderleder i lige penge, gerne i en kuvert med spejderens navn og beløb skrevet på.

Da spejdercentret har brug for at kende det endelige deltagerantal, er der tilmeldingsfrist 28. januar 2019 kl. 20.00. Tilmelding er bindende, da vi skal betale for det antal vi angiver! Tilmelding sker via Doodlen: https://doodle.com/poll/pzep8tf9uuquv3vi

Vi opfordrer forældrene til at medbringe frugter eller kage til spejderne. Vi deler blandt alle. Skriv gerne en kommentar i Doodlen.

Den årlige generalforsamling i DDS-Bruxelles afholdes på De Brink om søndagen kl 10:30. Vi opfordrer alle forældre til at deltage i en god diskussion om visioner og programmet for resten af året. Kør hjemmefra lidt tidligere, når du alligevel skal hente din spejder! Du finder dagsordenen ved at følge dette link. Forslag til behandling kan sendes til vores formand på denne adresse: kim@vetting.dk.

Pakkeliste:
Varm sovepose
Liggeunderlag - gerne selvoppusteligt
Skiftetøj
Varmt undertøj
Evt. regntøj
Varmt overtøj
Gode støvler
Uniform
Tørklæde
Sangbog
Skiftetøj
Tandbørste
Tandpasta
Håndklæde
Tallerken
Bestik
Krus
Viskestykke
Madpakke til frokosten lørdag
Drikkedunk
Evt. chaufferettes (kan fås i Decathlon se link)
Evt. sovebamse

Med venlig hilsen,

Spejderlederne (Torben, Christian, Trine, Mette og Kim)