Kontakt os

Aktivitetsplan for spejderåret

Organisation

Generalforsamling og regnskab

Kage og certifikatsalg på EEB1 - mandag den 21. december

Kære Spejdere og Spejderforældre

Der bliver en sidste fundraisningaktivitet inden jul, denne gang salg af kager og spejdercertifikater på Europaskolen (EEB1) på mandag den 21. december.

Mangler du en julegaveidé, har du mulighed for at købe spejdercertifikater for 20 EUR stykket eller 3 for 50 EUR.

Har du mulighed for at bage kage, der egner sig til salg stykvis, modtages det med glæde.

En stor tak til spejderlederne Regin Pindstrup og Sonny Sowaerta, der er tovholder på dette initativ!

Husk at give børnene penge med.

Rigtig god 4. søndag i advent!

De bedste hilsner

Spejderlederne

Valgaften og spejdercertifikater - status og en glædelig jul!

Kære spejdere og forældre,
 
Spejdernes mad- og kagebod ved valgarrangementet i kirken torsdag den 3. december var en kæmpe succes. Folk nød deres tapasanretninger, guffede hotdogs og forsynede sig fra udvalget af de mange lækre, hjemmebagte kager. Alle kagerne blev solgt og mange valgte at købe kager med hjem til familien eller kollegerne. Der blev også solgt spejdercertifikater.
 
Aftenen indbragte et overskud på € 501,94 til spejdernes sommerlejr i Kandersteg næste sommer.
 
Det er et rigtigt flot resultat, som vi kun kan være meget tilfredse med. Så stor, stor tak  for indsatsen til kage- og konfektbagerne og de spejdere, der hjalp med flotte skilte og salg i løbet af aftenen – Johanna, Elizabeth, Sofia, Sebastian, Rafael,Gabriel, Nikolaj og Filippa. Det er super godt gået!
 
Også stor, stor tak til Landbrug & Fødevarer i Bruxelles for at have sponsoreret ost, spegepølse mm. samt grillpølser med brød og hvad der ellers behøves til hotdogs. Sponsoratet og de hjemmebagte kager betød, at vi næsten ikke havde udgifter til madboden, så næsten alt hvad der kom i kassen var rent overskud.
 
Endelig skal der også lyde en stor tak til Mogens, Christiane og Mathias fra kirken for praktisk assistance og for at redde os på målstregen, da vi opdagede, at vi havde glemt syltetøjet til æbleskiverne. Det er en stor fornøjelse at lave arrangementer i kirken og møde så stor imødekommenhed.
 
Det er dejligt, at så mange støtter op om spejdernes aktiviteter.  Og igen: stort tjikker likker til de seje spejdere (og forældre), der sørgede for, at madboden kom op at stå! Ikke mindst Rikke Uldall fortjener en særlig tak for at være tovholder og primus motor for madboden!

Der blev også solgt spejdercertifikater ifm. gudstjenesten og Luciaoptoget i kirken i søndags og sammen med salget ved julemarkedet i november, er der sammenlagt indsamlet knapt 1000 EUR.

Tak for alle bidrag, både arbejdsindsatser og økonomiske!

I ønskes alle en rigtig glædelig jul og godt nytår!
 
 
De bedste hilsner,
Spejderlederne

Aflysning af spejdermødet søndag den 13. december og nyt møde 30. januar

Kære spejdere og spejderforældre

Spejderlederne ser sig desværre nødt til at aflyse mødet, der var planlagt til søndag den 13. december, men tilføjer i stedet et nyt møde i kalenderen lørdag den 30. januar 11-15. Det oplyses senere, hvor det nye møde foregår. I løbet af kort tid vil en opdateret kalender være tilgængelig på vores blog.

Der kommer en seperat meddelelse om arrangementet i torsdags og en særlig tak til dem, der bidrog :-)

I ønskes alle en god jul og et godt nytår!

Tjikker-likker, tjikker-likker,

Spejderlederne

Fundraising til sommerlejr ved valgaften i kirken 3. december - brug for frivillige

Kære spejdere og spejderforældre


Som I sikkert ved afholdes der valgaften i kirken torsdag den 3. december i forbindelse med folkeafstemningen om retsforbeholdet.

 

De danske spejdere i Bruxelles har været i kontakt med Landbrug og Fødevarer, som vil sponsorere en del mad, der er til overs fra julemarkedet. Derfra har vi ost + pølse til tapasanretninger samt pølser til hotdogs. Lederne er igang med at tjekke hvad der er tilbage af pølsebrød, ketchup, remulade, sennep og ristede løg, så der kan laves hotdogs. Der skal også købes ind til glögg og æbleskiver.


Med sponsoratet på plads og relativt få udestående indkøb, er der en enestående mulighed for at tjene penge ind til spejdernes sommerlejr i Schweiz. Der forventes 80-100 deltagere i arrangementet.


For at kunne løfte dette arrangement har lederne brug for storspejderes, tropsspejderes og forældres hjælp. Vi har brug for frivilllige til at bage madbrød, flutes, hjemmebagt knækbrød e.l. til tapasanretninger + også meget gerne kager til salg. Derudover skal vi bruge frivillige til at hjælpe med anretning af tapastallerkener, varme pølser og brød samt salg. Der skal også ryddes op bagefter.

 

Arrangementet begynder kl. 18.30. Frivillige må gerne være der kl. 17.30.


Har du tid og lyst til at give en hjælpende hånd, så tilmeld dig på denne doodle http://doodle.com/poll/vktw2632h86xbheq

muligt og senest mandag den 30. november klokken 12.


En stor tak på forhånd til alle, der vil hjælpe med at udnytte denne mulighed for en festlig og udbytterig aften, og et tjikker-likker fra


Spejderlederne

 


Indkaldelse til lørdagens spejdermøde på julemarkedet

Kære spejdere, forældre og spejderledere

På lørdag den 21. november afholdes julemarkedet igen på den Skandinaviske Skole i Waterloo. Også denne gang deltager spejderne med sjove aktiviteter. Der bliver selvfølgelig tid til at besøge, smage og prøve de mange andre tilbud og aktiviteter på julemarkedet.

Teamet for spejderne er vikingetiden. Du kan lave et sværd, et smykke, et mini-fuglebur samt bage et hvedebrød over åben ild.

Som supplement til dit spejdertørklæde og uniformen, kunne du tage en vikingehjelm et fuldskæg eller en vikinge-kjole på, sådan at vi ligner rigtige vikinger. Du skal også huske din spejderkniv!

Mini- og juniorspejdere
Som mini- og juniorspejder skal man tilmelde sig et tidsrum på to timer, og der er plads til 25 spejdere tre gange i løbet af dagen. Du melder dig til på Doodlen her: http://doodle.com/poll/hi8qynmt4sfb9abu

Mini- og juniorspejderne skal medbringe 3 euro som skal dække materialerne; det betaler du til en leder, når spejdermødet begynder.

Husk eventuelt også lommepenge, sådan at du kan købe en pølse, en sodavand og lidt slik.

Storspejdere og spejderledere
Storspejderne og spejderlederne tilmelder sig via denne Doodle: http://doodle.com/poll/w8vnyxe48usmcycy

Man kan melde sig til flere 'vagter' !

Donation til spejderne
Vi er meget taknemlige for, at en anonym giver har doneret fem nye spejdertelte til De Danske Spejdere i Belgien. Teltene kunne vi selv vælge. Vi viser et af de nye telte frem på græsplænen på julemarkedet.

Med henblik på at indsamle penge til næste års sommerlejr, sælger vi nummerede spejdercertifikater for 20 euro per styk på julemarkedet, som er underskrevet af vores formand, Hanne. På julemarkedet og ved andre lejligheder indtil sommeren 2016, vil spejderne ligeledes indsamle penge, arbejde og sælge. Vores mål er at reducere prisen på sommerlejren 2016 med 40 euro per spejder.

Kager
Som led i indsamlingen sælger spejderne kage og saftevand på julemarkedet. Vi vil derfor være glade for at modtage kager fra forældre. Det kan du også skrive ind i Doodlen.


Med mange hilsner
Spejderlederne

Besked til ledere, storspejdere og bjørnebanden


Julemarked 2015
Den 21. november er der atter julemarked på den Skandinaviske Skole i Waterloo. Vores tema er i år – Vikingerne!
 
Vi forbereder en række aktiviteter, som alle børn kan være med i omkring vikingetiden:
- lav et træsværd
- lav en trægrydeske
- lav et lille hus, som evt. kan hænges på juletræet
- lav vikingesmykker
 
Derudover bliver der vikingesnobrød, vikingedrikke og særlige vikingekager!
 
Vi skal også sætte et af de nye telte op samt takke vores særlige sponsor.
 
MEN inden selve julemarkedet kan startes, skal vi forberede materialerne til aktiviteterne. Vi mødes på søndag den 15. november i kirken kl. 13:00
i et par timer. Det er for alle ledere, storspejdere og bjørnebanden. Kom og vær med, så vi kan få et alle tiders julemarked Smile
Har du godt værktøj, som elektrisk bor eller stiksvans, så tag det gerne med.

Tilmeld dig på denne doodle: http://doodle.com/poll/qsnnycaudcrqzbg8
 
Det giver også mulighed for at øve færdigheder til savmærket og øksemærket.
 
Bedste spejderhilsner,
Julemarkedslederne

Storspejdernes fundraisingmøde den 5. november

Kære storspejdere og seniorspejdere

Vi mangler penge til sommerlejren i Kandersteg, og har snakket om forskellige muligheder for at samle penge ind til dette. Vi skal derfor lave en strategi og foreslår at mødes den 5. november kl. 19:00 på

The Library, 4 Rue de l'Aurore, 1000 Bruxelles

Hvis I har gode forslag og vil være med til at bestemme, hvordan vi gør det, så tilmeld jer på doodlen: http://doodle.com/poll/6qe35hvzzqmrb72w
senest den 3. November. Der vil være pizza og kage! Vi er færdige kl. 21:00.

Bedste spejderhilsner
Tropslederne og fundraisinglederne

Spejdermøde lørdag den 17. oktober fra 11-15 ved La Hulpe

Kære spejdere og forældre


Næste spejdermøde finder sted lørdag den 17. oktober, 11:00-15:00.


Mødet finder sted i skoven omkring La Hulpe. Mødestedet er parkeringspladsen ved Drève de la Ramée (50°43'50.2"N 4°27'04.0"E): https://www.google.com/maps/place/50%C2%B043'50.2%22N+4%C2%B027'04.0%22E/@50.7306118,4.4511005,19z/data=!3m1!1e3



Vi skal alle, minier, juniorer og storspejdere, på stjerneløb. Spejderne skal være klædt på til at være ude, have godt fodtøj på og medbringe det sædvanlige til spejdermøde :

 - uniform og tørklæde

 - lille rygsæk med vand og madpakke

- dolk

- knobreb

- kompas (hvis de har et)


Tilmelding på nedenstående doodle senest onsdag den 14. oktober:

http://doodle.com/poll/dp22kak5ywq3zei2



Mange hilsner,


spejderlederne

Tag et ansvar og tag med ud og fisk på julemarkedet!

Kære alle,

Som I måske husker, er der en fiskedam på Kirkens julemarked. Den ansvarlige er desværre nødt til at melde fra og Kirken søger derfor efter en ny voksen ansvarlig samt større børn, der vil påtage sig ansvaret og/eller hjælpe til med fiskedammen dette år.

Er man med på holdet omkring fiskedammen, kan man naturligvis fiske lige så meget som man lyster :-)

Vil du høre nærmere, skal du henvende dig til Lone på denne email; Lone-Susanne.HOJEN@ec.europa.eu

Med venlig hilsen
Spejderlederne

Vigtigt information omkring den kommende weekendtur den 3-4 oktober

Kære spejdere og forældre,

Vi har måtte flytte den kommende weekends spejdertur: Den kommer til at foregå i Ardennerne på denne adresse:

            Rue de Hotton, 59

            6987 Rendeux-Bas

Den skønne farm ligger ca. 120 km syd for Bruxelles, ad E411, forbi Namur og beliggende langs Ourthe dalen og den lille landsby Rendeux. Her er 15 soveværelser, køkken, toilet og bad m.m. Du kan læse mere her: http://www.rendovive.be

Grundet den lange afstand, opfordrer vi forældrene til at aftale samkørsel!


Aktiviteter

Som allerede skrevet ud, mødes vi på farmen lørdag kl. 12.00, og I skal hentes igen samme sted søndag kl. 12.00. Vi starter med at spise jeres medbragte madpakke og drikke kl. 12.30.

Minierne skal på lagkageløb om dagen og natløb før sengetid. Medbring gerne en lille rygsæk med drikkedunk til turen.

Juniorerne skal lave halloween aktiviteter, herunder snitte græskar og lave natløb for minierne. Juniorerne skal huske halloween rekvisitter, såsom masker, sminke, paryk etc.

Storspejderne arrangerer natløb for juniorerne og for hinanden med mere. Storspejderne skal huske papir og blyant samt andet de vil benytte til natløbene.

Der er mange spejderaktiviteter på programmet, inklusiv natløb. Aktiviteterne foregår udendørs i al slags vejr. Mini- og juniorer sover indendørs, mens storspejderne sover i telt. 


Pakkeliste

Skiftetøj

  Varmt nattøj!

  Indendørs sko (sutter)

  Udendørs sko, der er gode at gå i (= IKKE ballerina!)

  Varm trøje/jakke

  Regntøj/gummistøvler

  Toilettaske (tandbørste og tandpasta især)

  Håndklæde

  Sovepose

  Storspejderne skal huske et liggeunderlag

  Sovedyr - hvis der er nogen, der har brug for det

  Lagen

  Pudebetræk

De sidste to ting er vigtige at huske af hensyn til centrets puder og madrasser.

Desuden naturligvis uniform, tørklæde, sangbog, dolk, kompas, knobreb og lommelygte. 

Vi har brug for masser af kage og frugt, som du tilmelder via Doodlen.


Pris og tilmelding 

Prisen er den samme, nemlig 35 EUR, som betales ved ankomst.

Tilmelding eller afmeldning sker på den Doodle du allerede har brugt: http://doodle.com/poll/uhctnrx6gkvvi9ic

Ny tilmeldingsfrist er torsdag kl. 18.00.


Får du brug for at kontakte lederne, kan det gøres på 0470 850359, 0479 911573 eller 0495 150907.


Husk nu at indskrive dig på vores hjemmeside her: http://de-danske-spejdere-i-bruxelles.blogspot.be

Så får du automatisk informationer om alle kommende spejderaktiviteter og fotos - gerne flere emailadresser! 

På gensyn lørdag kl. 12.00

Spejderlederne

Sommerlejr 2016 - info om tid og sted

Kære alle

Sommerlejrudvalget har efter nøje overvejelser besluttet, at vi i 2016 tager til det internationale spejdercenter i Kandersteg, Schweiz. Stedet er ud over det sædvanlige, det blev grundlagt i 1923 ud fra en ide om, at spejdere fra hele verden skulle have et sted, hvor de kunne mødes. Kandersteg giver derfor mulighed for at lave en masse spejderaktiviteter sammen med spejdere fra hele verden i særligt smukke omgivelser. De danske spejdere i Bruxelles har flere gange været på det populære lejrsted, senest i 2012. Det var bl.a. her, at vi lærte det sjove råb "Chi ke vov". Vi ved, at det bliver dyrere end de sidste par sommerlejre, og for at sænke prisen skal spejderne i løbet af vinteren i gang med forskellige fundraising aktiviteter. Der har allerede været snak om kagesalg, børnepasning og henvendelse til forskellige foreninger eller virksomheder mhp. tilskud, men der er langt flere ideer og muligheder at gå i gang med.

Lejren vil finde sted fra 2. til 9. juli, 2016, som er første uge i sommerferien både for de belgiske skoler og for Europaskolen.  Senior- og storspejdere, juniorer samt de ældste minier, der afslutter p3 til sommer kan deltage. Som udgangspunkt er prisen 400 euro per spejder inklusiv transport til/fra Bruxelles, men det er hensigten, at vi i løbet af vinteren samler penge ind, så vi kan nedsætte prisen.

De bedste spejderhilsner,
Lederne

Weekendlejr

Kære spejderforældre,


Der er spejderweekend i De Kluis på lørdag den 3. oktober kl. 12.00 til søndag den 4. oktober kl. 12.00. Adressen er: De Kluis 1, 3051 Sint-Joris-Weert


De Kluis skal vide hvor mange, der kommer. Derfor er der tilmeldingsfrist tirsdag kl. 18 (se nedenfor).


Vi starter med at spise frokost sammen lørdag kl. 12.30 .


Minierne skal på lagkageløb om dagen og natløb før sengetid. Medbring gerne en lille rygsæk med drikkedunk til turen.


Juniorerne skal lave halloween aktiviteter, herunder snitte græskar og lave natløb for minierne samt lave rafter, herunder en stridsvogn.Juniorne skal huske halloween rekvisitter, såsom masker, sminke, paryk etc.


Storspejderne skal sætte telte op, planlægge julemarkedsaktiviteter, forberede kniv-, økse- og savmærker samt vandre om søndagen. Mere info om hvor storspejdere skal hentes søndag klokken 14 følger. Storspejderne skal huske papir og blyant samt andet de vil benytte til natløbene. Storspejderne arrangerer natløb for juniorerne og for hinanden.


Der er mange spejderaktiviteter på programmet, inklusiv natløb. Aktiviteterne foregår udendørs i al slags vejr. Mini- og juniorer sover indendørs, mens storspejderne sover i telt. 


Pakkeliste – alt dette SKAL spejderne medbringe:

Skiftetøj

Nattøj

Indendørs sko

Udendørs sko, der er gode at gå i (= IKKE ballerina!)

Varm trøje/jakke

Regntøj/gummistøvler

Toilettaske (tandbørste og tandpasta især)

Håndklæde

Sovepose

Sovedyr - hvis der er nogen, der har brug for det

Lagen

Pudebetræk

- de sidste to ting er vigtige at huske af hensyn til centrets puder og madrasser.


Desuden naturligvis uniform, tørklæde, sangbog, dolk, kompas, knobreb og lommelygte.


Prisen er 35 EUR, som betales ved ankomst lørdag kl. 12.00.


Vi har brug for en del forældre, der bager kager og nogle, som medbringer frugt.


Tilmelding via denne doodle senest tirsdag klokken 18:

http://doodle.com/poll/uhctnrx6gkvvi9ic





På snarlig gensyn


Spejderlederne


Billeder fra sommerlejren på Bornholm 2015

Kære spejdere og forældre,

Nu er billederne fra sommerlejren lagt ind på vores website.

Mange tak til jer allesammen for en rigtig god sommerlejr, og god fornøjelse med billederne.

Med spejderhilsen
Lederne

Sæsonstart 2015-2016 – information om de to møder i september samt fundraising

Kære spejdere og spejderforældre

Den nye sæson står for døren og vi glæder os til det første møde lørdag den 5. september fra 11-15 på den skandinaviske skole i Waterloo.  I år var der planlagt en ekstra telttur i september, men pga. sammenfaldet med bilfri søndag, ser vi os nødsaget til at ændre weekendturen 19.-20. september til et spejdermøde lørdag den 19. september fra 11-15. Som kompensation er der til gengæld noget helt særligt på programmet (læs mere neden for).

Sæsonen kulminerer med sommerlejren, hvor planen er at tage til Schweiz for at vandre i alperne. Året vil derfor være præget af vandreture som forberedelse til næste års lejr.

Spejdermødet lørdag den 5. september 11-15

Dagen starter med velkomst til nye og gamle spejdere, og oprykning fra mini til junior og junior til storspejder. Derefter er der forskellige aktiviteter frem til klokken 14:45, hvor vi samles for at synge Farvel og tak-sangen.

Spejderne skal huske uniform, tørklæde, sangbog, dolk, knobreb og kompas. Der skal også medbringes frokost og drikkevarer. Det er vigtigt altid at være påklædt efter vejret, da alle aktiviteter foregår udendørs. Tænk også på gode sko, der er vandtætte og til at løbe og gå i.

Alt udstyr kan købes i Spejdersport, som giver 10 % rabat til spejdere. Sæt venligst navn på alt, så tabte ting hurtigt finder sin ejermand. For minierne er det særligt vigtigt, at de har en alderssvarende dolk. Startpakker med tørklæder, sangbog og to mærker kan købes på dagen til 20 EUR. Medbring gerne lige penge.

Mødet varer fra 11-15. Kom i tide, så vi kan starte og slutte til tiden.

Tilmelding er obligatorisk og skal ske via denne doodle http://doodle.com/7u3dd2ttn4wuhx52 senest fredag den 4. september.

Spejdermødet lørdag den 19. september 11-15 (10:45)

Spejdermødet foregår i Adventure Parc i Wavre, hvor vi skal klatre i træer. Kom i god tid og senest 10:45, da aktiviteterne starter klokken 11. Adressen er Rue Sainte Anne 152, 1300 Wavre.

Medbring frokost og et sundt mellemmåltid. Drikkevarer må ikke medbringes, men skal købes på stedet. Udstyr lånes på stedet og sættes uden over tøjet. Husk sportssko og regnjakke, da aktiviteterne også gennemføres i regnvejr.

Spejderne skal huske uniform, tørklæde og sangbog. Dolk må ikke medbringes!

Prisen for denne aktivitet er:

16 EUR for børn på 5 og 6 år

20 EUR for børn på 7, 8 og 9 år

24 EUR for børn fra 10 år

Pengene skal betales kontant til Regin. Husk lige penge.

Tilmelding er obligatorisk og bindende. Sæt kryds i den spejder- og aldersgruppe, dit barn tilhører, så du betaler den korrekte pris. Tilmelding skal ske via denne doodle http://doodle.com/55wa3xq8gdt6wzsh frem til fredag den 4. september klokken 12. Herefter er det ikke længere muligt at tilmelde sig, så vær opmærksom på denne deadline!

Fundraising

Vi leder efter et par engagerede forældre til at hjælpe os med at fundraise. Til næste års sommerlejr skal vi bruge nye telte. De koster ca. 1000 € pr styk, og vi skal bruge mindst fem. Det har vi ikke penge til og vi vil ikke sætte kontingentet op. Vi har derfor brug for nogle få personer med erfaring i fundraising til en kampagne, som kan skaffe os de nødvendige ca. 5000 €. Første møde for fundraising gruppen er planlagt til at finde sted lørdag den 12. september kl 15.  Ring til Trine 0495150907 for mere information og tilmelding.

Spejderweekenden 3.-4. oktober kommer der information om og tilmelding til senere.

Tjikker-likker, tjikker-likker og på snarlig gensyn!

Spejderlederne



 

Weekendlejr den 7-8 juni på De Kluis

Kære alle spejdere,

Nu skal vi endelig på weekendlejr igen!
 
Minispejderne skal bo i telt, mens junior- og storspejderne bor i bivuak. Vi skal blandt mange andre ting lave mad over bål og hygge med sang og snobrød. Denne tur plejer at være årets bedste spejderlejr, sammen med sommerlejren naturligvis.
 
Vi mødes lørdag den 6. juni kl. 12.00 på De Kluis, og I skal hentes igen søndag den 7. juni kl. 12.00.

Er du storspejder, og har du tid og lyst, mødes I allerede om fredagen den 5. juni kl. 18.00. Husk at tilmelde jer i den rigtige kolonne i DoodlenVi laver noget aftensmad sammen omkring bålet - det bliver nok lidt sent, men garanteret hyggeligt!

Adressen er: De kluis, De kluis 1, 3051 St.-Joris-Weert. Se eventuelt mere her: http://www.hopper.be/jeugdverblijf/de-kluis

Du tilmelder dig på denne Doodle senest på onsdag den 3. juni, men gerne før! Prisen på 25 euro betales ved ankomst til lejren. Er der nogle forældre, som gerne vil deltage som tante på lejren, er de velkomne til at skrive sig ind på Doodlen.
 
Medbring, helst i en ryksæk:
  • Madpakke til frokost lørdag + noget at drikke i en flaske med skruelåg
  • Sovepose og liggeunderlag - ikke luftmadras
  • Eventuelt en pude
  • Toiletsager samt håndklæde
  • Nattøj - gerne noget varmt
  • Tøj efter vejrudsigten, for eksempel et sæt skiftetøj, en varm sweater, regntøj og gummistøvler/eller vandtætte støvler, solcreme, myggebalsam
  • 1 plastkrus, 1 dyb plasttallerken, kniv, gaffel, ske og viskestykke 
  • Uniform, tørklæde, bælte, dolk, sangbog
  • Lommelygte
Der modtages gerne kager og/eller frugt til snacks lørdag eftermiddag samt søndag formiddag!

Programmet for turen bliver således.

Fredag, fra kl. 18.00 - kun for storspejdere:
  • Opsætte lejr i form af telt og/eller en bivuak
  • Madlavning
  • Hygge omkring bål
  • Forberedelse af underholdning til lørdag aften
Lørdag, fra kl. 12.00:
  • Bygge bivuakker - sove i dem om natten, minierne sover i spejdernes telte
  • Opsætte telte samt tjekke alle teltene for mangler
  • De spejdere, der mangler det tager kniv-, økse- og savmærke
  • Lave heksen til Kirkens Sankt Hans bål
  • Lave mad over bål
  • Snobrød, sang og hygge omkring bålet
Søndag, til kl. 12.00:
  • Lave morgenmad over bål
  • Bryde bivuakker ned, pakke telte sammen
  • Leg og boldspil

Mange hilsener fra
Spejderlederne

Spejdervandretur med Kirken - lørdag den 30. maj


Årets spejdervandretur starter i Overijse  Lord Newcastle stutteriet (Google maps 50.781054,4.453502) for de, der er friske på at gå 30 km. Vi mødes kl 8:00. Derfra går vi en hyggelig rute igennem Hoeilaarts skove) til parkeringspladsen ved Chateau de La Hulpe. Her samles alle de der vil gå 20 km kl. 10:15 med fælles afgang kl. 10:30. Turen går forbi slottet og gennem Foret de Soigne mod Bruxelles til Hippodromen, hvor vi holder frokostpause ved parkeringspladsen Drève du Comte/Drève du Tumuli (Lac des Enfants Noyés) Google maps: 50.794055,4.401087. 

 

Vi slutter os til dem, der vil gå 10 km kl. 13:00, og der er fælles start på sidste etape kl. 13:30, hvor turen går gennem Bois de La Cambre, forbi Etangs d'Ixelles og ind til Grand Place, hvor vi regner med at være i mål kl. 16.00-16:30 til fælles afslutning med uddeling af 10, 20 og 30 km-mærker. Afhentning senest kl. 17:00. 

 

Hele familien og venner er også velkomne til at deltage på en eller flere af ruterne. Husk godt fodtøj (ikke gummistøvler, klipklapper eller sandaler), et par skiftestrømper, behageligt tøj, der er tilpasset dagens vejr samt en god madpakke, gerne med sunde snacks og rigelige drikkevarer. [Det vil være muligt at købe drikkevarer og lidt snack et sted undervejs.]

 

Vi regner med at holde et tempo på ca. 4km i timen. Der vil være ekstra kort, så man kan gå i eget tempo med familien, men det garanteres ikke at ruten er klapvognevenlig.   
Se ruten på dette link og husk at tilmelde spejdere, forældre og andre deltagere på denne doodle: http://doodle.com/qw68e6pbqgchb3gz  senest onsdag den 27. maj.

Vel mødt!
Spejderlederne

 

Informationer om den kommende cykelweekend

Kære junior- og storspejdere som deltager på cykelturen i næste weekend lørdag-søndag,

Skulle du endnu ikke have tilmeldt dig, kan det nås endnu her http://doodle.com/krt5ir8i3z89sr2q og inden kl. 17.00 mandag den 20. april. Da vi skal betale til vandrerhjemmet er tilmeldingen bindende. Det koster 40 euro at deltage, inklusiv overnatning, aftensmad samt morgenmad.

Start og slut
Vi mødes kl. 12.00 på lørdag den 25. april på stationen ved Ninove (Google map: 50.839463,4.026182). Du skal hentes det samme sted om søndagen kl. 12.00.

Din cykel
Inden turen skal du huske at få din cykel efterset, sådan at den er klar til weekenden. Da du er i voksealderen, skal sædet og styret måske justeres, sådan at du ikke får ondt i ryggen. Der skal også være tilstrækkelig luft i hjulene, og måske skal kæden have lidt olie. Lys er ikke nødvendigt. Til gengæld er det obligatorisk med en cykelhjelm, og det er godt med en cykellås.

Madpakke og lommepenge
Vi spiser frokost efter de første 10 km om lørdagen, hvorfor du skal huske en god stor madpakke og drikke. Den skal du pakke i en lille tur-rygsæk. Det er også godt med med lidt sødt til turen, hvis du løber tør for energi. Tag gerne maksimalt 5 euro med i lommepenge, så du kan købe en sodavand eller is undervejs.

Påklædning og din rygsæk
Du skal være klædt på til vejret, så check vejrudsigten på fredag. Bliver der regn, så husk regntøj, en ekstra trøje, strømper og et par ekstra bukser. Skinner solen, skal du måske bruge lidt sol-creme.

Vandrerhjemmet sørger for sengetøj m.m., så du skal ikke medbringe sovepose. Husk toiletsager og et håndklæde.

Rygsækken bliver transporteret i bil!

Vi ses på lørdag
Spejderlederne




Cykeltur for mini'erne søndag den 26. april

Kære minispejdere

Mens junior- og storspejderne er på cykelweekend, tager mini'erne også ud og cykler. Spejdermødet er flyttet til søndag pga. fest på Europaskolen lørdag.

Vi mødes søndag klokken 11 ved parkeringspladsen ved Théâtre de Poche i Bois de la Cambre (lige ved indgangen fra Av. Louise). 

Medbring cykel og cykelhjelm (gerne med pumpede dæk og smurt kæde), madpakke og drikkedunk, påklædning og sko efter vejret og selvfølgelig uniform, tørklæde og sangbog. Lad kniven blive hjemme denne gang, da den ikke må medbringes i parken.

Tilmelding sker via denne doodle, senest fredag klokken 15: http://doodle.com/qmcaqzmg3s3fdf4x

Vi ser frem til et gensyn på søndag!

Hilsner
Minispejderlederne

Reminder: Tilmeld dig den årlige cykelweekend

Kære junior- og storspejdere,
 
Husk at tilmelde dig til cykelweekenden 25-26 april her: http://doodle.com/krt5ir8i3z89sr2q
 
Den årlige cykelweekendtur går til det let kuperede terræn omkring Geraadsbergen, hvor vi overnatter på vandrehjemmet 't Schipken, der er indrettet i en gård fra 17-tallet, med gode faciliteter omkring.

Turen starter og slutter ved stationen i Ninove 50.839463,4.026182). Der er (begrænset) mulighed for at tage toget fra Brussel til Ninove.

Vandrehjemmet har sengetøj, og søger for forplejning, så alt spejderne skal have med udover uniformen, er lidt snack til turen, skiftetøj og toiletsager.

Turen er ca. 30 km første dag, noget kortere anden dag, og foregår i et tempo så alle kan være med.

Familier og pårørende er meget velkomme til at tage turen med.

Tilmelding på doodlen hurtigst muligt og senest mandag aften den 20. april, så vi har en idé om hvor mange, der deltager.

Bedste hilsner
Spejderlederene

Tilmelding til spejdernes sommerlejr 2015 senest den 30. april

Kære storspejdere, juniorspejdere og 3. års minier (3. klasse)

Se venligst invitationen til spejdernes sommerlejr 2015 og husk at tilmelde dig via Doodlen.

Er du allerede forhåndstilmeldt og dit navn er på Doodlen, så skal du finde dit navn og klikke på den lille blyant ud for dit navn og vælge om du er 3. års mini-, junior-, storspejder, leder eller tante samt hvorvidt du kommer til Hovedbanegården, Københavns lufthavn eller om du allerede er på Bornholm.

Tidligere spejdere som gerne vil deltage er mere end velkomne og skal tilmelde sig som storspejder.

Du skal huske at indbetale et depositum på 100 euro. 

Spejderhilsner fra

Spejderlederne

Spejderweekendcykeltur 25.-26. April - for junior- og storspejdere!

Kære junior- og storspejdere

(Mini'erne får seperatindkaldelse til cykeltur lørdag den 25. april fra 11-15)

Den årlige cykelweekendtur går til det let kuperede terræn omkring Geraadsbergen, hvor vi 
overnatter på vandrehjemmet 't Schipken, der er indrettet i en gård fra
17-tallet, med gode faciliteter omkring.

Turen starter og slutter ved stationen i Ninove (50.839463,4.026182). Der er
(begrænset) mulighed for at tage toget fra Brussel til Ninove.

Vandrehjemmet har sengetøj, og søger for forplejning, så alt spejderne skal
have med udover uniformen, er lidt snack til turen, skiftetøj og
toiletsager.

Turen er ca. 30 km første dag, noget kortere anden dag, og foregår i et tempo
så alle kan være med.

Familier og pårørende er meget velkomme til at tage turen med.


Tilmelding på doodlen hurtigst muligt, så vi har en idé om hvor mange, der deltager: http://doodle.com/krt5ir8i3z89sr2q


Bedste hilsner
Spejderlederene

Referat fra generalforsamlingen afholdt den 8. marts 2015

Kære alle,

Find hermed referatet fra generalforsamlingen den 8. marts 2015. Du finder også formandens beretning samt dagsordenen.

Der var denne gang rekord mange deltagere på generalforsamlingen, nemlig 21!

Vi fik både en ny bestyrelse, en ny kassér, en ny revisor og en ny gruppeleder.

Heldigvis er Hanne stadigvæk vores formand, vi har de samme gode spejderledere og vores tidligere kassér bliver nu vores revisor.

Mvh.
Spejderlederne

Førstehjælps kursus for storspejdere, ledere, forældre m.fl. onsdag 25. Marts kl. 19-2130

Kære Alle,

Hermed påmindelse af førstehjælpskurset på onsdag i den Danske Kirke kl. 19,
med vores solide instruktør Pieter Meas (http://pietermaes.zenfolio.com)

Kurset henvender sig til alle som ønsker at opdatere deres viden om
førstehjælp, og naturligvis specielt til spejdere over 12 år der færdes i
naturen på lejr m.m. som herved få et solidt førstehjælps grundlag.

Peter Meas kan desværre kun undervise om onsdagen, og vi har valgt den 25
Marts da det umiddelbart passer flest ledere.

Der er dog fortsat plads til flere storspejdere, forældre, søskene og andre
interesserede - så mød endeligt frem på onsdag!

Hilsen

Kim Vetting
Storspejder co-leder


---
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
http://www.avast.com

Spejdermøde lørdag den 21. marts 11-15 i Tervuren

Kære alle

Der er spejdermøde igen på lørdag den 21. marts fra 11-15. Denne gang mødes vi lige syd for Geologi instituttet i Tervuren parken. Parkering på Pladsgaden foran instituttet, der ligger efter Jazz springvandet for enden af Leuvensesteenweg. (google maps 50.828264, 4.514792)

Mini-spejderne skal arbejde med kompas og lære afstand og retning samt lave flyvebåde, så medbring kompas og en avis.

Juniorspejderne skal arbejde med koder, så husk lommelygte.

Storspejderne skal arbejde videre med kort og kompas, så husk venligst kompasset.

Alle skal huske madpakke og drikkedunk (gerne noget varmt at drikke), tøj tilpasset vejret (regntøj og vandtætte, gode sko), knobbånd, lidt papir og en blyant/kuglepen samt kniv.

 

Tilmelding via denne doodle: http://doodle.com/dxfnxuna877xn59x

 

Vel mødt!

 

Spejderlederne

Billeder fra spejderlejren på Roosendael

Kære alle spejdere og spejdervenner,

Du kan nu finde billeder på vores website fra vores spejderlejr på Roosendael.

Mvh.
Spejderlederne

Indkaldelse til den kommende weekends spejderlejr 7. - 8. marts

Kære spejderforældre,

Der er spejderlejr på lørdag kl. 12.00 til søndag kl. 12.00 den 7. - 8. marts på Rosendael. Vi spiser frokost sammen lørdag kl. 12.30 - det er indeholdt i betalingen til spejdercentret.

Forældre er velkomne søndag klokken 10:30, hvor generalforsamlingen starter. Vi håber på stor deltagelse!

Adressen er:
Domein Roosendael, Rozendaal, B-2860 Sint-Katelijne-Waver. Se mere her: http://www.rosendael.be

Der er mange spejderaktiviteter på programmet, og naturligvis natløb. Aktiviteterne foregår udendørs i al slags vejr, men vi sover indendørs. 

Pakkeliste:
Skiftetøj
Nattøj
Indendørs sko
Udendørs sko, der er gode at gå i (= IKKE ballerina!)
Varm trøje/jakke
Regntøj/gummistøvler hvis det ser ud til at blive vådt
Toilettaske (tandbørste og tandpasta især)
Håndklæde
Sovepose
Sovedyr - hvis der er nogen, der har brug for det
Lagen
Pudebetræk
- de sidste to ting er vigtige at huske, af hensyn til centrets puder og madrasser.

Desuden naturligvis uniform, tørklæde, sangbog, dolk, kompas (også mini'erne), knobreb og lommelygte.

Prisen er 40 EUR, som betales ved ankomst lørdag kl. 12.00.

Vi har brug for forældre, der bager kager og nogle, som medbringer frugt.

Tilmelding via denne doodle senest torsdag klokken 10.00: http://doodle.com/myahbm49wpcm9yma

Vedlagt fremsendes programmet for foråret 2015. 

På snarlig gensyn

Spejderlederne