Kontakt os

Aktivitetsplan for spejderåret

Organisation

Generalforsamling og regnskab

Indkaldelse for troppen og klanen til spejderlejr i De Kluis den 26.-27. september

 Kære tropsspejdere, klanspejdere og spejderforældre,

Denne besked er til troppen og klanen. Vi har planlagt en lejr for de store spejdere d. 26. og 27. September. Det er en lejr, hvor spejderne hovedsaglig skal klare sig selv, og hvor de ledere, der kommer med, holder sig i baggrunden.

Lejren vil finde sted på De Kluis ved Sint-Joris-Weert, Oud-Heverlee. Spejderne tager toget eller cykler. De sover i medbragte telte og hængekøjer, laver mad på trangia og hygger sig på bedste spejdermaner. Det betyder: ingen tolerance af rusmidler. To spejderledere vil være med på sidelinien, men planlægningen, organisationen, og gennemførelsen står spejderne selv for. Det koster 20€ at deltage, til dækning af mad og leje af lejrpladsen.

TOG GRUPPEN

Vi tager toget (IC1510) på lørdag fra Gare du Midi, hvor vi mødes kl 12:00 (toget kører fra platform 12 kl 12:12). Lederne køberne togbilletterne (retur) i forvejen så tilmeldingen er bindende. Tog turen går over Louvain (ankomst kl 12:41) hvor vi skifter til S20 som afgår kl 12:56 (platform D).

Søndag tager vi toget tilbage samme vej kl 10:49 fra Sint-Joris-Weert og ankommer på Gare du Midi kl 11:49.

Vi går fra stationen i Sint-Joris-Weert til lejrpladsen (1,5 km).

CYKEL GRUPPEN (Bemærk tidspunktet er ændret til kl. 11.00!)

Der er også en gruppe som cykler derud. De mødes foran Ecole Europeen (Waterloo gaten) kl 11:00. Der vil være en bil som samler deres bagage op. De cykler hjem igen kl 10:30 om Søndagen. Der er cirka 30 km derud.

I De Kluis vil spejderne slå lejr, dvs. sætte hængekøjer og telte op og starte et lejrbål. Der er en gruppe, som har arrangeret aktiviteter og en anden gruppe, der har arrangeret mad. Indkøb til maden vil spejderne foretage i Sint-Joris-Weert. 

Spejderne skal medbringe madpakke til Lørdag frokost, fuld uniform (incl tørklæde, kniv, kompas etc), sovepose og underlag, gerne hovedpude, tøj til vejret, tandbørste, sæbe, etc, tallerken, kop, bestik, viskestykke og drikkedunk. Spejdere, som har en hængekøje, bedes medbringe den. Det hele skal være i en rygsæk, som hver spejder selv kan bære fra stationen til lejrpladsen og tilbage. 

Der er tilmelding senest Tirsdag den 22/09 på denne doodle:

https://doodle.com/poll/d99fn75ximbyzy3h

I bedes angive hvilken transport form I agter at bruge (cykel eller tog). Skal du cykle, skal cyklen være i orden og passe til dig og turen, og du skal være en almindelig god cyklist.

Spørgsmål kan stilles til spejderlederne Jesper P, Leif, Thorsten, Thomas eller Flemming

Weekendtur for mini og junior 26.-27. september 2020

Kære spejdere og spejderforældre

 

Vi skal på sæsonens første weekendtur den 26.-27. september på Roosendael, fra lørdag kl. 12.00 til søndag kl. 12.00 som sædvanlig


Alle bedes medbringe en madpakke Og en drikkedunk med vand til lørdag. Der vil blive serveret eftermiddagssnack og aftensmad lørdag og morgenmad søndag.


Da spejdercentret har brug for at kende det endelige deltagerantal, er der tilmeldingsfrist mandag den 21. september. Tilmelding er bindende, da vi skal betale for det antal, som vi angiver. 


Tilmelding sker via Doodlenhttps://doodle.com/poll/uswy8hmymxvg89r7ndipp8bi/private?utm_campaign=poll_invitecontact_participant_invitation&utm_medium=email&utm_source=poll_transactional

Angiv venligst det fulde navn og kun et navn pr. linje. Man tilføjer en ekstra linje ved at trykke på plus.


Adressen er: Domein RoosendaelRozendaal, 2860 Sint-Katelijne-Waver. Se mere om stedet her: http://www.roosendael.be.


Vi har valgt at sove indenfor denne gang, men weekenden kommer til at byde på masser af udendørs spejderaktiviteter (i al slags vejr).


Minierne skal lave aktiviteter indenfor temaerne, som vi allerede startede i søndags; 

- Hvad er en god spejder, 

- Mere teori og øvelse til knivmærket, 

- Lær hinanden bedre at kende lege.

Derudover vil vi starte forberedelsen af cirkusmærket, som passer godt til den aldersgruppe.


Juniorerne fortsætter også med deres aktiviteter fra første møde.


Alle bedes medbringe en alderssvarende dolk med navn på, men dem som ikke har knivmærket endnu, bruger den selvfølgelig kun under en spejderleders opsyn.


Har en spejder specielle behov, for eksempel medicin, vegetar, allergier eller spiser ikke svinekød, kan I skrive til saraskaerlund@hotmail.com og oplyse om dette. Husk også at melde afbud, hvis spejderen bliver syg eller kommer i karantæne.


Prisen er 45 euro. Ved ankomst til lejren skal pengene gives til en spejderleder i lige penge, gerne i en kuvert med spejderens navn og beløb skrevet på.

 

Der bliver mulighed for at købe en startpakke og tørklæde.

 

Pakkeliste:

Sovepose, pudebetræk samt lagen og nattøj

Indendørssko, sutsko eller lign. som er nemme at komme i og ud af

Tandbørste og -pasta, sæbe, kam/børste og håndklæde

Spejderuniform og tørklæde, dolk og sangbog

En lommelygte

Påklædning efter vejret, støvler, en varm trøje, jakke, eventuelt regntøj; vi skal være udenfor hele dagen og en del om aftenen.

Vi opfordrer forældrene til at medbringe frugter eller kage til spejderne. Vi deler blandt alle. Skriv gerne en kommentar i Doodlen.

 

Med venlig hilsen,

Spejderlederne 

Torben og Sara



Indkaldelse for troppen og klanen til spejderlejr i De Kluis den 26.-27. september

Kære tropsspejdere, klanspejdere og spejderforældre,

Denne besked er til troppen og klanen. Vi har planlagt en lejr for de store spejdere d. 26. og 27. September. Det er en lejr, hvor spejderne hovedsaglig skal klare sig selv, og hvor de ledere, der kommer med, holder sig i baggrunden.

Lejren vil finde sted på De Kluis ved Sint-Joris-Weert, Oud-Heverlee. Spejderne tager toget eller cykler. De sover i medbragte telte og hængekøjer, laver mad på trangia og hygger sig på bedste spejdermaner. Det betyder: ingen tolerance af rusmidler. To spejderledere vil være med på sidelinien, men planlægningen, organisationen, og gennemførelsen står spejderne selv for. Det koster 20€ at deltage, til dækning af mad og leje af lejrpladsen.

TOG GRUPPEN

Vi tager toget (IC1510) på lørdag fra Gare du Midi, hvor vi mødes kl 12:00 (toget kører fra platform 12 kl 12:12). Lederne køberne togbilletterne (retur) i forvejen så tilmeldingen er bindende. Tog turen går over Louvain (ankomst kl 12:41) hvor vi skifter til S20 som afgår kl 12:56 (platform D).

Søndag tager vi toget tilbage samme vej kl 10:49 fra Sint-Joris-Weert og ankommer på Gare du Midi kl 11:49.

Vi går fra stationen i Sint-Joris-Weert til lejrpladsen (1,5 km).

CYKEL GRUPPEN (Bemærk tidspunktet er ændret til kl. 11.00!)

Der er også en gruppe som cykler derud. De mødes foran Ecole Europeen (Waterloo gaten) kl 11:00. Der vil være en bil som samler deres bagage op. De cykler hjem igen kl 10:30 om Søndagen. Der er cirka 30 km derud.

I De Kluis vil spejderne slå lejr, dvs. sætte hængekøjer og telte op og starte et lejrbål. Der er en gruppe, som har arrangeret aktiviteter og en anden gruppe, der har arrangeret mad. Indkøb til maden vil spejderne foretage i Sint-Joris-Weert. 

Spejderne skal medbringe madpakke til Lørdag frokost, fuld uniform (incl tørklæde, kniv, kompas etc), sovepose og underlag, gerne hovedpude, tøj til vejret, tandbørste, sæbe, etc, tallerken, kop, bestik, viskestykke og drikkedunk. Spejdere, som har en hængekøje, bedes medbringe den. Det hele skal være i en rygsæk, som hver spejder selv kan bære fra stationen til lejrpladsen og tilbage. 

Der er tilmelding senest Tirsdag den 22/09 på denne doodle:

https://doodle.com/poll/d99fn75ximbyzy3h

I bedes angive hvilken transport form I agter at bruge (cykel eller tog). Skal du cykle, skal cyklen være i orden og passe til dig og turen, og du skal være en almindelig god cyklist.

Spørgsmål kan stilles til spejderlederne Jesper P, Leif, Thorsten, Thomas eller Flemming

Spejdere til Høstfest

Kære spejdere,

 

Spejder gruppen skal hjælpe til ved Kirkens høstfest, der foregår lørdag d. 19. september fra kl 1100-1600. Vi skal have gang i et bål, hvor gæster kan lave snobrød. Vi har derfor brug for et par spejdere (junior, trop og klan) og en leder til hvert af de tre hold, der holder gang i bålet i løbet af dagen - samt selvfølgelig noget dej.

 

Vi håber, i kan komme - selvfølgelig i uniform med tørklæde.

 

Meld venligst til på doodlen inden torsdag 17. septemberhttps://doodle.com/poll/845xyzrk96pnk7nx

 

Venlig hilsen,

 

spejderlederne

Indkaldelse til opstartsmøde på søndag kl. 10.00

Kære spejdere og spejderforældre,


En ny sæson står for døren og vi glæder os rigtig meget til gensyn og opstartsmødet, der afholdes søndag den 13. september kl. 10-14.00 ved parkeringspladsen ved Fondation Folon (bagsiden af La Hulpe parken), Drève de la Ramée 4, 1310 La Hulpe. Link til Google map: https://goo.gl/maps/5nK54DP17uFWTqSK6. Ved parkeringen står der ledere til at guide jer hen til græsplænen.


Der er god plads til at overholde COVID-19 reglerne. Der vil være håndsprit til fri anvendelse og alle over 12 skal bære ansigtsmaske. Vi følger reglerne tæt og justerer programmet i takt med at reglerne ændres. Link til de nuværende regler fra de belgiske spejdere finder du her.


Hvis du ikke allerede er det, beder vi dig melde dig ind i vores lukkede Facebook-gruppe, som er den hurtigste kommunikationskanal i tilfælde af sidste-øjebliks-ændringer.


Efter en fælles opstart med velkomst til gamle og nye spejdere samt oprykning vil der være aktiviteter i de forskellige grene. Vi synger farvelsang kl. 13.50, så vi er klar til at slutte kl. 14.

Husk madpakke, drikkedunk og sko og tøj efter vejret – vi er udendørs.


Tilmeld dig eller dine børn via denne Doodle: https://doodle.com/poll/xtpmc6hfrs42gfk4 hvor du også skal krydse af hvilken gren, du tilhører fra før sommerferien. I kommentarfeltet bedes du skrive om du rykker op. Tilmelding er nødvendig, så vi har styr på antallet af deltagere, og skal ske senest torsdag den 10. september klokken 18.


- Familespejd er en helt ny aktivitet for de små børn sammen med deres forældre;

- Minigruppen består af 1.-3. primaire;

- Juniorgruppen består af 4.-6. primaire (for belgiske skoler) og 4. primaire til 1. secondaire (for Europaskolen);

- Trop består af 1.-3- secondaire (for belgiske skole) og 2.-4. secondaire (for Europaskolen);

- Klan er fra 4. secondaire (for belgiske skoler) og 5. secondaire (for Europaskolen) og opefter.

Når du sender dit barn til spejder, skal du vide:


Spejderlederne har deltaget i førstehjælpskurser og udøver førstehjælp med det standardudstyr, der er i vores førstehjælpskasse. Har dit barn særlige behov, har du ansvaret for, at vi ved det. 

- Vi kommunikerer med billeder fra vores aktiviteter på vores lukkede Facebook-gruppe. Hvis dit barns billede ikke må offentliggøres der, skal vi også vide det.

Vel mødt på søndag kl. 10! 


På vegne af spejderlederne

Flemming, Jesper F, Rikke L, Sara og Rikke E

Vil du være med til at bære fanerne ind til denne lørdags konfirmation?

Kære spejdere og forældre,

 

Denne lørdag den 5. september er der konfirmation i Den Danske Kirke. Vi vil gerne fortsætte traditionen med, at nogle få spejdere bærer vores Dannebrog faner før og efter ceremonien, som dette år afholdes i kirkens have. Det er en kærlig gestus til de kammerater, som skal konfirmeres. Måske bliver det for dig næste gang?

 

Du skal være i Kirken senest kl. 8.30 på lørdag, hvis du kan være med til at bære fanerne ind til den først ceremoni, og kl. 10.30, hvis du kan bære fanerne ind til den anden ceremoni. Du kan også være med til begge ceremonier, og der skal være to spejdere per fane.

 

Du skal være mindst 10 år, og huske din uniform og tørklæde. Vi og Kirken skal nok sikre en god håndhygiejne og social distance.

Skriv snarest til Flemming på iamflemming@gmail.com hvis du har tid og lyst til at bære fanerne ind den kommende lørdag.

 

På spejderledernes vegne

Flemming