Kontakt os

Aktivitetsplan for spejderåret

Organisation

Generalforsamling og regnskab

SEPJDERLEJR i kommende weekend 5-6/10 for ALLE

Kære spejdere og spejderforældre

 

Det er blevet tid til efterårets første spejderlejr for minier og juniorer, mens det for trop og klan allerede er anden gang!. Den finder sted i førstkommende weekend fra lørdag den 5. oktober kl. 12.00 til søndag den 6. oktober kl. 12.00 ved Ossenberg, Witteweg 30, Bekkevoort.

 

Der er tilmelding senest torsdag 3. oktober på denne doodle: https://doodle.com/poll/wk6zzii75h5df3xm 

Det koster 30 € at deltage. 

 

Det bliver en helt klassisk spejderlejr, hvor vi er ude hele tiden. Alle skal sove i telt. Vi skal lave mad over bål, og så bliver der selvfølgelig lejrbål og sang. Minierne skal desuden have gang i smaa lege og afproeve pusteroer. Trop og Klan skal forberede sig til at tage dramamærket, så de skal lave stå for underholdningen til lejrbålet. Kom med gode ideer, rekvisitter og evt. udklædning, og tal gerne sammen om det i løbet af ugen, vi forventer at det bliver uforglemmeligt. J

 

Alle skal medbringe: 

- Fuld uniform incl tørklæde, kompas, dolk, knobsreb, blyant og lommebog, sangbog

- sovepose

- liggeunderlag 

- evt. lille hovedpude

- lommelygte

- rigtigt tøj til vejret (kig på vejrudsigten)

- gode sko/støvler til skov og lejrliv

- tandbørste, tandpasta

- sæbe og et lille håndklæde

- spisegrej (skål eller tallerken, drikkekop i hård plast eller metal, bestik, viskestykke)

 

Alle skal også have en madpakke med til frokosten lørdag og masser af vand i en drikkedunk, der kan fyldes op igen. 

 

Da vi ikke serverer frokost om søndagen, vil vi som altid være dybt taknemmelige, hvis der var en spejderforældre eller tre, som vil bage kage til spejderne, så de kan få lidt at spise søndag formiddag, så de ikke kommer alt for sultne hjem. 

 

Tjikkerlikker,

 

Spejderlederne Mette, Trine, Jesper og Christian

mini- og juniorspejder moede LOERDAG 21/9 kl 10-14

Kære spejdere og spejderforældre,

 

Denne besked er til mini- og juniorspejdere: Vores andet mini- og juniorspejdermøde finder sted lørdag d. 21. september kl 10:00-14:00.

 

Alle spejderne skal medbringe tørklæde, uniform, sangbog, og dolk (hvis de har en), samt madpakke og drikkedunk. Husk at være klædt på til vejret.

 

Mini'erne skal fortsætte deres arbejde i huleboer-patruljerne. Juniorerne skal forberede sig på det værste - nemlig uheld. Det kan være en, der kommer galt afsted med sin kniv/økse/sav, brænder sig på bålet, eller falder slemt. Vi skal finde ud af, hvad man skal og ikke skal gøre. Og hvad kan man gøre, hvis uheldet sker ude i naturen. Vi skal også fortsætte med at planlægge den næste spejderlejr. Husk nu, ikke flere englehop hvad natløb angår ;-)

 

Der er tilmelding senest fredag 20/9 på denne doodle: https://doodle.com/poll/v9w5gzz3rihz9rhe

 

Mødested for alle er på parkeringspladsen ved Park Schavey mellem Holleken og Alsemberg. Brug venligst GPS koordinaterne 50°45'48.5"N 4°20'18.5"E – den kan findes på google maps på https://goo.gl/maps/DrX5zV28YyvxAqdt9. Skriv gerne til Anne Marie Hammer ammhammer@gmail.com hvis I mangler kørelejlighed, så prøver hun at matche jer med nogen, som har bil.

 

Der vil være mulighed for at købe opstartspakke til €25 inden og efter mødet.

 

Tjikkerlikker!

 

Spejderlederne

Spejderlejr for trop og klan

Kære spejdere og spejderforældre,

Denne besked er til troppen og klanen. Vi har nemlig planlagt en lejr for og frem for alt med dem i kommende weekend. Det er en lejr, hvor spejderne hovedsaglig skal klare sig selv og hvor de ledere, der kommer med, holder sig i baggrunden.

Lejren vil finde sted på De Kluis ved Sint-Joris-Weert, Oud-Heverlee. Spejderne tager toget, sover i medbragte telte og hængekøjer, laver mad på trangia og hygger sig på bedste spejdermaner. Det betyder: ingen tolerance af rusmidler. To spejderledere vil være med på sidelinien, men planlægningen, organisationen, og gennemførelsen står spejderne selv for. Det koster 20€ at deltage, til dækning af mad og leje af lejrpladsen.

Vi tager toget på lørdag fra stationen Vivier d'Oie kl 12:25 til place Luxembourg, hvor vi skifter til toget til Ottignies med afgang kl 12:56. I Ottignies skifter vi til toget til Sint-Joris-Weert med afgang kl 13:22 og ankomst kl 13:47. Der er altså tre muligheder for at stå på.  

Spejderne skal sørge for at have købt en returbillet til toget, inden de stiger ombord.

Søndag tager vi toget tilbage samme vej kl 11:11 fra Sint-Joris-Weert og ankommer til Ottignies kl 11:38, derfra afgang mod Place Luxembourg kl 11:45 med ankomst kl 12:04 og afgang til Vivier d'Oie kl 12:24 med ankomst kl. 12:36.

Vi går fra stationen i Sint-Joris-Weert til lejrpladsen. Der vil spejderne slå lejr, dvs sætte hængekøjer og telte op og starte et lejrbål. Der er en gruppe, der har arrangeret aktiviteter og en anden gruppe, der har arrangeret mad. Indkøb til maden vil spejderne foretage i Sint-Joris-Weert.

Spejderne skal medbringe fuld uniform (incl tørklæde, kniv, kompas etc), sovepose og underlag, gerne hovedpude, tøj til vejret, tandbørste, sæbe, etc, tallerken, kop, bestik, viskestykke, drikkedunk og en god madpakke til lørdag. Spejdere, som har en trangia, en hængekøje eller et lille telt bedes medbringe det. Da der ikke er adgang til spejdertelte skal vi have samlet nok teltpladser til dem, der ikke kan sove i hængekøje. Det hele skal være i en rygsæk, som hver spejder selv kan bære fra stationen til lejrpladsen og tilbage. 

Der er tilmelding senest fredag 13/9 på denne doodle: https://doodle.com/poll/2nfd9bv7pxk3vrd2

I bedes angive hvilken togstation i vil bruge til på- og afstigning. Skulle i have eget telt, trangia, hængekøje etc. med, kan i notere det som kommentar til tilmeldingen, og gerne angive antal pladser i teltet.  

Spørgsmål kan stilles til spejderlederne Mette, Jesper P, Leif og Trine eller til formanden Flemming.

Tjikkerlikker,

Spejderlederne

tid til spejder igen

Kære spejdere og spejderforældre,

 

De danske spejdere i Bruxelles er tilbage efter sommeren og starter op for minispejdere, juniorer, trops- og klanspejdere på søndag den 8. september på parkeringspladsen bagved Hippodromen i foret de Soignes. Adressen er Drève du Caporal, 1180 Bruxelles (50°47'38.6"N 4°24'03.7"E)

 

Vi håber at se nye og gense kendte spejdere og spejderledere til mødet, der starter kl 10 og slutter kl 14. Vi beder om tilmelding til opstartsmødet helst inden torsdag den 5. september på denne doodle: https://doodle.com/poll/98e5nxtp3d8b8a5f.

 

Alle spejdere skal møde op i uniform og tørklæde, og huske at have en god madpakke med og en fyldt drikkedunk og selvfølgelig sangbog, knobsreb, lille notesbog, blyant, dolk, og gerne kompas. For nye spejdere har vi sammensat en opstartspakke som kan købes på søndag for 25€.

 

Vores program vil starte med fælles velkomst kl 10. Der vil blive optagelse af de nye og oprykning af "gamle" spejdere til den passende gruppe. Derefter vil vi lave forskellige spejderaktiviteter i grupperne. Vi afslutter med fællessang, så alle kan blive hentet kl 14.

 

Vi har fire grupper, som hver især dækker tre skoleår med udgangspunkt i Europaskolernes system med 1.-5. primær efterfulgt af 1.-7. sekundær. For spejdere, der er fyldt 6 år og som ikke går på Europaskolen, finder lederne den rigtige placering.

·         mini: 1.  3. primær;

·         junior: 4. primær – 1. sekundær;

·         trop: 2. – 4. sekundær;

·         klan: 5. – 7. sekundær.

 

Spørgsmål om opstarten kan stilles til spejderlederne Jesper F, Rikke, Trine, Mette, Christian og Flemming.

 

Tjikkerlikker,

Spejderlederne