Kontakt os

Aktivitetsplan for spejderåret

Organisation

Generalforsamling og regnskab

Opdatering: Spejdermøde og bladsamling i den danske kirke for forældre lørdag den 4/12 kl 10-14


Kære spejdere og spejderforældre,

Pga covid-19 situationen for primaire-sektionen på EEB1 har vi set os nødsaget til at lave visse ændringer til programmet på lørdag. 

Familiespejder: Som planlagt. Alt forgår dog udenfor

Minispejder: Aflyst (det skyldes at størstedelen af minispejderne går på EEB1 og at arrangementet for minierne var planlagt til at foregå indenfor)

Juniorspejder: De juniorspejdere, der ikke er i karantæne, deltager i Troppens arrangement (se nedenfor)

Trop: Som planlagt

Forældre: Som planlagt. Vi vil gerne have hjælp fra så mange forældre som muligt - også for forældre hvis børn ikke kan komme på lørdag.


Tjikkerlikker,

Spejderlederne


 

----

 



Det sidste spejdermøde inden jul finder sted på lørdag, den 4/12 kl 10-14.

Årets sidste spejdermøde står traditionens tro i julens tegn. Bemærk forskellige mødesteder for juniorer og trop (kl 10.15 så forældre med børn i flere grene kan aflevere begge steder). Alle grenene afslutter dog deres aktiviteter i den danske kirke. Pga de nye covid-restriktioner kan vi desværre ikke byde forældre på et glas gløgg eller kakao som vi plejer til juleafslutningen. Det er i år forbeholdt spejderne inkl. ledere.

Alle spejderne skal som sædvanligt medbringe madpakke og drikkedunk, bære uniform og tørklæde og være klædt efter vejret. Husk sangbogen og tag gerne en nissehue på. Spejdere over 10 år skal bære maske indenfor.

Mødested for forældre: Klokken 10, 11, 12 eller 13 i den danske kirke, rue Washington

Spejdermødet kombineres med bladsamling i den danske kirkes have for spejderforældre. Vi samler blade i kirken, da spejderne får delvis huslejefritagelse for brug af kirkens kælderrum, hvis vi indsamler bladene. Og fordi det er en klassisk spejderaktivitet at gøre noget for og med andre. Det er meget vigtigt, at der er så mange forældre som muligt, der melder– for jo flere vi er, desto hurtigere går det! Så husk at skrive jer op til en times gratis motion i doodlen.

https://doodle.com/poll/m24ix9wwdutk6e2x?utm_source=poll&utm_medium=link

Mødested for familiespejdere: Klokken 10 i den danske kirke, rue Washington

Familiespejdere deltager i bladrivningen i Den Danske Kirke, og når vi har hjulpet med at samle blade, går vi indenfor og deltager i julebagningen.

Mødested for minier: Klokken 10 i den danske kirke, rue Washington

Som det er traditionen på årets sidste spejderaktivitet, så er aktivitetsrummet i kirkens kælder fyldt med mini-nisser der sørger for at de hårdtarbejdende bladsamlere, samt de urbane juniorer og hvem der ellers er til stede, kan få en forsmag på julehygge. Der vil være forskelligartet julerier, som julemusik, julehistorier, julebag etc. Kl. 13 skulle vi gerne være klar med varm kakao, boller og kage til spejderne og lederne.

Mødested for juniorer: Klokken 10.15 i Parc Cinquantenaire ved springvandet/søen tæt på Merode

Junior og trop skal på det traditionsrige byløb, hvor de bl.a. skal forbi julemarkedet på Place Sct. Catherine. Spejderne inddeles i mindre grupper og skal selv tage rundt med offentlige transportmidler. De skal undervejs løse de opgaver, som de får stillet på forhånd. Juniorerne bliver 'skygget' af en leder. Spejderne skal medbringe mobib kort eller penge til billetter (ca. 5 EUR) samt 5-10 EUR så de kan købe noget varmt at drikke eller lignende. Spejdere over 10 år skal medbringe maske, der skal bæres i metro og indenfor i kirken


Mødested for trop og juniorer: Klokken 10.15 på Coudenberg Palace, Place des Palais 7, 1000 Brussels

Troppen / Juniorerne skal først ned og se Brussels Katacomber. Derefter går de i samlet folk over i kirken for at julehygge og hjælpe med at samle blade. Husk handsker til brug ved blad samling samt maske.


Tilmelding for spejdere og forældre via denne doodle:

https://doodle.com/poll/m24ix9wwdutk6e2x?utm_source=poll&utm_medium=link


Tjikkerlikker,

Spejderlederne

Spejdermøde og bladsamling i den danske kirke for forældre lørdag den 4/12 kl 10-14

 

Kære spejdere og spejderforældre,

Det sidste spejdermøde inden jul finder sted på lørdag, den 4/12 kl 10-14.

Årets sidste spejdermøde står traditionens tro i julens tegn. Bemærk forskellige mødesteder for juniorer og trop (kl 10.15 så forældre med børn i flere grene kan aflevere begge steder). Alle grenene afslutter dog deres aktiviteter i den danske kirke.

Alle spejderne skal som sædvanligt medbringe madpakke og drikkedunk, bære uniform og tørklæde og være klædt efter vejret. Husk sangbogen og tag gerne en nissehue på. Spejdere over 10 år skal bære maske indenfor.


Mødested for forældre: Klokken 10, 11, 12 eller 13 i den danske kirke, rue Washington

Spejdermødet kombineres med bladsamling i den danske kirkes have for spejderforældre. Vi samler blade i kirken, da spejderne får delvis huslejefritagelse for brug af kirkens kælderrum, hvis vi indsamler bladene. Og fordi det er en klassisk spejderaktivitet at gøre noget for og med andre. Det er meget vigtigt, at der er så mange forældre som muligt, der melder– for jo flere vi er, desto hurtigere går det! Så husk at skrive jer op til en times gratis motion i doodlen.

https://doodle.com/poll/m24ix9wwdutk6e2x?utm_source=poll&utm_medium=link


Mødested for familiespejdere: Klokken 10 i den danske kirke, rue Washington

Familiespejdere deltager i bladrivningen i Den Danske Kirke, og når vi har hjulpet med at samle blade, går vi indenfor og deltager i julebagningen.


Mødested for minier: Klokken 10 i den danske kirke, rue Washington

Som det er traditionen på årets sidste spejderaktivitet, så er aktivitetsrummet i kirkens kælder fyldt med mini-nisser der sørger for at de hårdtarbejdende bladsamlere, samt de urbane juniorer og hvem der ellers er til stede, kan få en forsmag på julehygge. Der vil være forskelligartet julerier, som julemusik, julehistorier, julebag etc. Kl. 13 skulle vi gerne være klar med varm kakao, boller og kage til spejdere, ledere, tanter og forældre.


Mødested for juniorer: Klokken 10.15 i Parc Cinquantenaire ved springvandet/søen tæt på Merode

Junior og trop skal på det traditionsrige byløb, hvor de bl.a. skal forbi julemarkedet på Place Sct. Catherine. Spejderne inddeles i mindre grupper og skal selv tage rundt med offentlige transportmidler. De skal undervejs løse de opgaver, som de får stillet på forhånd. Juniorerne bliver 'skygget' af en leder. Spejderne skal medbringe mobib kort eller penge til billetter (ca. 5 EUR) samt 5-10 EUR så de kan købe noget varmt at drikke eller lignende. Spejdere over 10 år skal medbringe maske, der skal bæres i metro og indenfor i kirken


Mødested for trop: Klokken 10.15 på Coudenberg Palace, Place des Palais 7, 1000 Brussels

Troppen skal først ned og se Brussels Katacomber. Derefter går de i samlet folk over i kirken for at julehygge og hjælpe med at samle blade. Husk handsker til brug ved blad samling samt maske.


Tilmelding for spejdere og forældre via denne doodle:

https://doodle.com/poll/m24ix9wwdutk6e2x?utm_source=poll&utm_medium=link



Tjikkerlikker,

Spejderlederne

Skal du med på Spejdernes Lejr 2022?

Kære spejdere, ledere og forældre

I 2022 venter et brag af en sommerlejr, idet det er blevet tid til at afholde den tredje Spejdernes Lejr i Danmark, og der skal vi selvfølgelig med. Skal du også? Læs mere nedenfor og giv forhåndstilsagn via doodlen senest 2. december 2021. (Bemærk: Forlænget frist).

Hvad er Spejdernes Lejr?

Spejdernes Lejr er Danmarks største spejderlejr og den største lejr for børn og unge i hele Norden. Den afholdes hvert femte år for fem danske spejderkorps samt internationale spejdere – i alt en hel by med 40.000 deltagere. Det er en stor oplevelse at være med på en lejr, hvor de kendte spejderaktiviteter kommer i spil på den helt store skala.

Program

I vores egen lejr skal vi selvfølgelig dyrke lejrlivet som at sove i telt, opbygge lejren ved hjælp af pionerarbejde og lave mad over bål. Men vi skal også ud og opleve området og være med i en masse spændende aktiviteter sammen med de andre spejdere. Lejrens tema er Fælles om Fremtiden. Det handler om ansvarlighed, fællesskab og at være sammen om at skabe en bedre verden.

”Aktiviteterne vil være meget alsidige, og alle aldre kommer til at prøve aktiviteter, de aldrig har prøvet før. Børne-event, Beyond the Box og den aldersspecifikke dag for de 12-17-årige bliver tre dage, hvor der kommer skrald på aktiviteterne,” lover Spejdernes Lejr-arrangørerne blandt andet.

Vi glæder os, til arrangørerne (og dermed vi) kan løfte sløret for de nærmere aktiviteter, men du kan allerede nu får et godt indtryk af, hvad Spejdernes Lejr er for en størrelse, og hvilke oplevelser der venter, via hjemmesiden og eksempelvis se en kort video fra SL 2017 eller billeder i galleriet.

Tid og sted

Spejdernes Lejr er længere end vores sædvanlige sommerlejr og løber af stablen fra den 23. til 31. juli 2022 i naturområdet Hedeland Naturpark i Høje-Taastrup, Greve og Roskilde Kommune. Se kort.

Deltagerpris

Prisen per spejder er 400 € og inkluderer deltagelse på hele lejren, aktiviteter, forplejning, lejrarmbånd, lejrmærke, pladsleje, brænde, mindst to store lejrbål, infrastruktur (toiletfaciliteter, vand, el, lejrhospital m.v.) samt transport af vores grej og spejderledernes deltagelse.

Som vanligt er tredjeårs-minier velkommen på vores sommerlejr (dvs. dem, der rykker op til juniorerne efter sommerferien 2022). Vi har også brug for to tanter/onkler til at hjælpe med maden og andet – med gratis deltagelse. For øvrige tanter/onkler vil prisen for deltagelse være 300 €.

Forhåndstilsagn nu – endelig tilmelding følger

Vil du med på Spejdernes Lejr? Så skriv dig på doodlen (link nedenfor). Dette er IKKE den endelige tilmelding, men planlægningen er allerede i fuld gang, og vi vil gerne vide, hvor mange deltagere vi skal regne med, så vi kan melde os til, bestille mad, rafter, få tildelt det rigtige areal til vores lejr osv.

Når vi kommer tættere på lejren, vil der komme mere detaljeret information, endelig tilmelding samt opkrævning af deltagergebyr.

Giv forhåndstilsagn om deltagelse på Spejdernes Lejr 2022 senest torsdag den 2. december 2021.

Vi glæder os til en fantastisk sommerlejr!

Tjikkerlikker fra SL-udvalget,
Mette, Lars og Rikke

 


 

Kontingentopkrævning

Kære alle

Hermed beder vi om betaling af spejderkontingent for 2021/2022.

Prisen er 130 € per år for første barn og 120 € for øvrige.

Kontingentet dækker primært det kontingent, som vi betaler per spejder til Det Danske Spejderkorps og til den belgiske spejderorganisation Les Scouts.  Vi er af forskellige årsager nødt til at være medlem begge steder. Derudover har vi faste udgifter til leje af kælderlokale i den danske kirke. Kun en mindre del af kontingentet går til aktiviteter og udstyr, der indimellem skal fornys.

Betaling skal ske til konto BE70 3631 7113 5625 med angivelse af spejderens fulde navn senest den 25. november 2021.

Send desuden venligst en mail til medlemsansvarlig Anne Just med angivelse af navn og fødselsdag på den tilmeldte spejder, samt hvilken gren (familie, mini, junior, trop eller klan) den pågældende spejder tilmeldes.

Med venlig hilsen
De Danske Spejdere i Bruxelles