Kontakt os

Aktivitetsplan for spejderåret

Organisation

Generalforsamling og regnskab

Referat fra generalforsamlingen afholdt den 8. marts 2015

Kære alle,

Find hermed referatet fra generalforsamlingen den 8. marts 2015. Du finder også formandens beretning samt dagsordenen.

Der var denne gang rekord mange deltagere på generalforsamlingen, nemlig 21!

Vi fik både en ny bestyrelse, en ny kassér, en ny revisor og en ny gruppeleder.

Heldigvis er Hanne stadigvæk vores formand, vi har de samme gode spejderledere og vores tidligere kassér bliver nu vores revisor.

Mvh.
Spejderlederne

Førstehjælps kursus for storspejdere, ledere, forældre m.fl. onsdag 25. Marts kl. 19-2130

Kære Alle,

Hermed påmindelse af førstehjælpskurset på onsdag i den Danske Kirke kl. 19,
med vores solide instruktør Pieter Meas (http://pietermaes.zenfolio.com)

Kurset henvender sig til alle som ønsker at opdatere deres viden om
førstehjælp, og naturligvis specielt til spejdere over 12 år der færdes i
naturen på lejr m.m. som herved få et solidt førstehjælps grundlag.

Peter Meas kan desværre kun undervise om onsdagen, og vi har valgt den 25
Marts da det umiddelbart passer flest ledere.

Der er dog fortsat plads til flere storspejdere, forældre, søskene og andre
interesserede - så mød endeligt frem på onsdag!

Hilsen

Kim Vetting
Storspejder co-leder


---
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
http://www.avast.com

Spejdermøde lørdag den 21. marts 11-15 i Tervuren

Kære alle

Der er spejdermøde igen på lørdag den 21. marts fra 11-15. Denne gang mødes vi lige syd for Geologi instituttet i Tervuren parken. Parkering på Pladsgaden foran instituttet, der ligger efter Jazz springvandet for enden af Leuvensesteenweg. (google maps 50.828264, 4.514792)

Mini-spejderne skal arbejde med kompas og lære afstand og retning samt lave flyvebåde, så medbring kompas og en avis.

Juniorspejderne skal arbejde med koder, så husk lommelygte.

Storspejderne skal arbejde videre med kort og kompas, så husk venligst kompasset.

Alle skal huske madpakke og drikkedunk (gerne noget varmt at drikke), tøj tilpasset vejret (regntøj og vandtætte, gode sko), knobbånd, lidt papir og en blyant/kuglepen samt kniv.

 

Tilmelding via denne doodle: http://doodle.com/dxfnxuna877xn59x

 

Vel mødt!

 

Spejderlederne

Billeder fra spejderlejren på Roosendael

Kære alle spejdere og spejdervenner,

Du kan nu finde billeder på vores website fra vores spejderlejr på Roosendael.

Mvh.
Spejderlederne

Indkaldelse til den kommende weekends spejderlejr 7. - 8. marts

Kære spejderforældre,

Der er spejderlejr på lørdag kl. 12.00 til søndag kl. 12.00 den 7. - 8. marts på Rosendael. Vi spiser frokost sammen lørdag kl. 12.30 - det er indeholdt i betalingen til spejdercentret.

Forældre er velkomne søndag klokken 10:30, hvor generalforsamlingen starter. Vi håber på stor deltagelse!

Adressen er:
Domein Roosendael, Rozendaal, B-2860 Sint-Katelijne-Waver. Se mere her: http://www.rosendael.be

Der er mange spejderaktiviteter på programmet, og naturligvis natløb. Aktiviteterne foregår udendørs i al slags vejr, men vi sover indendørs. 

Pakkeliste:
Skiftetøj
Nattøj
Indendørs sko
Udendørs sko, der er gode at gå i (= IKKE ballerina!)
Varm trøje/jakke
Regntøj/gummistøvler hvis det ser ud til at blive vådt
Toilettaske (tandbørste og tandpasta især)
Håndklæde
Sovepose
Sovedyr - hvis der er nogen, der har brug for det
Lagen
Pudebetræk
- de sidste to ting er vigtige at huske, af hensyn til centrets puder og madrasser.

Desuden naturligvis uniform, tørklæde, sangbog, dolk, kompas (også mini'erne), knobreb og lommelygte.

Prisen er 40 EUR, som betales ved ankomst lørdag kl. 12.00.

Vi har brug for forældre, der bager kager og nogle, som medbringer frugt.

Tilmelding via denne doodle senest torsdag klokken 10.00: http://doodle.com/myahbm49wpcm9yma

Vedlagt fremsendes programmet for foråret 2015. 

På snarlig gensyn

Spejderlederne